معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر؛

۲۶۳۰ قطعه زمین به متقاضیان بوشهری واگذار شد

معاون اول رئیس جمهور بیشترین میزان مقاوم سازی روستایی در کشور را مربوط به استان کرمان دانست و گفت: در حال حاضر دو میلیون و 650 هزار واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است.
کد خبر: ۵۷۷۹۲۰
بیشترین مقاوم سازی مسکن روستایی در کرمان صورت گرفت

محمدرضا رحیمی صبح سه شنبه در آیین جشن پایان احداث یک‌میلیون 600 هزارمین  واحد مسکن روستایی در روستای شیرینک کرمان گفت: این روستا مجدد توسط بنیاد مسکن بازسازی شده و امروز روستای شیرینک از توابع شهرستان بردسیر دارای برق، آب اشامیدنی لوله کشی، راه اسفالته، دهیاری، شورای اسلامی، شورای حل اختلاف، مدارس ابتدایی و راهنمایی، مرکز درمان، دفاتر پست مخابرات خدمات الکترونیک و سیستم جمع آوری زباله است.

رحیمی همچنین با اشاره به اتمام یک و میلیون و 600 هزار واحد مسکن روستایی اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که همه روستاهای کشور همچون روستای شیرینک به امکانات رفاهی مجهر شود و در حال حاضر دو میلیون و 650 هزار واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است که کار یک و میلیون و 600 هزار واحد آن به پایان رسیده و 500 هزر واحد نیز با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دولت آینده تحویل می شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره حادثه زلزله دلخزاش بم تصریح کرد: هرچند زلزله بم حادثه دلخراشی بود که جان 34 هزار نفر را گرفت اما در ریگان به دلیل مقاوم سازی روستاها این میزان تلفات به چهار نفر کاهش یافت که بیشترین میزان مقاوم سازی روستایی در کشور در استان کرمان بوده است که 12.5 برابر دولت های قبل است.

وی همچنین به ارائه گزارشی از فعالیت های دولت احمدی نژاد در طول هشت ریاست جمهوری پرداخت و ادامه داد: در سال 88 ، 53 هزار آبادی در کشور برق دار شدند و این در حالی است که در سال 90 کلیه روستاهای زیر 20 خانوار برق دار شدند.

رحیمی در خصوص راه روستایی گفت: در هشت سال گذشته 100 هزار کیلومتر آسفالت معادل 65 درصد راه های روستایی در کشور انجام شده که سه برابر کل اقدامات انجام شده در دولت های قبل است.

وی همچنین با اشاره به گازرسانی دولت نهم و دهم به 14 هزار روستا تصریح کرد: این میزان 14 برابر دولت قبل از دولت نهم است و در 14 هزار روستا نیز طرح هادی انجام شده که هفت برابر دولت قبل است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به اقدامات انجام شده در فضاهای آموزشی مخابرات و خانه های بهداشت روستایی اشاره کرد و افزود: امروز 96 درصد روستاها تحت پوشش مخابرات و خانه بهداشت قرار دارند و بیش از 26 هزار روستا دارای دهیاری، 18 هزار خانه بهداشت، 250 مرکز بهداشت و درمان، 31 هزار دهیار، پنج هزار و 300 پزشک و چهار هزار و 600 ماما هستند.

18 میلیون نفر روستایی تحت پوشش پزشک خانواده

وی در ادامه درباره پزشک خانواده در کشور اظهار داشت: تاکنون در کل کشور 30 میلیلون نفر در پزشک خانواده ثبت نام کرده اند که از این میان 18 میلیون نفر روستایی تحت پوشش پزشک خانواده هستند.

رحیمی در پایان با تقدیر از تلاش های دولت احمدی نژاد در بحث مسکن مهر و مقاوم سازی روستایی تصریح کرد: نهضت مسکن مهر از خاطره هر ایرانی فراموش نمی شود.

در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی استانداران سراسر کشور و روستائیان به رئیس جمهور به خاطر خدماتش در دوران هشت ساله ریاست جمهوری اهدا و به معاون اول وی تحویل داده شد.

همچنین صبح امروز کلید طلایی مسکن روستایی توسط معاون اول رئیس جمهور به یک زوج در روستای شیرینک تحویل داده شد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها