نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که تحت عمل جراحی تعویض مفصل زانو قرار گرفته اند نباید ورزش را کنار بگذارند زیرا این افراد بیشتر با خطر افزایش وزن مواجه هستند.
کد خبر: ۵۷۵۶۳۳
افرادی که جراحی زانو انجام داده اند ورزش را ترک نکنند

پیش از این مشخص شده بود که داشتن اضافه وزن خطر لزوم تعویض مفصل زانو را افزایش می دهد اما مطالعه اخیر نشان داد که عمل جراحی زانو نیز احتمال افزایش وزن را به همراه دارد.

محققان با تجزیه و تحلیل سوابق پزشکی حدود ۱۰۰۰ بیمار که تحت عمل جراحی زانو قرار گرفته بودند، متوجه شدند که ۳۰ درصد این افراد در مدت پنج سال پس از انجام عمل جراحی بیش از پنج درصد اضافه وزن پیدا کرده اند.

محققان می گویند که احتمالا دلیل این موضوع آن است که افرادی که سال ها به منظور کاهش درد زانو از زانوی خود کم کار کشیده اند پس از عمل زانو و کاهش درد آن حاضر به ترک عادت خود نیستند.

«ژوزف زنی» پروفسور دانشگاه «دلاور» گفت: افرادی که تحت عمل جراحی زانو قرار می گیرند پس از این عمل زانوی آنها قویتر می شود و زانو بهتر می تواند حرکت کند.

براین اساس، عادت به زندگی بی تحرک قبل از انجام عمل جراحی زانو، پس از عمل نیز همچنان ادامه می یابد. این در حالی است که باید بیماران را تشویق کرد تا از فواید توانایی حرکت بهتر استفاده کنند و شیوه زندگی فعال تری داشته باشند.

به گفته محققان، باید این افراد را در زمزه گروهی قرار دارد که در معرض بیشترین خطر اضافه وزن قرار دارند.

محققان می گویند که بیماران می توانند با پزشک خود برای داشتن وزن مناسب مشورت کنند و همچنین در خانه حرکات ورزشی انجام دهند و برای تغییر شیوه زندگی با یک متخصص تغذیه و یا یک فیزیوتراپیست مشورت کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها