مردی که با همدستی دو نفر از دوستانش به قصد انتقام از یک کارشناس سنگ‌های قیمتی، او را کتک زده و پس از سرقت اموالش، او را در جاده رها کرده بودند، دستگیر شد و جستجو برای دستگیری همدستان دیگرش ادامه دارد.
کد خبر: ۵۸۲۷۰۲
سرقت ‌سنگ‌های قیمتی در جاده

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده روز‌های پایانی اسفند سال 1389 هنگامی در دستور کار ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری قرار گرفت که مردی با حضور در مرکز پلیس، از چهار مرد به اتهام حمله و سرقت اموالش شکایت کرد.

شاکی گفت: برای معامله کالایی با یکی از دوستانم به درخواست او به شهرستان خمین رفتم. در آنجا او مرا با چهار نفر از دوستانش آشنا کرد که هنگام بازگشت به شهرری، سوار خودروی آنها شدم.

وی افزود: آنها در میانه راه مرا بشدت کتک زدند و با سرقت کیفم که شامل مدارک شناسایی، کارت اعتباری و 57 میلیون تومان پول بود، متواری شدند.

با تشکیل پرونده‌ای در این زمینه و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری، آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

با شروع تحقیقات معلوم شد یک میلیون تومان پول از کارت اعتباری شاکی در دو مرحله برداشت شده است.

واریز پول دزدی به حساب پدر و پسر متهم

در ادامه ماموران متوجه شدند این پول‌ها ابتدا به حساب دو نفر از متهمان فراری که پدر و پسر بودند واریز و دوباره برداشت شده است.

بنابراین جستجو برای یافتن این دو مرد آغاز شد و چندی پیش یکی از آنها که مرد میانسالی بود، دستگیر شد.

انکار پدر به همدستی با پسر در سرقت

در تحقیق از این مرد، وی عنوان کرد او در کتک زدن و سرقت اموال شاکی نقشی نداشته است، بلکه پسرش و دو نفر از دوستان او نقشه این دزدی را کشیده بودند. حتی نمی‌دانسته پسرش مبلغی از پول سرقت شده از حساب شاکی را به حساب وی واریز و سپس برداشت کرده است.

در ادامه برای این مرد از سوی حبیبی، قاضی شعبه 101 حوزه قضایی فشافویه قرار قانونی صادر شد. جستجو برای دستگیری سه عضو فراری این باند ادامه یافت تا این که سه سال پس از وقوع حادثه، طراح اصلی این سرقت خشن وقتی به شهرری بازگشته بود، از سوی پلیس شناسایی و دو روز پیش دستگیر شد.

متهم در بازجویی با اعتراف به دزدی از شاکی همراه همدستانش عنوان کرد: پدرم در این دزدی نقشی نداشت و من و دو همدست متواری‌ام، دست به این سرقت زدیم.

اعتراف طراح سرقت

متهم با اشاره به نحوه سرقت گفت: یکی از دوستانمان در زمینه خرید و فروش سنگ‌های قیمتی فعالیت می‌کرد و قصد فروش یک سنگ قدیمی را داشت که موضوع را با من و پدرم در میان گذاشت و قرار شد برای او یک مشتری پیدا کنیم و در قبال فروش آن، مبلغی نیز به ما پرداخت کند.

وی اضافه کرد: در ادامه دوستمان که با شاکی آشنایی داشت، او را به شهرستان خمین دعوت کرد تا نظر کارشناسی خود را در باره قدمت و قیمت آن سنگ ارائه کند. این مرد وقتی متوجه شد ما می‌خواهیم برای سنگ قیمتی مشتری پیدا کنیم، ناراحت شد و از دوستمان خواست ما را دست به‌سر کرده و خودش مشتری پیدا کند.

متهم یادآور شد: من هم وقتی از موضوع مطلع شدم، تصمیم گرفتم از شاکی انتقام بگیرم. بنابراین موضوع را با دو نفر از دوستانم که با ما به خمین آمده بودند، در میان گذاشتم و روز حادثه همراه آنها شاکی را سوار خودرو کردیم و پس از طی مسافتی او را بشدت کتک زدیم و با سرقت اموالی که همراه داشت، متواری شدیم. همان روز بخشی از پول حساب بانکی‌اش را سرقت و دیگر اموال را میان خود و دوستان فراری‌ام تقسیم کردیم.

بنا بر این گزارش، با اعتراف، متهم برای او قرار قانونی صادر شد.

تحقیقات برای دستگیری دیگر متهمان فراری پرونده و کشف اموال مسروقه شاکی ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها