عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان در گفت‌وگو با مشرق به بیان جزئیات احراز نشدن صلاحیت هاشمی رفسنجانی و جلسه احمدی‌نژاد با آیت الله جنتی برای تأیید مشایی پرداخت و گفت:بعد از نظر شورای نگهبان در مورد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یک بار آقای احمدی‌نژاد آمدند و برای تأیید مشایی با دبیر محترم شورا جلسه‌ای داشتند که نتیجه‌ای حاصل نشد و رأی شورا هم تغییری نکرد.
کد خبر: ۵۸۶۱۷۲
جلسه احمدی‌نژاد با جنتی برای تأیید مشایی

وی در باره  احراز نشدن صلاحیت هاشمی رفسنجانی نیز گفت: بعد از تأیید صلاحیت ها، جلسه ای با جناب آقای روحانی داشتیم، همان شبی بود که هم قضیه ایشان روشن شده بود و هم قضیه جناب آقای هاشمی رفسنجانی و آقایان در صدد بودند که به نوعی به جناب آقای هاشمی رفسنجانی اطلاع بدهند که وضعیت این است، که اگر مایل هستند قبل از اعلام رسمی تایید صلاحیت‌ها انصراف بدهند.

کدخدایی افزود:آقای هاشمی هم در جواب به آقای لاریجانی اعلام کرده بودند که من انصراف نمی‌دهم و هر تصمیمی که شورای نگهبان بگیرد همان را قبول دارم. در تماس تلفنی که با آقای روحانی هم داشتم، ایشان هم نتیجه دیدار خود با آقای هاشمی را همین‌گونه توصیف کردند.

اعتراف به ناکارآمدی اصلاح طلبان

سعید حجاریان تئوریسین سیاسی جریان اصلاحات در گفت و گو با روزنامه بهار با اعتراف به ناکارآمدی اصلاح طلبان در حل مشکلات اقتصادی کشور گفت:معتقدم در دوران اصلاحات از بخش اقتصادی جامعه مدنی غفلت کردیم.

وی گفت:آقای روحانی اگر واقعا به دنبال حل مشکلات اقتصادی باشد به قول خودش باید چرخ کارخانه‌ها بگردد، آنگاه ایران دارای پایگاه اجتماعی کارگری و کارفرمایی بزرگی خواهد شد که می‌تواند حامل شعارهای دوران اصلاحات نیز باشد.

حجاریان تصریح کرد: اصلاحات از یک کار ناتوان بود و آن خصوصی‌سازی با برنامه‌ای مدون بود. بسیاری از کشورها که به دنبال خصوصی‌سازی رفتند سازمان خصوصی‌سازی شان بسیار با کیفیت، علمی، روز آمد و با تکیه بر تجارب جهانی و با نگاه به مزیت نسبی خودشان بوده است.

وی تاکید کرد:با توجه به این‌که آقای روحانی دانش آموخته حقوق است، اگر بتواند پای قانون گرایی بایستد و اجازه ندهد از قانون تخطی شود امید بهبود می‌رود. ولو این‌که فرض کنید که وزیر مطلوب خود را هم نتواند انتخاب کند، فقط کافی است وزرا به قانون عمل کرده و از آن تخطی نکنند.

چه کسی اولین قدم هسته ای را بردارد؟

سایت عصر ایران نوشت:آمریکایی ها و مقامات دیگر کشورهای غربی (اروپایی) در اظهار نظرهای خود پس از انتخابات 24 خرداد ، نه تنها هیچ اقدامی در رفع یا دستکم  کاهش تحریم ها به میان نیاورده اند؛ بلکه بر عکس برخی از مقامات آمریکایی و حتی کنگره این کشور با ارسال سیگنال هایی به کاخ سفید (در شکل ارسال نامه یا تصویب قانون تشدید تحریم های ایران) از دولت اوباما خواسته اند «فیتیله تحریم ها» را به هیچ وجه پایین نیاورد.

در مقابل در سخنان و موضع گیری های رییس جمهور جدید کشورمان در یک ماه گذشته نیز بر ذکر این انتظار تاکید شده که برای شنیدن پاسخ خوب از سوی ایران، آمریکا و دیگر کشورهای مدعی برنامه هسته ای ایران باید به جای استفاده از زبان تهدید و تحریم  با زبان تکریم سخن بگویند.

این گفته بدان معنا است که ظاهرا دولت جدید ایران هم انتظار دارد که نخستین قدم را طرف مقابل با کاهش بخشی از تحریم های خود علیه ایران به عنوان یک نشانه از حسن نیت و یک اقدام اعتماد سازبردارد تا راه برای اقناع بخش های مختلف حاکمیت برای همراهی با دولت روحانی برای راهبری دور جدیدی از مذاکرات هسته ای  باز شود.

بررسی کابینه پیشنهادی روحانی

تلویزیون بی بی سی در گفتگو با  رجبعلی مزروعی عضو جبهه منحله مشارکت به بررسی کابینه پیشنهادی آقای روحانی پرداخت.

مزروعی در باره کابینه فراجناحی روحانی گفت: کابینه پیشنهادی آقای روحانی کابینه ای است که می تواند در برگیرنده تمام نیروهای سیاسی موجود در عرصه ایران باشد و طبیعتا این کابینه هر بخشی می تواند مورد رضایت یک جریان سیاسی باشد بخش دیگرش مورد انتقاد قرار گیرد.

وی افزود: این کابینه با مواضع دکتر روحانی در زمینه فراجناحی و اعتدالی بودن هماهنگ است و به نظر می رسد بهترین کابینه ای است که می شود در شرایط امروز ایران برای پیشبرد مسائل و حل مشکلات عمده ای که گریبانگیر جامعه هست در انطباق باشد .

حمله بی بی سی فارسی به روحانی

به‌نظر می‌رسد بی‌بی‌سی فارسی به بهانه ترکیب کابینه آقای روحانی پروژه حمله به کسی را شروع کرده است که مواضعی اصولی و حکیمانه در برابر تحریم‌کنندگان ایران از خود بروز داده است.

به گزارش فارس، بخش فارسی بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا در یادداشتی به‌قلم «جمشید برزگر»، به انتقاد از ترکیب کابینه معرفی شده زده است. جان کلام بی‌بی‌سی فارسی این است که «چرا روحانی برخی چهره‌های اصول‌گرا را در کابینه خود معرفی کرده است؟»

نویسنده بی‌بی‌سی فارسی بر این باور است که کابینه روحانی بازتاب خواسته‌های اکثریتی که به او رای داده‌اند نیست، چرا که «به نظر می‌رسد که ترکیب کابینه حسن روحانی ... با ناخرسندی‌های آشکاری مواجه شده و نمونه‌هایی از این ناخرسندی در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافته است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
دانشجوی ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
۰
۰
بی بی سی فارسی كه فساد اخلاقی و فساد و فحشا آن برای همه ی مردم رو شده و رسوا شده است , در حال حاضر دست و پا میزند
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
۰
۰
از جناب اقای روحانی می خواهیم ازحضور زنان در كابینه اش استفاده كند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها