رییس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور از تأسیسات آبی استان بوشهر بازدید کرد؛

تقدیر از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای بوشهر

با حضور معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت؛

آغاز آبگیری سد سیاه زاخ دیواندره

سد سیاه زاخ دیواندره عصر جمعه در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور آبگیری شد.
کد خبر: ۵۸۲۸۴۵
آغاز آبگیری سد سیاه زاخ دیواندره

این سد در 7 کیلومتری شهرستان دیواندره و روی رودخانه قزل اوزن ساخته شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان در حاشیه مراسم آغاز آبگیری این سد گفت: سد سیاه زاخ از نوع خاکی سنگریزه ای با هسته رسی و ارتفاع آن از بستر 84 متر و ظرفیت آن 260 میلیون متر مکعب است.

پاکروح  افزود: تاکنون برای احداث این سد 700 میلیارد ریال هزینه شده است.

او گفت: این سد می تواند آب مورد نیاز 22هزار هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستانهای دیواندره و بیجار را تامین کند و موجب توسعه کشاورزی، اشتغالزایی و بهبود وضع دامداری منطقه شود.

رحیمی:کارهای نیمه تمام را به سرانجام میرسانیم  

معاون اول رئیس جمهور گفت :مصمم هستیم در طول این مدت از زمان باقیمانده دولت دهم کارهای نیمه تمام در کردستان را به سرانجام برسانیم.  


محمدرضارحیمی عصرامروز دربدو ورود به فرودگاه سنندج درجمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود : کردستان حق ویژه‌ای برگردن من دارد و من نیز علاقه وافری به مردم این دیار دارم.


او هدف از سفر خود به کردستان را علاوه بر افتتاح چندین طرح عمرانی ، درمانی ، تولیدی  و خدماتی ، جمع‌بندی سفرهای قبلی دولت به استان بیان کرد.


معاون اول رئیس جمهور گفت: این سفر باید اردیبهشت ماه امسال انجام می‌شد اما با توجه به سفرهای زیاد،با تاخیر امروز محقق شد.

4 هزار واحد مسکن مهر، سد سیازاغ دیواندره ، 4 طرح تولیدی دهگلان، مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار سنندج ، 2 مرکز پزشکی، اورژانس و درمانگاه بیمارستان 32تختخوابی سروآباد و 60 کیلومتر از بزرگراه سنندج ـ همدان از طرحهایی است که همزمان با سفر 2 روزه آقای رحیمی به کردستان  به بهره‌برداری  می رسد.

newsQrCode
برچسب ها: کردستان سد
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها