رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از ارجاع لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست به مجمع تشخیص مصلحت نظام در صورت رفع نشدن ایراد شورای نگهبان خبر داد و گفت: بررسی نهایی این لایحه بعد از تعطیلات مجلس در اولویت برنامه های کمیسیون قرار دارد.
کد خبر: ۵۷۷۱۳۳
تکلیف لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست
عبدالرضا عزیزی درباره آخرین وضعیت لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست افزود: پیش از آغاز تعطیلات مجلس، این لایحه با حضور نماینده شورای نگهبان در کمیسیون اجتماعی بررسی و قرار شد بعد از انجام هماهنگی های لازم اصلاحات مورد نیاز در لایحه کودکان بی سرپرست انجام شود.

وی گفت: بعد از انجام اصلاحات این لایحه برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس مطرح می شود و در نهایت چنانچه شورای نگهبان مجددا به آن ایراد وارد دانست در این صورت لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه ایراد شورای نگهبان در مورد ثبت نام والدین اصلی کودک در شناسنامه وی بود، تاکید کرد: هدف ما از این کار تسهیل در خروج فرزندان از مراکز بهزیستی و رفتن به منزل خانواده هایی است که قصددارند سرپرست این کودکان شوند.چنانچه قرار باشد اسم والدین اصلی در شناسنامه کودک درج شود در این صورت مردم رغبت کمتری برای پذیرش آنها پیدا می کنند.

به گفته وی، اگر هم نام آنان در شناسنامه قید نشود اشکال شرعی بوجود می آید بنابراین باید راه میانه ای پیدا کنیم تا ضمن اینکه اشکال شرعی نداشته باشد باعث تسهیل در خروج این کودکان از شیرخوارگاه ها نیز شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها