کارخانجات روغن کشی پنبه تعطیل شد

روزهای سیاه طلای سفید خراسان جنوبی

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از کشت بذر پنبه اصلاح شده در 4000 هکتار از مزارع استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۸۸۴۳۷
کشت پنبه در چهار هزار هکتار از مزارع سمنان

سید امیر رضوی گفت: برای کشت پنبه با 1935 نفر از پنبه کاران در شهرستان‌ها قرارداد کشت بسته شد و در قبال قرارداد فی مابین، بذر یارانه‌ای برای کشت تحویل کشاورزان شد.

وی افزود: کشت پنبه عمدتاً در شهرستان گرمسار و آرادان قرار دارد که امسال 2300 هکتار از اراضی شهرستان گرمسار و 1700 هکتار از اراضی شهرستان آرادان زیر کشت پنبه قرار دارد.

مدیر امور زراعت سازمان درباره تأمین نهاده‌های مورد نیاز کشت گفت: برای کشت پنبه امسال 93 تن بذور پنبه کرک دار ، دلینته(کرک گیری شده)، مادری و حدود 640 تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان پنبه کار توزیع شده است.

رضوی اضافه کرد: در راستای توسعه کشت مکانیزه 2200 هکتار از کشت به صورت ردیف‌کار و مابقی به صورت دستپاش انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر مزارع از سطح سبز مطلوب برخوردار است و برای جلوگیری از خسارت آفات و بیماری‌ها تاکنون در سطح 3500 هکتار با تریپس، کنه، کرم قوزه مبارزه شده است.

مدیر امور زراعت یادآوری کرد: برای تهیه بذر مورد نیاز استان و تأمین بخشی از بذر دیگر استان‌ها 265 هکتار از مزارع برای تکثیر بذر منظور شده و برآورد می‌شود به میزان 400 تن بذر استحصال شود که نیمی از آن مورد نیاز استان است و مابقی به سایر استان‌ها ارسال خواهد شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها