نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه بعدازظهر امروز به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و دارایی و امور خارجه پرداختند.
کد خبر: ۵۸۷۸۲۲
موافقان و مخالفان وزرای اقتصاد و امور خارجه چه گفتند

به گزارش خبرنگار جام‌جم آنلاین، در جلسه بعدازظهر بررسی رای اعتماد به وزرا که بدون حضور حسن روحانی برگزار شد با سخنان موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی ادامه یافت.

محمود علوی وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات در دفاع از خود اعلام کرد: که حریم خصوصی افراد را با امنیت پایدار و بدون امنیتی کردن کشور در اولوت کار خود قرار می‌دهد.

وی گفت: حفظ استقلال وزارت و جلوگیری از تاثیرپذیری آن در شرایط سیاسی را مد نظر خواهد داشت.

موافقان و مخالفان وزارت اقتصاد چه گفتند

در بررسی صلاحیت علی طیب‌نیا وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه و سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان در مخالفت با وزیر پیشنهادی به صحبت پرداختند.

این نمایندگان با ایراد به برنامه‌های وزیر پیشنهادی تاکید داشتند که علی طیب‌نیا برنامه خاصی برای سیاست‌های پولی، هدفمندی یارانه‌ها و حفظ خزانه کشور ندارد و باید جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور تصمیمات کلانی بگیرد اما موافقان از جمله رضا عبداللهی نماینده ماهنشان و حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان با اشاره به سوابق درخشان وزیر پیشنهادی و مدارج علمی وی تاکید کردند که برنامه‌های وی می‌تواند نسخه پزشک برای اقتصاد کشور باشد.

در ادامه وزیر پیشنهادی با پاسخ به سوالات متعدد نمایندگان تاکید کرد: تعامل و آرامش را به بازار باز خواهد گرداند و رونق تولید را که با آسیب‌های جدی مواجه است برقرار خواهد کرد.

وی در پایان بر تعامل فعال مجلس با دولت تاکید کرد.

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی امور خارجه چه گفتند

پنجمین وزیر پیشنهادی که بررسی صلاحیت وی در صحن علنی مجلس آغاز شد محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه بود.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه و نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد در مخالفت با وزیر پیشنهادی سخن گفتند.

این نمایندگان با اشاره به این که وزیر پیشنهادی نگرشی درخصوص معنای بیداری اسلامی ندارد و منطقه خاورمیانه و شرق آسیا را به خوبی نمی‌شناسند از وی انتقاد کردند.

نادر قاضی‌پور خطاب به وزیر گفت: یک شائبه وجود دارد و آن این است که شما توان نگهداری کیف حاوی اسناد محرمانه را ندارید و این کیف را از شما دزدیده‌اند مراقب باشید نگذارید کیف‌تان را بدزدند و اسنادتان را ببرند.

دیگر منتقدین نیز با انتقاد از برنامه‌های ظریف تاکید کردند وی به عنوان وزیر خارجه شاخه زیتونی برای ارتباط با غرب است.

اما موافقان از جمله ناصر کاشانی نماینده زاهدان، حسین سبحانی‌نیا نماینده نیشابور و جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه با اشاره به سوابق درخشان دکتر ظریف در سازمان ملل و توانمندی‌های وی که موجب افتخارات نظام شده تاکید کردند که اگر اصل شایسته‌سالاری ملاک عمل نمایندگان باشد محمدجواد ظریف بهترین گزینه برای وزارت خارجه است.

آنان از نمایندگان خواستند تا با رای بالا به این گزینه پشتیبانی محکمی برای وی در عرصه بین‌الملل به وجود آورند.

محمد جواد ظریف وزیر پیشنهادی نیز در دفاع از خود گفت: سیاست خارجی دولت اقتدار به دور از حاشیه پردازی حقوق مسلم مردم ایران را پیگیری می‌کند.

وی گفت: رویکرد اعتدال در سیاست خارجی دولت مبتنی بر خودباوری برای ایجاد تفاهم جهت ایجاد ظرفیت و توان ملی کشور و توسعه آن است.

وی در ادامه تاکید کرد: ذره‌ای از حقوق ملت کوتاه نخواهد آمد و دایره دوستی‌ها را در جهان گسترش می‌دهد تا کشورها رفتار خصومت آمیز خود را به روابط مبتنی بر همکاری تبدیل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها