میزگرد جام‌جم همزمان با روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی

صنایع‌دستی دلسوز ندارد

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ایران را به عنوان یکی از سه کشور برتر در حوزه تولیدات صنایع دستی برشمرد.
کد خبر: ۵۷۵۵۹۵
ایران؛ یکی از 3 کشور برتر در تولیدات صنایع دستی

یحیی رحمتی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان و هنرمندان برتر صنایع دستی کشور با بیان مطلب فوق،  افزود: بازار هدف و خریدار آثار صنایع دستی کشور به ترتیب کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و شمال آفریقا هستند.

وی اضافه کرد: صنایع دستی ایران قابلیت توسعه فراوان دارد و برای رونق صادرات محصولات آن باید به بازارهای جدید بیاندیشیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارداشت:سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه صادرات صنایع دستی رخ داد که نوید رشد در این عرصه را می دهد اما باید اذعان کرد با وجود برخورداری از رشته های مختلف صنایع دستی هنوز عدد صادراتی ما در این زمینه مطلوب نیست.

رحمتی افزود: حجم صادرات ایران از این محصولات در سال گذشته به 733 میلیون دلار رسید و ما طبق برنامه ریزی ها در نظر داریم این عدد را به یک میلیارد دلار برسانیم.

وی از صادرکنندگان خواست به بازارهای سنتی بسنده نکنند، زیرا هنوز بخش قابل توجهی از کشورهای اروپا با صنایع دستی آشنایی ندارند و هنوز بازارهای جدیدی برای این محصولات تعریف نشده است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کل تجارت فرش در جهان را 400 میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: این رقم به طور معمول ثابت است و کشورها برای گرفتن سهم بیشتر با یکدیگر رقابت می کنند.

وی با اشاره به این که ایران جزء ‌10 کشور نخست در زمینه کانی های موجود در جهان است، افزود: ایران در بخش سنگ های قیمتی قابلیت توسعه بازار جهانی را دارد.

رحمتی ابزار امیدواری کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی با یافتن بازارهای جدید و برنامه ریزی منسجم سهم بیشتری از تجارت صنایع دستی جهان را به ایران اختصاص دهند.

در این مراسم از 17هنرمند صنایع دستی و برگزیدگان حوزه صادرات صنایع دستی تجلیل و همچنین از لوح مجوز سه گانه واگذاری مجوز پروانه تولید کارگاه صنایع دستی، جواز تاسیس و کارت شناسایی صنعت گران به بخش خصوصی رونمایی شد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها