سارق 3 میلیارد ریالی دستگیر شد

کلاهبرداری در قالب پرورش شترمرغ

مردی که با همدستی کارمند سازمان انتقال خون در استان فارس به بهانه فروش کلیه، از بیماران و خانواده‌هایشان کلاهبرداری می‌کرد، همراه همدستش از سوی پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۵۸۰۱۸۵
کلاهبرداری از مردم به بهانه فروش کلیه

به گزارش جام‌جم، سردار سیروس سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس در این باره گفت: چندی پیش مردی با حضور در اداره مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی استان از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد او که یک بیمار کلیوی است، با مردی آشنا شده که قصد فروش کلیه‌اش را داشته و پس از پرداخت پنج میلیون تومان به وی و تنظیم قرارداد فروش کلیه، هر دو به سازمان انتقال خون می‌روند تا آزمایش‌های مورد نیاز را برای پیوند کلیه انجام دهند.

فرار فروشنده قلابی کلیه

وی افزود: در ادامه مشخص شد، پس از چند روز فروشنده کلیه در تماس با وی مدعی می‌شود که نتیجه آزمایش مشکلی نداشته و او برای عمل آمادگی دارد؛ اما بعد از آن دیگر با خریدار کلیه تماس نمی‌گیرد و گوشی تلفن همراهش را خاموش می‌کند.

سجادیان یادآور شد: وقتی شاکی موفق به یافتن فروشنده کلیه نمی‌شود، به سازمان انتقال خون می‌رود و با پرس‌و‌جو از مسئولان آنجا متوجه می‌شود پرونده‌ای مربوط به آزمایش‌های پزشکی به نام فروشنده کلیه در آنجا ثبت نشده و مرد شیاد فریبش داده است.

بیماران کلیوی در دام مرد کلاهبردار

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: در پی این شکایت و آغاز تحقیقات پلیسی، افراد دیگری هم با مراجعه به پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.

وی گفت: با جمع‌بندی اطلاعات و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری و بررسی تصاویر، معلوم شد متهم یک نفر بوده و از همه شاکیان میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده است.

تحقیقات در این باره ادامه یافت تا این که دو روز پیش ماموران اداره آگاهی استان، مخفیگاه متهم را در شهرستان قیروکارزین استان فارس شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی وارد خانه او شدند و متهم را دستگیر کردند.

کشف مدارک جرم از خانه متهم

سجادیان یادآور شد: در بازرسی از خانه متهم، یکصد عدد لوله و ظروف آزمایشگاهی برای نمونه‌گیری خون و مدارک پزشکی و اسناد و مدارک خریداران کلیه، کشف و ضبط شد.

متهم برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد و در بازجویی اعتراف کرد با همدستی مردی که کارمند سازمان انتقال خون بوده، از بیماران کلیوی کلاهبرداری و بابت هر مورد مبلغی از وی دریافت کرده است.

اعتراف متهم به همدستی با یک کارمند

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیق معلوم شد متهم و همدستش بیماران کلیوی را در بیمارستان‌ها یا سازمان انتقال خون، شناسایی و وانمود می‌کرده به دلیل مشکل مالی قصد فروش کلیه‌اش را به قیمت ارزان‌تر دارد. سپس با جلب اعتماد بیماران و تنظیم قرارداد فروش کلیه، مبلغی پول به عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌کرده و متواری می‌شده است.

ردپای کلاهبرداری‌های متهمان در شهر‌های دیگر

سجادیان خاطرنشان کرد: با اعتراف متهم، دیگر همدست وی نیز که کارمند سازمان انتقال خون بود، دستگیر شد و به همدستی با دیگر متهم پرونده اعتراف کرد.

تحقیقات از متهمان ادامه داشت تا این که فروشنده قلابی کلیه اعتراف کرد علاوه بر کلاهبرداری از شهروندان استان فارس، از افراد دیگری نیز که ساکن استان‌های تهران، همدان، اردبیل و سه شهر شمالی بودند، به شیوه‌ای مشابه کلاهبرداری کرده است.

بنابراین گزارش، برای متهمان پرونده قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد. افرادی که از متهمان شکایت دارند، می‌توانند با مراجعه به اداره مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی استان فارس، از آنها شکایت کنند.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
sasan
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
۰
۰
ایجور پولا رو نمی شه خورد بالاخره یه روزی بر می گردونه به طرق مختلف
قدرت الله
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
۰
۰
به خاطرخدا كلیه های این ازخدا بی خبران راازبدنشان خارج ودرحلق شان فروكنید تادرس عبرتی باشد برای دیگران كه نباید كسانی كه بیماریهای خاص دارند چنین كاری بكنند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها