وزیر فرهنگ و ارشاد در نشست خبری توصیف کرد:

نمایشگاه قرآن؛ اردوگاه معرفت و یک دوره آموزشی در شهر قرآنی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را اردوگاه معرفتی و یک دوره آموزشی در فضای معنوی در شهر قرآنی توصیف کرد.
کد خبر: ۵۷۵۹۲۷
نمایشگاه قرآن؛ اردوگاه معرفت و یک دوره آموزشی در شهر قرآنی

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط‌ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن که در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، گفت: نمایشگاه قرآن روز ۱۴ تیرماه مصادف با ۲۶ شعبان آغاز به کار کرده و به مدت یک ماه تا ۲۶ رمضان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مراسم افتتاحیه نمایشگاه با حضور رییس جمهور دولت دهم و اختتامیه آن با حضور رییس جمهور دولت یازدهم خواهد بود.

وزیر ارشاد اظهارداشت: نمایشگاه مختص حافظان و فعالان قرآنی نیست بلکه همگان می توانند در این فضای معنوی ایجاد شده حضور یابند و از آن بهره لازم را ببرند.

حسینی به تنوع آثار قرآنی و ترجمه های مختلف قرآن در این نمایشگاه اشاره کرد و آن را مهمترین نمایشگاه قرآنی در جهان اسلام برشمرد.

وی رویکرد امسال نمایشگاه را پاسخ به سوالات مطرح شده رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی درباره سبک زندگی عنوان کرد و افزود: سعی شده سوالات با تکیه بر آموزه ها و معارف قرآنی پاسخ داده شود.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اگر می خواهیم به سوی تمدن اسلامی گام برداریم باید سبک و سلوک زندگی مان نیز قرآنی باشد تا بتوانیم جامعه قرآنی را پایه ریزی کنیم.

حسینی یادآورشد: اگر می خواهیم سبک زندگی مناسب و خوبی داشته باشیم لازم است انسان هایی که الگو و نمونه بوده اند را به جامعه و نسل امروز معرفی کنیم از این رو در نمایشگاه امسال چند عالم وارسته از جمله آیات عظام آقا تهرانی، خوشوقت و مجتهدی معرفی خواهند شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به بخش های مختلف نمایشگاه بین المللی قرآن و تنوع آن اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه علاوه بر ارایه کتب قرآنی، هنرمندان نیز در رشته های مختلف از جمله خوشنویسی، فرش، منبت کاری، شعر و شاعری نیز حضور فعالی خواهند داشت.

وی اظهارداشت: موضوع دیگری که در این نمایشگاه به آن پرداخته می شود و دغدغه چند ساله همگان است بحث فرقه ها و نحله ها است که در زمینه مسایل مختلف عرفانی به وجود آمده اند و در صدد القا افکار و عقاید خود هستند از این رو در نمایشگاه امسال بخشی به نام کوثر رحمانی و سراب شیطانی برای این امر در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به اینکه در آستانه فعالیت دولت یازدهم هستیم، یادآورشد: در نمایشگاه امسال بخشی را به نام دولت قرآنی در نظر گرفته ایم که در آن نگاه قرآن به حاکمان و دولتمردان و همچنین دیدگاه و نام بزرگان دین اسلام به دولتمردان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افتخار دولت دهم این است که به بخش های قرآنی اهتمام و توجه ویژه ای داشته باشد، افزود: در این دوره کارها و فعالیت های چشمگیر و جدیدی انجام شد که از جمله آنها می توان به افزایش اعتبارات قرآنی، راه اندازی موسسات قرآنی و ایجاد معاونت قرآن و عترت اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها