وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

نام‌نویسی 95 درصد دانش‌آموزان کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون که در میانه تیر ماه هستیم 95 درصد دانش آموزان در کشور نام نویسی شده‌اند در حالیکه در گذشته نام نویسی دانش آموزان از شهریور آغاز می‌شد و گاهی تا آبان ادامه می‌یافت.
کد خبر: ۵۷۷۷۳۲
نام‌نویسی 95 درصد دانش‌آموزان کشور

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمید رضا حاجی بابایی در مراسم پایانی سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش افزود:‌ تحول بنیادین آموزش و پرورش آغاز و زمینه برای استمرار آن مهیا شده است که امیدواریم این تحول در سال‌های آینده به نتیجه برسد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در 4 سال گذشته 700 برنامه کاری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در چارچوب تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت اجرا کردیم که 170 برنامه نخستین بار اجرا شده است.

وی با ارائه گزارشی از این اقدامات گفت:  اسناد بالا دستی آموزش و پرورش تکمیل و همه فعالیتهای آموزش و پرورش بر اساس مستندات قانونی و نقشه راه در حال اجراست.

حاجی بابایی افزود: 69 ماده از برنامه پنجم توسعه مربوط به آموزش و پرورش است که در ماده 19 شانزده حکم اساسی در باره نظام تعلیم و تربیت تدوین شده است.

وی گفت: بر  اساس برنامه تحول بنیادین در مسائل مربوط به معلمان، دانش آموزان، کتاب و مدرسه سازی کارهای بسیار مهم و تایید کننده‌ای انجام شده است.

حاجی بابایی افزود: در سالهای اخیرا توانسته ایم منابع مالی آموزش و پرورش را آسیب شناسی دقیق و ساماندهی کنیم.

وی گفت: به کمک مجلس شورای اسلامی توانستیم حدود  8 ردیف مستقل برای بودجه آموزش و پرورش  تعریف کنیم بعنوان نمونه تاکنون ردیف مستقلی برای اردوگاه دانش آموزی یا سرانه دانش آموزی وجود نداشت اما در بودجه امسال ردیف‌های مستقلی برای آن مصوب شد.

حاجی بابایی ساماندهی نیروهای انسانی را از دیگر اقدامات در چار چوب تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و افزود: در گذشته نیروهای انسانی در  8 یا 9 نوع مختلف در آموزش و پرورش فعالیت داشتند اما اکنون نیروهای انسانی در قالب نیروهای خدماتی یا علمی آموزشی سازماندهی شده اند و آمار آنان دقیق ثبت شده است.

وی ساماندهی آمار نیروهای انسانی، دانش آموزان و فضاهای آموزشی را از دیگر اقدمات در چارچوب طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: اکنون که در میانه تیر ماه هستیم 95 درصد دانش آموزان در کشور نام نویسی شده‌اند و افراد بازمانده تا پایان تیر نام نویسی می‌شوند در حالیکه در گذشته نام نویسی دانش آموزان از شهریور آغاز می‌شد و گاهی تا آبان ادامه می‌یافت.

حاجی بابایی  افزود: با پایان نام نویسی دانش آموزان به سمت ساماندهی نیروها می‌رویم و نقل و انتقال فرهنگیان نیز تا پایان تیر تکمیل می‌شود.

وی گفت: در چهار سال گذشته مدارس یک نوبتی کشور از بیش از 60 درصد به حدود 90 درصد افزایش یافته است.

حاجی بابایی تاکید کرد: مهندسی نیروی انسانی جزو برنامه‌های اساسی آموزش و پرورش است که باید برای پیشبرد اهداف تحول بنیادین این وزارتخانه ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها