صحبت از کار گذاشتن شنود در دفتر کار علی مطهری نماینده تهران ومغایرت این اقدام با وظیفه نمایندگی واکنش برخی از خانه ملتی ها را نسبت به این اقدام در پی داشت براین اساس علی لاریجانی رئیس مجلس نیز پس تذکرات نمایندگان، تاکید کرد که مرجع بررسی این اتفاق قوه قضاییه است نه مجلس!
کد خبر: ۵۷۹۲۶۱
شنود؛ نمایندگان مجلس را به واکنش وادار کرد

به گزارش جام جم آنلاین پس از آنکه علی مطهری در بیانیه ای ادعا کرد که وسایل شنود در دفترکارش شبانه و در کانال کولر بطور مخفی کار گذاشته شده و وزیر اطلاعات باید پاسخگوی چنین اقدامی باشد، برخی نمایندگان نیز در حمایت از این نماینده چنین رفتاری را خلاف قانون اساسی دانسته و خواستار پیگیری مراجع ذی ربط شدند.

جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اولین کسی بود که امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس در اخطاری قانون اساسی،  به محمد حسن ابوترابی نایب رئیس مجلس که در غیاب علی لاریجانی اداره مجلس را برعهده داشت ،این اقدام را خلاف اصل 25 قانون اساسی  دانست.

نماینده ارومیه با بیان اینکه ، اقداماتی از این دست ابهاماتی را در جامعه ایجاد کرده و رئیس مجلس باید درباره این موضوع صحبت می کرد تا رفع ابهام می‌شد افزود:اگر تخلفی صورت گرفته باید با آن تخلف برخورد شود.

احمد توکلی دیگر نماینده تهران دومین کسی بود که در مجلس و در نطق میان دستور خود به بحث داغ نصب دستگاه شنود اشاره‌ای داشت و با ابراز تاسف از این اتفاق گفت: هر کس کمی به وضع دستگا‌ه‌های اطلاعاتی آشنا باشد می‌فهمد که این ناشی‌گری کار دستگاه‌های رسمی نیست و اگر این دستگاه‌ها قصد شنود داشته باشند آنقدر ماهرانه این کار را انجام می‌دهند که به این سادگی‌ها کشف نشود.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم افراد و گروه‌هایی برای این‌که مطهری مشهور به صراحت در انتقاد است برای این‌که نشان دهند حاکمیت منتقدین خود را تحمل نمی‌کند این تهمت را به جمهوری اسلامی انتساب دادند و ممکن است کاری کرده باشند که موضوع عمدا کشف شود تا اعتراض‌ها نسبت به وزارت اطلاعات که سیستم عصبی بدنه این کشور است بلند شده و زیر سوال برود.

وی خاطرنشان کرد: راه‌حل موضوع این است که وزارت اطلاعات سریع به این مساله رسیدگی کند و گزارش آن را به مجلس بدهد البته تا جایی که من اطلاع دارم همان ظهر پنج‌شنبه آقای مطهری نامه‌ای به وزیر اطلاعات نوشته و کمیته‌ای تخصصی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه چنانچه این امر توسط دستگاههای مسئول برای امنیت کشور صورت گرفته باشد، باعث تعجب و تأسف است، گفت: انسان تعجب می کند که چرا ممکن است دستگاه‌هایی که مسئول امنیت کشور هستند دست به چنین کاری زده باشند و بخواهند یک نماینده سرشناس مجلس را با شنود کنترل کنند.

در ادامه این اظهار نظرات اما بهرام بیرانوند نماینده بروجرد در واکنش، این اظهار نظرات را جفا به دستگاه امنیتی دانست و از علی لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده گرفته بود خواست که بیش از این اجازه ندهد خوراک برای دستگاه‌های بیگانه درست شود.

وی افزود: یک دوستی گفته است من در دفترم دستگاه شنود پیدا کردم این موضوع را دستگاه ها باید پیگیری کنند و همه دنیا می‌دانند که تیم 9 نفره عملیاتی هیچگاه پنج ساعت در یک اتاق مشغول کارگذاشتن شنود نمی‌شود به همین خاطر ما موظفیم در مقابل دشمنان از دستگاه امنیتی دفاع کنیم.

در خلال صحبت های نماینده مردم بروجرد، لاریجانی اظهار داشت: شما اطلاعی از این موضوع دارید که می‌خواهیم اظهارنظر کنید؟ یکی از دوستان و همکاران شما گفته است که در دفترش شنود گذاشته اند، آیا شما الان مسئولیتی دارید یا اطلاعی دارید که می خواهید پاسخ دهید؟ اگر این موضوع صحت داشته باشد که خلاف قانون بوده است.

بیرانوند در ادامه گفت: این مطلب اثبات نشده است و می‌تواند خوراکی برای رسانه های بیگانه باشد ما موظفیم از منافع نظام دفاع کنیم و ایشان نیز حق ندارد بگوید چون این موضوع اثبات نشده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه پاسخ داد: اتفاقی که افتاده است یکی از همکاران شما ادعا کرده که این ماجرا رخ داده، اگر درست باشد خلاف قانون است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی محل بحث این موضوعات نیست که در پاسخ لاریجانی گفت: پس چرا بحث می کنید: این نماینده شکایت کرده و راهش این است که قوه قضائیه رسیدگی کند، راهش مجلس نیست و نباید اینجا بحث کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها