جانشین فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

افزایش کشفیات مواد مخدر در کشور

در سه ماهه نخست سال جاری رخ داد

افزایش 27 درصدی کشفیات مواد مخدر و روانگردان

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر از رشد 27 درصدی کشفیات انواع مواد مخدر و روانگردان طی سه ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۳۹۷
افزایش 27 درصدی کشفیات مواد مخدر و روانگردان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، سردار علیرضا اکبرشاهی  گفت: هر چند به شکل ظاهری تغییرات جاری در حجم مواد مکشوفه در کشور از نوسانات تولید مواد مخدر در افغانستان اثر می‌پذیرد، لیکن علی‌رغم کاهش حجم تولید در افغانستان در سال 2012 در مجموع طی سه ماهه نخست سال‌جاری شاهد رشد 27 درصدی کشفیات در عملکرد دستگاه‌های بخش مقابله بودیم.

وی شاخص های عملکردی دستگاه‌های مقابله‌ای را بسیار مثبت ارزیابی کرد و به ارائه تحلیلی از وضعیت کنونی حوزه مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر پرداخت و افزود: طی این مدت کارگاه‌های تولید شیشه با رشد 40 درصدی منهدم و همچنین میزان کشفیات این ماده با افزایش 34 درصدی همراه بوده است.

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: سرانه کشف میزان شیشه مکشوفه به ازای هر کارگاه به شدت پایین آمده که چنین امری مؤید مؤثر بودن مجموع عملیات انتظامی و قضایی در برخورد با باندها و عناصر دخیل در تولید شیشه و جلوگیری از رشد حجمی فعالیت کارگاه‌های کوچک به سمت تبدیل به لابراتوار است.

سردار اکبرشاهی تصریح کرد: در سال 91 سرانه کشف شیشه از هر کارگاه، به طور میانگین از 30 کیلوگرم به حدود 11 کیلوگرم رسیده بود اما در سه ماهه نخست امسال این رقم مجدداً کاهش و به عدد 7.257 کیلوگرم تنزل یافت.

وی با بیان اینکه از سال گذشته شاهد کاهش چشمگیر قاچاق شیشه به دیگر کشورها خصوصاً کشورهای آسیای جنوب شرقی و دور شدن کارگاه‌ها از پایتخت به مناطق مرزی بوده‌ایم، گفت: وضعیت فوق تأثیر به سزایی در کاهش حجم فعالیتی کارگاه‌های تولیدی نسبت به گذشته داشت و موجب شد تا آنچه در سال 91 موجب نزول 63 درصدی سرانه کشف شیشه از کارگاه‌ها شد، مجدداً تداوم این روند کاهشی را تا نزول 33 درصدی نسبت به سال گذشته پیدا کند.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تعداد عملیات و درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح طی سه ماهه نخست امسال کاهش 30 درصدی داشته است، اظهار کرد: علی‌رغم چنین کاهشی، دستاوردهای حاصله به دلیل هدفمندتر شدن برخوردها، مبتنی بر کار اطلاعاتی و افزایش تعاملات میان‌بخشی بین دستگاه‌های بخش مقابله، با رشد شش درصدی باندهای متلاشی شده، افزایش 40 درصدی کارگاه‌های تولید شیشه منهدم شده، رشد 209 درصدی تلفات انسانی قاچاقچیان مواد مخدر و در مجموع افزایش 27 درصدی کشفیات مواد مخدر و روانگردان روبرو بوده‌ است.

سردار اکبرشاهی افزود: به موازات اینها، افزایش چشمگیر خسارات انسانی و مادی قاچاقچیان در قبال کاهش 38 درصدی تلفات نیروهای کشورمان حکایت از هدفمندی و اثربخشی عملیات صورت گرفته در سه ماهه اول سال جاری دارد.

وی همچنین از دیگر دلایل مثبت بودن عملکرد بخش مقابله با عرضه را افزایش 81 درصدی سرانه کشف مواد مخدر به نسبت تعداد عملیات و درگیری‌های صورت گرفته و رشد 41 درصدی سرانه کشف مواد مخدر به نسبت تعداد متهمین مواد مخدری دستگیر شده در سه ماهه اول امسال در قیاس با مدت مشابه سال عنوان کرد.

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و جانفشانی نیروهای خدوم مبارزه‌کننده کشورمان، ابراز امیدواری کرد که با تلاش دستگاه‌های مقابله‌ای ستاد شاهد تداوم و استمرار توفیقات این بخش در ادامه سال‌جاری باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها