دبیر جشنواره فصلی مطبوعات:

در حیطه طنز مطبوعات، فقر سوژه وجود دارد

مدیر سرای روزنامه‌نگاران ایران از گشایش موزه مطبوعات در 2 مرداد و همچنین آغاز به کار جشنواره‌های فصلی مطبوعات استانی از 17 مرداد خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۶۲۶
آغاز به کار جشنواره‌های فصلی مطبوعات استانی از 17 مرداد
مجید امرایی، مدیر سرای روزنامه‌نگاران ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، از شروع به کار جشنواره‌های فصلی مطبوعات در شعب استانی سرای روزنامه‌نگاران ایران از 17 مرداد امسال خبر داد و گفت: کار گردآوری آثار و نیز مرحله استانی داوری این آثار در استان‌های قزوین، البرز، کرمانشاه، کردستان و مرکزی به اتمام رسیده، آثار برخی استان‌ها برای داوری نهایی به تهران آمده و برخی دیگر در حال ارسال به تهران است.

همچنین به گفته امرایی نخستین آثار مکتوب تولیدی سرای روزنامه‌نگاران ایران شامل دو کتاب یکی با عنوان «مقاله‌نویسی» نوشته امیدعلی مسعودی و دیگری با عنوان «فوتبال‌شناسی» که شامل مجموعه قوانین و مقررات فوتبال است و جامعه هدف آن خبرنگاران حوزه ورزش است، اخیراً از سوی انتشارات سرای روزنامه‌نگاران ایران راهی بازار کتاب شده است.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران ایران در ادامه از پایان عملیات راه‌اندازی و تجهیز موزه مطبوعات ایران و گشایش آن در شب 15 رمضان مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) برابر با دوم مرداد امسال طی یک مراسم افطاری با حضور مسئولان حوزه مطبوعات، استادان رشته روزنامه‌نگاران و پژوهشگران این عرصه و نیز نمایندگان رسانه‌های گروهی در بقعه سر قبر آقا در تهران خبر داد.

به گفته وی، بخش اعظمی از وسایل این موزه به محل آن منتقل شده و باقیمانده وسایل گردآوری شده هم طی روزهای آتی انتقال پیدا خواهد کرد و این موزه از 2 مرداد پذیرای عموم مردم به ویژه اصحاب رسانه است.

راه‌اندازی اولین شعبه جزیره‌ای سرای روزنامه‌نگاران ایران در قشم، از دیگر خبرهایی بود که امرایی اعلام کرد که بر این اساس قرار است این شعبه در جزیره قشم بعد از ماه مبارک رمضان راه‌اندازی شود.

امرایی همچنین از ارسال کتاب به شعب استانی سرای روزنامه‌نگاران ایران و تجهیز کتابخانه‌های آن بر اساس دستورالعملی که طی روزهای گذشته به تصویب رسیده است، خبر داد و ابراز امیدواری کرد، تسهیلات مربوط به بازدید اعضای سرای روزنامه‌نگاران ایران از اماکن سیاحتی و تاریخی در استان‌های مختلف کشور که این سرا در آنها دارای شعبه است، بیشتر شود.

به گفته وی، سرای روزنامه‌نگاران ایران در حال حاضر 3100 عضو رسمی دارد و همه این افراد کارت عضویت خود را دریافت کرده‌اند. همچنین کار عضوگیری سرا در استان تهران هم به پایان رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها