توسط محققان کشورمان تولید شد

ساخت دستگاه سانتریفیوژ توبولار در ایران

سانتریفیوژ توبولار برای تولید واکسن و دارو که به ویژه در تولید داروهای نوترکیب کاربرد دارد، توسط محققان داخلی، تولید شد.
کد خبر: ۵۷۹۹۹۹
ساخت دستگاه سانتریفیوژ توبولار در ایران

مجری ساخت دستگاه سانتریفیوژ توبولار گفت: این دستگاه در صنعت داروسازی به خصوص تولید داروهای نوترکیب کاربرد دارد و کاهی نبود این دستگاه یا از کار افتادن آن به دلیل خرابی دستگاه موجب توقف تولید این داروها می شود.

امیدی افزود: به رغم گسترش روز افزون تولید داروهای جدید در داخل کشور هنوز در تامین تجهیزات تولیدی به کشورهای خارجی وابسته هستیم و متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل وجود تحریم های بین المللی ورود برخی از این تجهیزات که دارای تکنولوژی بالایی از نظر ساخت هستند به داخل کشور ممنوع شده است که دستگاه سانتریفیوژ هم یکی از این تجهیزات است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و چند کشور اروپایی از تولید کنندگان این دستگاه هستند که البته در چند سال اخیر کشور های چین و هند هم به تولید این دستگاه روی آورده اند. متاسفانه به رغم قیمت پایین دستگاه های ساخت چین و هند به دلیل کیفیت پایین و استهلاک بالا معمولا تامین قطعات یدکی برای آنها بسیار دشوار و هزینه بر خواهد بود به طوری که در بعضی مواقع هزینه قطعات یدکی از قیمت خود دستگاه هم فراتر می رود.

مجری ساخت دستگاه سانتریفیوژ توبولار افزود: البته ساختار و عملکرد این دستگاه به گونه ای است که برخی قطعات باید در دوره های زمانی کوتاه تعویض شوند که در مورد دستگاه های خارجی تامین این قطعات نیز مشکلات خاص خود را دارا است و گاهی شرکت های سازنده از تامین قطعات یدکی سر باز زده اند.

امیدی اظهار کرد: با توجه به نیاز این دستگاه در داخل کشور این دستگاه در مرحله اول برای تامین نیاز داخلی طراحی و ساخته شده که علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، اثرات تحریم را نیز خنثی کرده است.

وی افزود: همچنین با توجه به دستیابی به دانش فنی امکان بازسازی تجهیزات خارجی موجود در کشور ، تامین قطعات یدکی آنها هم میسر شده است.

مجری ساخت دستگاه سانتریفیوژ توبولار گفت: در صورت تولید انبوه، این دستگاه از نظر قیمت قابل رقابت با نمونه های چینی و از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه های اروپایی است لذا با توجه به اینکه در ساخت دستگاه تلاش شده کلیه استانداردهای دارویی رعایت شود در صورت بازاریابی مناسب امکان صادرات آن به خارج از کشور نیز وجود دارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها