معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به راه اندازی کانون نخبگان عرصه موسیقی کشور اشاره کرد و گفت: این کانون شهریورماه سالجاری، فعالیت های آموزشی را برای برگزیدگان پنج دوره گذشته جشنواره موسیقی فجر آغاز می کند.
کد خبر: ۵۸۱۷۱۲
آغاز فعالیت های آموزشی کانون نخبگان موسیقی از شهریورماه

حمید شاه آبادی گفت:تمام تلاش معاونت امور هنری این بود که کانونی متشکل از نخبگان و برگزیدگان رویداد های هنری و فرهنگی کشور تشکیل شود، تا موضوع آموزش و ارتقای سطح کار این جوانان بعد از جشنواره های هنری نیز تداوم داشته باشد و آنها به حال خود رها نشوند.

وی افزود: باتوجه به اهمیت حمایت از استعدادهای شاخص جوان در عرصه تجسمی، سال گذشته طرح ایجاد کانون نخبگان برای برگزیدگان این عرصه مطرح شد.در طول این مدت جلساتی نیز با هنرمندان پیشکسوت و کارشناسان و انجمن های تخصصی تشکیل شد اما به دلیل تعدد رشته ها، تعداد بسیار زیاد برگزیدگان این عرصه این کانون در حوزه تجسمی عملیاتی نشد.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در بخش موسیقی امکان راه اندازی کانونی از نوازندگان و گروه نوازان مختلف که در پنج سال گذشته در رقابت های هنری مثل جشنواره موسیقی فجر موفق به کسب مقام شده اند، تشکیل شده است که انجمن انجمن موسیقی متولی آن محسوب می شود.

به گفته شاه آبادی، این طرح هنر جوانان را قابل احترام و ارزش می‌داند و به بروز چنین استعدادهایی کمک می‌کند.در واقع هدف از راه اندازی این کانون حمایت از هنرمندان با استعداد و توانمند است.

معاون امور هنری وزیر ارشاد درباره شیوه شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر هنری گفت: کار گروه شناسایی برگزیدگان هنری کشور در بنیاد ملی نخبگان تشکیل شده و این کارگروه براساس شیوه نامه شناسایی برگزیدگان هنری کشور و پشتیبانی از آنان، تعداد برگزیدگان و چگونگی پشتیبانی از آنها تعیین می کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها