رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح کارخانه لبنیاتی اتسا با تاکید بر کمک به ایتام گفت: هرگونه اصلاح رفتار در صحنه بین المللی در گرو باروری اقتصادی در داخل کشور است.
کد خبر: ۵۷۷۱۹۳
اصلاح رفتار در صحنه بین المللی در گرو باروری اقتصادی در کشور است

علی لاریجانی در مراسم افتتاحیه کارخانه لبنیاتی اتسا که پیش از ظهر روز یکشنبه در محل این کارخانه برگزار شد، اظهار داشت: کمک به ایتام یک وظیفه ملی و دینی است و می تواند منشأ خیر و برکت برای جامعه باشد.

وی با بیان اینکه روحیه همگرایی باید تقویت شود، گفت: برای رسیدن به این هدف نیاز به سازوکارهای قانونی و رویکردهای فرهنگی است.

لاریجانی افزود: اتصال کار تولید برای کمک به ایتام فکر درستی است و اگر بخش های دیگر کشور هم برای ایتام چرخه های اقتصادی را در نظر بگیرند روحیه زندگی با عزت و استقلال از آنِ آنها خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امکاناتی که در قم وجود دارد، نیاز به رشد صنایع هم دارد، صنایعی که صنعتی و کشاورزی باشد. ما برای تقویت سبقه مذهبی اقتصاد این شهر را نیز باید شکوفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مزیت های قم باید شناسایی شوند، گفت: ما در بودجه امسال نیز برای رونق بخشی به صنعت سهمی قائل شدیم.

لاریجانی تاکید کرد: انتخابات در کشور ما با سرافرازی انجام شد و امیدوارم دولت آینده دولتی قوی با توجه به نیازهای کشور باشد.

وی افزود: هم اکنون دو منطقه ای در کشور وجود دارد که در ارزیابی کلان کشور دارای درجه حرارت بالایی است که این دو منطقه شامل مناطق اقتصادی و حوزه بین الملل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگونه اصلاح رفتار در صحنه بین الملل در گرو باروری اقتصادی در داخل است، گفت: توجه به اقتصاد زمانی رخ می دهد که رونق تولید حاصل شود ما ظرفیت های زیادی در تولید داریم و در این چند سال اخیر در این زمینه ضرر کرده ایم.

لاریجانی با اشاره به اینکه از مزیت های ایران این است که در اطراف ما بازارهای خوبی وجود دارد، گفت: بعضی از آنها به دلیل غفلت بدست دیگران افتاده است، اما اگر راه های صنعتگران خاموش ما به سمت این کشورها باز شود، بـُرد وسیعی در اقتصاد و سیاست خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: باید راه ها در این زمینه باز شود و سیستم دیوانی ما باید برای کمک کردن به صادرات پرورش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم تاکیدات مقام معظم رهبری و هم قوانین کمک کننده نشان می‌دهد که چنین روحیه ای برای اقتصاد کشور صحیح است.

لاریجانی در پایان اضافه کرد: افتتاح کارخانه لبنیاتی اتسا که موجب کمک ایتام می شود و به اشتغال شهر قم نیز کمک می کند، قدمی مهم است و از سایر فعالان اقتصادی استان نیز می خواهیم که برای کمک به ایتام و نیازمندان وارد صحنه شوند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها