گفت‌وگو با بازیگر فیلم مرد پولادین

قهرمان واقعی طعم شکست را می‌چشد

کوین کاستنر هم مثل بسیاری از بازیگران مطرح با ورود به میانسالی و فاصله گرفتن از دوران جوانی، دیگر بازیگر نقش اصلی محصولات سینمایی نیست.
کد خبر: ۵۷۵۸۴۵
با قصه‌ها می‌رقصد

این بازیگر متولد سال 1955 کالیفرنیا، اواسط دهه 80 میلادی تبدیل به یکی از موفق‌ترین بازیگران دنیای سینما شد و بسیاری از منتقدان سینمایی از وی به عنوان پل نیومن دهه 80 سینما اسم بردند.

بازی‌های درام کاستنر در تعدادی از فیلم‌های موفق آن دوران، جایگاه ویژه‌ای برایش به ارمغان آورد، اما این جایگاه ویژه باعث پرکاری او نشد و کاستنر در تمام سال‌های فعالیت هنری خود تلاش کرد در فیلم‌های متفاوت و غیرمتعارف ظاهر شود.

در حقیقت، او از موقعیت و جایگاه ویژه بازیگری خود بهره گرفت تا بخت خود را در دنیای کارگردانی بیازماید. او در این زمینه توانست موفقیت زیادی کسب کند.

گرچه کاستنر فقط سه فیلم سینمایی را به عنوان کارگردان در کارنامه هنری‌اش دارد، ولی وسترن درام و ضدنژادپرستی «با گرگ‌ها می‌رقصد» (1990) نام او را به عنوان یک فیلمساز خوش‌فکر و توانا مطرح کرد حتی امروز، کاستنر بیشتر از آن که به عنوان یک بازیگر به یاد آورده شود، به عنوان یک فیلمساز شهرت دارد.

با گرگ‌ها می‌رقصد به دلیل نگاه غمخوارانه و جانبدارانه‌اش نسبت به سرخپوستان بومی آمریکا بشدت مورد توجه منتقدان و تماشاگران جدی سینما قرار گرفت.

خود فیلم در کنار دریافت جوایز مختلف (و از جمله اسکار بهترین فیلم و کارگردان) فروش بالایی هم در جدول گیشه نمایش سینماها داشت. (هزینه تولید فیلم 19 میلیون دلار شد و در آمریکا به تنهایی 184 میلیون دلار فروش داشت.)

این فیلم در کنار «نابخشوده» کلینت ایستوود به احیای دوباره ژانر فراموش شده و محبوب وسترن پرداخت.

دیگر فیلم‌های کاستنر هیچ یک نتوانستند موفقیت کلان مالی و انتقادی این وسترن را تکرار کنند. از فیلم‌های مطرح کاستنر در دوران اوج کاریش می‌توان به تسخیرناپذیران (نسخه دوباره‌سازی شده یک مجموعه پربیننده تلویزیونی به همین نام)، محدوده رویاها، رابین هود؛ شاهزاده دزدان، جی اف کی و واتر ورلو اشاره کرد.

گفته می‌شود به دنبال اخراج کوین رینولدز، کارگردان این فیلم آخری از صحنه فیلمبرداری، کاستنر کارگردانی آن را در سال 1995 به عهده گرفت.

به گفته منتقدان سینمایی، از نیمه دوم دهه 90 میلادی ستاره بخت کاستنر افول کرد و فیلم‌های او موفقیت زیادی در جدول گیشه نمایش سینماها کسب نکردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها