چهار جوان افغان که از شهرستان پاکدشت به تهران می‌آمدند و با سد کردن راه بانوان، اموال آنها را می‌دزدیدند، تحت تعقیب ماموران کلانتری 103 گاندی قرار گرفتند و سه نفر از آنها دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۸۶۸۵۵
دستگیری 3 افغان سارق در تهران

به گزارش جام‌جم، سرهنگ رضا بستو، رئیس کلانتری 103 گاندی تهران در این باره گفت: چند روز پیش ماموران این کلانتری هنگام گشتزنی در منطقه پارک وی به راکبان دو دستگاه موتورسیکلت که با سرعت بالایی در حرکت بودند، ظنین شده به آنها دستور توقف دادند، اما این چهار جوان به اخطار ماموران توجهی نکردند.

وی افزود: ماموران در ادامه این تعقیب و گریز، چند خیابان پایین‌تر موتورسیکلت‌ها را توقیف و سه جوان افغان را دستگیر کردند اما یکی از آنها موفق به فرار شد.

رئیس کلانتری 103 گاندی یادآور شد: متهمان با انتقال به کلانتری در بازجویی اولیه مدعی شدند چون گواهینامه نداشته‌اند، از ترس توقیف موتورسیکلتشان از دست ماموران فرار کرده‌اند. در حالی که تحقیقات از متهمان ادامه داشت، زنی با حضور در کلانتری از چهار جوان به اتهام سرقت گردنبند طلایش به ارزش پنج میلیون تومان شکایت کرد.

ردپای متهمان در سرقت از زن تهرانی

وی خاطرنشان کرد: با تحقیق از این زن معلوم شد، راکبان دو دستگاه موتورسیکلت که چهار جوان افغان بودند، راهش را سد کرده و با تهدید چاقو، گردنبندش را سرقت و فرار کرده‌اند.

سرهنگ بستو افزود: در پی این شکایت و تشکیل پرونده‌ای در این رابطه، ماموران متوجه شدند مشخصات ارائه شده از سوی مالباخته، با مشخصات متهمان بازداشت شده مطابقت دارد. به این ترتیب زن شاکی در مواجهه حضوری با سه متهم افغان، آنها را به عنوان سارقان طلایش معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات هر سه متهم به همدستی با یکدیگر و عضو فراری باند، به گردنبندقاپی و دزدی‌های خشن اعتراف کردند.

در ادامه معلوم شد متهمان افغان که ساکن پاکدشت هستند، از چندی پیش همراه دیگر عضو فراری باند با دو دستگاه موتورسیکلت از پاکدشت به تهران می‌آمدند و در مناطق شمال و شمال غرب تهران، زنانی را که با خود طلا همراه داشتند، تعقیب و با تهدید چاقو و قمه، طلایشان را سرقت می‌کردند.

رئیس کلانتری 103 گاندی یادآور شد: متهمان مدعی شدند علاوه بر سرقت طلای بانوان، گوشی تلفن همراهشان را نیز در حالی که آنها در خیابان در حال مکالمه بودند، سرقت کرده‌اند.

سرهنگ بستو تصریح کرد: با اعتراف متهمان به سرقت‌های سریالی و شناسایی آنها از سوی هفت شاکی، پرونده اعضای این باند برای ادامه تحقیقات و دستگیری دیگر متهم فراری و شناسایی خریداران اموال مسروقه، در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
۰
۰
انشاء الله در دولت آقای روحانی فكری به حال این برادران افغانی شود
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
۰
۰
قابل توجه افغان هائی كه می گویند در ایران به آنها ظلم شده است از زمانی كه وارد ایران شده اند كم جنایات نكرده اند
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
۰
۰
برخی برادران افغان نمك را میخورند و نمكدان را هم میشكنند .....؟ قابل توجه آنها ییكه از این برادران حمایت میكنند ... البته آنها هم دلشون به حال این برادران نسوخته بلكه دلشان به حال منافع شخصی خودشان سوخته و بس... در هر حال وجود برخی افاغنه در این مملكت جز افزودن بر مشكلات مردم فایده دیگری ندارد دولت هم اگر دلش به حال اینها سوخته میتواند آنهارا از داخل مردم جمع آوری نموده و در اردوگاه از آنها نگهداری كند ..
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
۰
۰
حالا كه جنگ در كشور افغانستان تمام شده ، چه لزومی دارد افغانها در كشور ما بمانند ، باید اینها را از كشور بیرون كرد تا هم وضعیت اشتغال برای كارگران ایرانی بهتر شود وهم وضعیت امنیت علی الخصوص در شهرهای حاشیه تهران بهتر گردد.
آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
۰
۰
هم عامل بیكاری هستند هم بعضی هاشون جرم مرتكب میشوند وچون هویت ندارند كار پلیس برای برخورد باانان سخت تر است پس آنهارا به كشورشان برگردانید تابرای كشورشان مثمر ثمر باشندوبكشورشان خدمت كنند تاطالبان آنراتسخیر نكند.سی سال خوردن وكاریادگرفتن
-
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
۰
۰
انشاءا.. كه دولت روحانی این مهمانان ناخوانده را از كشور بیرون كند .اگر هم خیری دادند به كشور خودشان برسد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها