اکران فیلم‌های جدید در چند روز گذشته که جزو بهترین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر سال گذشته بودند و با استقبال مخاطبان و منتقدان مواجه شدند، معادلات و پیش‌بینی‌ها درباره اوضاع نامناسب گیشه‌ها را کمی دستخوش تغییر کرده است و سینماگران امیدوارند اکران نه چندان موفق ماه‌رمضان را با این فیلم‌های پرستاره بتوانند جبران کنند.
کد خبر: ۵۸۵۹۳۴
هوای تازه سینما با اکران فیلم‌های پرستاره

به گزارش «جام‌جم»، اکران فیلم‌های ویژه عیدفطر، «هیس... دخترها فریاد نمی‌زنند»، «دهلیز»، «فرزند چهارم» و «جا به جا» که چند روزی است آغاز شده با اکران فیلم پرستاره «هیچ کجا، هیچ کس» از فردا کامل خواهدشد.

فیلم «هیس... دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده و بازی طناز طباطبایی، شهاب حسینی، بابک حمیدیان، مریلا زارعی، فرهاد آئیش، مائده طهماسبی، هادی مرزبان، شیرین بینا، امیرآقایی، نیما صفایی و جمشید هاشم‌پور داستان زندگی تلخ دختر جوانی به نام شیرین را روایت می‌کند.

اکران این فیلم با موضوع ملتهبش حاشیه‌های فراوانی را در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به وجود آورد و باوجود بی‌اعتنایی هیات داوران، به همراه فیلم «حوض نقاشی» جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص داد. این فیلم در گروه آفریقا روی پرده رفته است.

«دهلیز» به عنوان نخستین تجربه کارگردانی بهروز شعیبی، بازیگر نقش سیدرضا «طلا و مس» که در گروه آزادی اکران می‌شود، داستان زنی به نام شیواست که برای رهایی همسرش از موقعیتی تلخ و دشوار تلاش می‌کند.

بازی‌های متفاوت رضا عطاران و هانیه توسلی ـ که برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فجر شد ـ از نقاط قوت فیلم است. محمدرضا شیرخانلو بازیگر خردسال مجموعه «دودکش» نقش فرزند زوج اصلی فیلم را بازی می‌کند.

«فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان که در گروه قدس روی پرده است، با ستاره‌هایی چون مهدی هاشمی، مهتاب کرامتی و حامد بهداد موضوعی شریف و انسانی را دستمایه خود قرار داده است.

این فیلم مستند داستانی که از طرح‌های فاخر بنیاد سینمایی فارابی است در جشنواره نظرات ضدونقیضی به همراه داشت، اما سازندگان آن امیدوارند باتوجه به بازیگران نام آشنا و موضوع جهانی آن در جلب نظر تماشاگران موفق باشد.

فیلم کمدی «جابه جا» به کارگردانی علی توکل‌نیا که در گروه عصر جدید اکران می‌شود، داستان فردی را روایت می‌کند که به اشتباه با یک فرمانده جنگ جا به جا گرفته می‌شود و باعث به وجود آمدن اتفاقاتی در زندگی‌اش می‌شود. اکبر عبدی، مهران غفوریان، حمید لولایی، مهران رجبی، ناصر گیتی جاه و جواد عزتی از بازیگران فیلم هستند.

فیلم «هیچ کجا، هیچ کس» به کارگردانی ابراهیم شیبانی نیز که از فردا در گروه استقلال روی پرده می‌رود، قصه رابطه‌های دچار سوء تفاهم را به تصویر می‌کشد. حضور چهره‌هایی چون رضا کیانیان، محمدرضا فروتن، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، صابر ابر، افسانه چهره آزاد، بابک کریمی و بهاره کیان افشار (بازیگر مجموعه کلاه پهلوی) و فضای متفاوت فیلم ظرفیت فراوانی برای جذب مخاطب دارد.

«دربند» پس از «دهلیز»

طبق گفته حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش، فیلم «دربند» پس از پایان اکران فیلم «دهلیز» در گروه آزادی روی پرده سینماها می‌رود.

«دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی و بازی پگاه آهنگرانی، نازنین بیاتی و احمد مهران‌فر از فیلم‌های موفق جشنواره فیلم فجر سال گذشته بود که با استقبال تماشاگران، داوران و منتقدان مواجه شد.

نشست خبری «هیس...»

روز گذشته نشست خبری فیلم «هیس... دخترها فریاد نمی‌زنند» با عنوان «مردم، نبض سینما را می‌گیرند» و باحضور چهره‌هایی چون پوران درخشنده، شهاب حسینی و طناز طباطبایی و جمعی از اصحاب رسانه در تالار اجتماعات بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

پوران درخشنده، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «هیس... دخترها فریاد نمی‌زنند» در این نشست گفت: این فیلم یک‌کار جمعی بود و سینما اصلا یک کار جمعی است و اگر در این کار جمعی عشقی نباشد هیچ وقت نمی‌تواند به باور تماشاگر برسد.

این کارگردان سینما درباره برخی انتقادها درباره رویکرد ضد قصاص فیلم گفت: هدف و موضوع من در این فیلم قصاص قانونی نیست، بلکه هدف قصاص اجتماعی است و می‌خواستیم بگوییم که فقط فرزند‌آوری مهم نیست، بلکه مهم این است که چقدر به آنها فرصت می‌دهیم، برایشان ارزش قائل هستیم و چقدر اجازه می‌دهیم که آنها حرف بزنند. متاسفانه خطر بزرگی که در جامعه ما وجود دارد، سکوت است و این‌که اجازه نمی‌دهیم کودکانمان حرف بزنند و ما می‌خواستیم این خطر را به جامعه نشان دهیم.

طناز طباطبایی، بازیگر نقش شیرین نیز در سخنانی از بنیاد سینمایی فارابی، پوران درخشنده و شهاب حسینی تشکر کرد. حسینی هم که ایفاگر نقش متفاوت بازپرس در این فیلم بود، گفت: از خواهر بزرگوارم خانم درخشنده که تمام این سال‌ها بزرگی و شایستگی یک انسان بزرگ را از ایشان آموخته‌ام، سپاسگزارم که دوباره به من اعتماد کردند و باید از همین فرصت استفاده کنم و درگذشت مادر ایشان را تسلیت بگویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها