رئیس جمهور با اشاره به تحولات اخیر در برخی کشورهای اسلامی گفت: خیلی وقت ها مطالبه ای حق است اما پیگیری آن از طریق درگیری ها حق بالاتری را که حق استقلال یک ملت است، مخدوش می کند.وی تصریح کرد: تنها راه تحقق حقوق اساسی مردم، احترام و تسلیم به رای مردم است.
کد خبر: ۵۸۰۴۶۶
تنها راه تحقق حقوق اساسی مردم، احترام  به رای مردم است

محمود احمدی نژاد در جمع سفرا و روسای نمایندگی های کشورهای اسلامی مقیم تهران با تبریک ماه مبارک رمضان، فطرت الهی و زندگی در این جهان را دو سرمایه مهم انسان ها برشمرد و افزود: زندگی این جهان بالاترین سرمایه انسان است که می تواند او را از خاک به خدا برساند و چون خدا ما را دوست دارد، فرصت های فراوانی را در اختیار ما قرار داده است.

وی ماه مبارک رمضان را یکی از فرصت های خدادادی عنوان کرد و گفت:‌ در این ماه مبارک درهای رحمت باز و شیطان در زنجیر است و هر یک از اعمال و عبادات ما چندین برابر ماههای دیگر انسان را در مسیر کمال بالا می کشد.

احمدی نژاد افزود: شب های قدر، شب های تعیین سرنوشت ملت ها برای یک سال است و از خدا می خواهیم بهترین سرنوشت را برای همه بشریت رقم بزند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه اشاره و اضافه کرد: در این باره به نظرم همه مردم، فعالان سیاسی، سیاستمداران، گروهها، احزاب و جریان ها باید به سه اصل حقوق اساسی مردم، شیوه تحقق این حقوق و آثار و رفتار ما بر منافع دشمنان توجه کنند.

وی با اشاره به اصل اول یعنی حقوق اساسی مردم افزود: همه ملت ها حق دارند از عدالت، آزادی، کرامت انسانی و حق انتخاب آزاد، بدون استثنا برخوردار باشند.

احمدی نژاد درباره اصل دوم یعنی شیوه تحقق حقوق اساسی مردم با طرح این پرسش که این تحقق از چه راهی باید صورت گیرد و آیا جنگ و کشتار راه تحقق حقوق مردم است؟ گفت: پاسخ ما این است که هرگز از این طریق نمی توان به حقوق اساسی مردم دست یافت.

رئیس جمهور افزود: در جنگ، اقتصاد نابود و در دل ها کینه انباشه می شود و با فرض اینکه کسی با جنگ به قدرت برسد پاسخ ما این است که این فرد به کجا خواهد رسید؟ کسی که اینطور به قدرت می رسد به معاندان خود اجازه می دهد علیه او بجنگند.

وی تصریح کرد: تنها راه تحقق حقوق اساسی مردم، احترام و تسلیم به رای مردم است.

احمدی نژاد اصل سوم را توجه به رفتار دشمنان دانست و گفت: همه باید در رقابت های سیاسی ، تحولات و مطالبات  مراقب دشمنان قسم خورده ملت ها باشیم.

رئیس جمهور، صهیونیست ها و سران استکبار را دشمنان قطعی همه ملت ها برشمرد و افزود: آنها نمی خواهند هیچ یک از ملت ها و کشورهای ما پیشرفته و عزیز باشند بلکه می خواهند بی ثبات و عقب مانده باشیم.

وی گفت: هر کسی که در پی تحولات اجتماعی است باید مراقبت کند که صهیونیست ها نسبت به شیوه طلب مطالبات او چه واکنشی نشان می دهند.

احمدی نژاد افزود: سوال ما این است که این اتفاقاتی که در کشورهای ما در جریان است آیا موجب شادی صهیونیست هاست یا در جهت ناراحتی و اضمحلال آنهاست؟

رئیس جمهور گفت:‌ هر کس بین خود و خدای خود باید بیاندیشد و مراقبت کند که برای تحقق آزادی که البته از موریتانی و مراکش تا شرق و از شمال تا جنوب حق همه است، رفتار دشمنان ما چطور خواهد بود؟

وی افزود: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران و احمدی نژاد به عنوان مسلمان روی هیچ فرقه و طایفه ای تعصب ندارد بلکه تعصب ما بر حق، کرامت، عزت، پیشرفت و رفاه همه ملت ها است.

احمدی نژاد گفت:‌ به خدا قسم  در کشورهای اسلامی از هر طرف که کشته می شوند، ناراحتم و باید دست به دست هم دهیم و با حضور همه گروهها و طرف ها کشورهای خود را بسازیم.

رئیس جمهور در پایان از سفرای کشورهای اسلامی تشکر کرد و افزود: شما و دولت هایتان همواره در این هشت سال به ویژه در مواقعی که فشار دشمنان بر ما بیشتر شده بود در کنار ملت ایران ایستادید.

خاورمیانه دوره حساسی را بر پایه مردمسالاری دینی تجربه می کند

وزیر امور خارجه گفت: ‌کشورهای خاورمیانه دوره حساسی را بر پایه مردمسالاری دینی تجربه می کنند.

علی اکبر صالحی در مراسم دیدار سفرای کشورهای اسلامی با رئیس جمهور افزود: مشارکت بیش از 72 درصدی مردم در انتخابات نشان دهنده پشتوانه عمیق مردمی نظام و بی نتیجه بودن فشارهای غیرقانونی است.

وی گفت : دولت جمهوری اسلامی به مدد این پشتوانه بیش از پیش کوشا خواهد ماند.

صالحی افزود : جمهوری اسلامی ایران معقتد است همکاری و هماهنگی کشورهای منطقه در صلح و ثبات منطقه نقش شایانی دارد و در این راستا دولت ایران از تعمیق روابط بر پایه مودت و دوستی استقبال نموده است.

وزیر امور خارجه با اشاره به تحولات انقلاب هایی که در برخی از کشورهای خاورمیانه رخ داده است گفت: در این راستا همواره بر احترام به خواست مردم و اجتناب از دخالت نیروهای خارجی تاکید می کنیم.

همچنین در این مراسم صلاح زواوی، شیخ السفرا به نمایندگی از دیگر سفرای کشورهای اسلامی با تشکر از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با کشورهای منطقه خواستار تعمیق این روابط در ماه مبارک رمضان شد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها