مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند

انهدام 2 باند بزرگ سرقت در تهران

اعضای دو باند بزرگ سرقت و کیف قاپی که دهها فقره سرقت را در پایتخت مرتکب شده بودند در عملیات های کارآگاهان پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۸۸۵۱۰
انهدام 2 باند بزرگ سرقت در تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پی وقوع سرقت های مشابه به شیوه زورگیری توسط گروهی از سارقین که با موتورسیکلت و در ساعات خلوت شب و با استفاده از چاقو و قمه اقدام به زورگیری و ضرب و جرح مالباختگان کرده بودند، موضوع به صورت ویژه جهت شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات جهت شناسایی اعضای گروه سارقان، کارآگاهان اداره پنجم با انجام اقدامات پلیسی و بهره گیری از چهره نگاری های بعمل آمده از مالباختگان و... موفق به شناسایی چند تن از سارقان حرفه ای در زمینه زورگیری و کیف قاپی شدند که با تشکیل گروه جدیدی از سارقان ، آغاز به ارتکاب سرقت به شیوه های مختلف زورگیری، گردنبند قاپی و کیف قاپی کرده بودند.

یکی از مالباختگان پس از شناسایی تصویر متهمان، به کارآگاهان گفت:«ساعت 19:10 دقیقه جمعه 21 تیر ماه 1392، در خیابان شریعتی - نرسیده به میدان قدس، سه سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت با چاقو به من حمله ور شده و با وجود سرقت کیف پول و گوشی تلفن همراهم قصد داشتند تا انگشتر ازدواجم را نیز سرقت کنند؛ زمانیکه به آنها عنوان کردم که انگشتر از دستم خارج نمی شود، تهدید کردند که اگر حلقه ازدواج را به آنها ندهم اقدام به بریدن و قطع کردن انگشت خواهند کرد! در همین زمان و با حضور تعدادی از رهگذران و شهروندان در محل که متوجه موضوع شده بودند، سارقان به ناچار و تنها با سرقت کیف پول و گوشی تلفن همراهم از محل متواری شدند».

با شناسایی هویت اعضای گروه به نام های «مسعود»، «محمد»، «میلاد»، «حامد»، «مرتضی» و «پژمان»، مخفیگاه و محل تردد آنها در قهوه خانه ای در منطقه مولوی شناسایی و در شش عملیات همزمان، هر شش نفر آنها را دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

با آغاز تحقیقات از اعضای گروه و در حالیکه هر یک از متهمان در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت بودند اما پس از اطلاع از دستگیری تمامی همدستانشان و ارائه شواهد و دلایل و همچنین مواجهه حضوری با تعدادی از مالباختگان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره زورگیری و کیف قاپی به شیوه و شگردهای مختلف و در مناطق مختلف سطح شهر تهران اعتراف کردند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی تعدادی از مالباختگان زن که مورد کیف قاپی قرار گرفته بودند، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این گروه از سارقان علاوه بر زورگیری و کیف قاپی از رهگذران، با تردد در خطوط ویژه اتوبوس (BRT) اقدام به کیف قاپی از مسافران بویژه زنان داشته اند؛ علاوه بر این شیوه، متهمان به چندین فقره سرقت و زورگیری از خودروهای تک سرنشین به شیوه «ایجاد تصادف ساختگی» اعتراف کردند.

پرونده دوم :

همزمان با دستگیری این گروه از سارقان، پرونده سرقت های زورگیری مشابه توسط دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که نشان می داد که این سارقان نیز که یکی از آنها به صورت مشخص دارای سری با موهای کم پشت است،  اقدام به زورگیری از شهروندان در مناطق مختلف سطح شهر تهران کرده اند.

یکی از مالباختگان پرونده به کارآگاهان گفت:«ساعت 17:40 از موزه باستان واقع در خیابان سی تیر خارج و در حال بازگشت به خانه بودم که ناگهان سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت نقره ای رنگ قصد سرقت کیف همراهم را داشتند که در برابرشان مقاومت کرده اما با وجود آنکه موفق به سرقت کیف نشدند، با چاقو مرا از ناحیه دست چپ ، شکم و پشت کمر زخمی کردند».

مالباخته دیگری نیز که تصاویر چهره نگاری شده از سوی وی شباهت زیادی به تصاویر سارقان خیابان سی تیر داشت نیز به کارآگاهان گفت:«ساعت 10 روز چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه سال جاری در خیابان هویزه شرقی درحال مکالمه با تلفن همراه هود بودم که ناگهان توسط دو سارق مورد زورگیری قرار گرفته و پس از تهدید با قمه اموالم را به سرقت بردند».

با توجه به شناسایی دهها مالباخته ای که توسط این دو سارق زورگیر، در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در مناطق سهروردی، عباس آباد، تخت طاووس، یوسف آباد و... مورد زورگیری و تهدید با سلاح سرد قرار گرفته بودند، کارآگاهان با بهره گیری از اظهارات مالباختگان موفق به شناسایی موتورسیکلت آنها شده و در ادامه تحقیقات و با شناسایی هویت یکی از سارقان به نام «شاهین . ف» (18 ساله)، موفق به دستگیری وی شدند.

با دستگیری و اعتراف «شاهین» به دهها فقره سرقت و زورگیری، هویت دیگر پرونده این پرونده به نام «حمیدرضا» (31 ساله) نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:«در حال حاضر متهان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند لذا از کلیه شهروندان و مالباختگانی که در طول شش ماه گذشته و بدین شیوه و شگرد مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم مبارزه با سرقت های به عنف پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها