با استفاده از نانوالیاف

داروی ضد سرطان در ایران ساخته شد

رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از سه طرح کلان ملی فناوری و نوآوری گفت: امروز از چند داروی مهم تولید شده در کشور رونمایی شد که از جمله آنها داروهای ضدسرطان است که برخی از آنها با قیمت‌های گزاف و در ازای هر گرم یک میلیارد تومان وارد کشور می‌شود و لازم است هر چه سریع‌تر همه داروهای از این نوع مثل داروهایی که رونمایی شد در داخل کشور به قیمت ارزان‌تر و با کیفیت‌تر تولید شود.
کد خبر: ۵۷۹۲۶۸
تولید داروی ضد سرطان در داخل کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از سه طرح کلان ملی فناوری و نوآوری در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی در پارک علمی و فناوری پردیس با بیان اینکه انسان باید از بهترین، زیباترین و متعالی‌ترین زندگی برخوردار باشد، گفت: برخورداری از زندگی متعالی شایسته انسان است و انسان شایستگی بهره‌مندی از والاترین زندگی را دارد.

وی یکی از پایه‌های رسیدن به سعادت و زندگی زیبا را استفاده کامل از دانش در زندگی و زندگی عالمانه در همه ابعاد دانست و افزود: اگر علم به معنای حقیقی آن وارد زندگی انسان شود، آنگاه انسان می‌تواند بگوید که سعادتمند است و منظور از خلقت او محقق شده است.

احمدی‌نژاد یکی از ابعادی را که وجود و بهره‌مندی از دانش در آن ضروری است، سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: همه اهداف متعالی زندگی انسان در سایه سلامت محقق می‌شود و اگر سلامت نباشد، تعالی نیز محقق نخواهد شد و دستیابی به همه زیبایی‌های زندگی متوقف بر تحقق سلامت است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سلامت پایه زندگی سعادتمند است، تصریح کرد: دستورات پیامبر (ص) برای صیانت از سلامت بیشمار بوده و این بخش از سفارشات پیامبران به همان اندازه دستورات ایشان برای اعتلای روحی و معنوی غنی است، تا انسان‌ها ضمن تأمین سلامت جسمی، لذت و طعم انسان بودن را چشیده و بتوانند با اتکاء به سلامت جسمی به خود و تعالی خود بیندیشند.

وی با بیان اینکه بیماری‌ها، نقایص و ضعف‌ها حاصل عملکرد انسان است، خاطر نشان کرد: خداوند، ضعف‌، نقص و بیماری را برای هیچ یک از انسان‌ها نخواسته و همه هفت میلیارد انسان روی زمین را برخوردار از سلامت، عزت و قدرت می‌خواهد، اما انسان‌ها به سبب عملکرد خودشان دچار ضعف و نقص می‌شوند.

رئیس‌جمهور کنترل عوامل بیماری‌زا و درمان را دو راهکار تأمین سلامت جسمی انسان‌ها برشمرد و گفت: کنترل عوامل بیماری‌زا و درمان بیماری‌ها نیازمند دانش است، آن هم نه دانشی که در قفسه‌های کتابخانه‌ها بماند، بلکه دانشی که تبدیل به برنامه عمل شده و با استفاده از آن دارو و تجهیزات تولید شود تا با کنترل عوامل بیماری‌زا مانع از ایجاد بیماری شود و در مرحله بعد چنانچه بیماری بوجود آمد، آن را درمان کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ایران اجزای گوناگون مجموعه دانش تأمین سلامت جسمی در بخش‌های مختلف از گذشته وجود داشته است، اظهار داشت: مشکل آنجا بود که بین این بخش‌های مختلف ارتباط مناسبی برقرار نبود و این بخش‌ها با یکدیگر هم‌افزایی نمی‌کردند و به تعبیر دیگر از همه توان ملی در تامین سلامت استفاده نمی‌‌شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت همواره جزء دغدغه‌های من بوده است، تصریح کرد: تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف برقراری این ارتباط انجام شد، تا زحمات جداگانه‌ای که در بخش‌های مختلف علمی و صنعتی صورت می گیرد به این واسطه به هم مرتبط شده و محصول خود را در خدمت سلامت و رفاه جامعه قرار دهند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه این خط و حلقه ارتباطی تقریباً به راه افتاده است، تصریح کرد: البته در حال حاضر تولیدات و فعالیت‌های علمی در کشورمان از گستردگی زیادی برخوردار است و تلاش‌های این معاونت همه این فعالیت‌ها را پوشش نمی‌دهد، اما نتایج تلاش های انجام شده طی سال هایی که از تاسیس این معاونت می‌گذرد، قابل قبول و مطلوب بوده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به رونمایی از واکسن آنفولانزای فصلی و افتتاح خط تولید آن در مراسم امروز خاطر نشان کرد: خط تولید فعلی واکسن آنفولانزای فصلی دو نقص دارد، اول تخم‌مرغ‌هایی که به عنوان بستر کشت ویروس مورد استفاده در واکسن‌ها مورد نیاز است و دوم ویروس اصلی مورد استفاده در تولید واکسن هنوز در کشور تولید نمی‌شود، در حالی که زمانی که قرار است این واکسن در مقیاس میلیونی مورد استفاده قرار گیرد، باید همه روند تولید آن از صفر تا 100 مراحل تولید با اطمینان کامل و در داخل کشور صورت گیرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید سریع‌تر همه بخش‌های تولید این دارو در کشور راه‌اندازی شود، گفت: امروز از چند داروی مهم دیگر تولید شده در کشور نیز رونمایی شد که از جمله آنها داروهای ضدسرطان است که برخی از آنها با قیمت‌های گزاف و در ازای هر گرم یک میلیارد تومان وارد کشور می‌شود و لازم است هر چه سریع‌تر همه داروهای از این نوع مثل داروهایی که رونمایی شد در داخل کشور به قیمت ارزان‌تر و با کیفیت‌تر تولید شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: فعالیت در این زمینه‌ها خدمت بسیار عظیمی است، چرا که خدا می‌گوید اگر کسی یک انسان را نجات دهد، گویا همه عالم هستی را نجات داده است.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به رونمایی از 12 ماده اولیه تولیدات دارویی در مراسم امروز و نیز رونمایی از چند مورد تجهیزات پیشرفته پزشکی اظهار داشت: لیزر از آن دسته امکاناتی است که در همه زمینه‌های زندگی انسان کاربرد دارد و خوشبختانه امروز استفاده از آن در عرصه پزشکی به خوبی گسترش یافته است و متخصصان کشورمان نیز در عرصه ساخت تجهیزات استفاده از لیزر در پزشکی پیشرفت خوبی داشته اند که نمونه هایی از این پیشرفت ها امروز رونمایی شد.

 احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به رونمایی مانیتورهای نشاندهنده علائم حیاتی در مراسم امروز اضافه کرد: مانیتورهای رونمایی شده که شبیه آن در جهان نیز تولید شده است، نمونه هایی کوچک و قابل حمل بوده که به پزشک این امکان را می‌دهد تا علائم حیاتی بیمار را در هر نقطه خارج از بیمارستان با ارتباطات ماهواره‌ای از دستگاهی که همراه بیماران است، دریافت کند و این مسأله باعث می‌شود، علاوه بر خلوت‌تر شدن بیمارستان‌ها و حذف ضرورت بستری شدن بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، هزینه‌های درمان نیز به شدت کاهش یابد.

رئیس‌جمهور با تشکر از همه دست‌اندرکاران، دانشمندان، فناوران، سرمایه‌گذاران، مدیران و کارکنان شرکت‌های دانش‌بنیان، خاطر نشان کرد: چند سال پیش محلی که امروز به یک مجتمع بزرگ علمی و فناوری تبدیل شده، بیابان بود و امروز به همت کسانی که عشق خدمت به انسان‌ها دارند، به چنین مرکز ارزشمندی تبدیل شده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مرز بهشت و جهنم و مرز انسان بودن و سقوط از انسانیت بسیار ظریف و باریک است، گفت: مرز بهشت و جهنم آن است که انسانی تلاش می‌کند به زندگی انسان دیگر معنا بخشیده و زندگی انسان‌ها را ارتقاء دهد و خدا را شاکرم که امروز ملت ایران پرچمدار و معرف این نوع از زندگی به بشریت است؛ یک زندگی که خود زیباست و برای زیباتر کردن زندگی دیگران تلاش می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها