وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از سفر حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب به عربستان اطلاع خاصی ندارم.
کد خبر: ۵۷۸۱۹۶
از سفر روحانی به عربستان اطلاع ندارم

علی‌اکبر صالحی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در ارزیابی خود از تحولات اخیر مصر، اظهار کرد: در نهایت ملت مصر تعیین‌کننده سرنوشت خودشان هستند و این ملت است که مشخص می‌کند سرنوشت مصر به چه سمت و سویی می‌رود.

وی افزود: ارتش مصر یک ارتش ملی بوده و هست و همواره از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی مصر حمایت و حفاظت کرده، اما از طرفی این اتفاقات که افتاد عده‌ای بیگناه کشته شدند و بنابراین ما به شدت این کشتار را محکوم می‌کنیم و امیدواریم نخبگان و گروه‌ها و طوایف مختلف مصر با همدلی جلوی انقسام داخلی مصر را بگیرند تا مبادا بدخواهان مصر خدای ناکرده ورود پیدا کنند و با فتنه‌انگیزی باعث پیچیده‌ شدن شرایط مصر شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: مصر ملت بزرگ و دیرینه و کشور بزرگی است و از جایگاه نقش‌آفرینی موثری در منطقه برخوردار است و امیدواریم آرامشی که شایسته ملت مصر است هر چه زودتر به این ملت باز گردد.

خبرنگاری درباره سفر رئیس‌جمهوری منتخب حسن روحانی به عربستان از صالحی که پرسید که وی در این باره گفت: من این موضوع را از رسانه‌ها شنیدم و اطلاع خاصی درباره آن ندارم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که شاخص‌ترین فعالیت شما در زمان مسوولیت‌تان چه بوده است، اظهار کرد: با مرور دو سال و نیم اخیر می‌بینید که ما در سخت‌ترین شرایط بوده‌ایم و شرایط ناجوانمردانه و غیرمنصفانه را بر ما تحمیل و از واژه فلج‌کننده در این باره استفاده کردند اما الان توانسته‌ایم تحریم‌ها را تا حدود زیادی برطرف کنیم و وزارت امور خارجه در این جهت نقش بارزی داشته است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اظهار کرد: در عین حال مهم‌ترین و موثرترین فعالیت وزارت خارجه در این مدت آزاد کردن 48 نفر از عزیزان ما در سوریه بود و این موضوع یکی از ماندگارترین و خوشحال‌کننده‌ترین اقدامات ما بوده است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها