نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد:

نمایشگاه بازی های رایانه ای اقدامی برای حمایت از تولید ملی

نایب رییس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران اشاره کرد و گفت: این رویداد در اطلاع رسانی و به نمایش گذاشتن محصولات جدید گیم کشور موثر بوده و معرفی صحیح درباره بازی های تولید داخل، سبب فرهنگسازی استفاده از تولیدات ملی در این عرصه می شود.
کد خبر: ۵۷۵۵۳۴
نمایشگاه بازی های رایانه ای اقدامی برای حمایت از تولید ملی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، بیژن نوباوه با یاد آوری اینکه فرهنگسازی مهمترین امر در استفاده مطلوب از  بازی های رایانه ای است، افزود: قصه های دیرینه و باستانی کشور را باید طراحی و به بازی تبدیل کرد که این امر تنها با جذابیت منحصر به فرد صورت میگیرد تا بتوان با بازیهای غربی در میان جوانان مبارزه کنیم.

وی اضافه کرد: این امر شاید قدری زمان بر باشد اما با همت جوانان ایرانی می توان به این هدف دست یافت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص طراحی بازی در سنین مختلف، یاد آور شد: باید گیم هایی طراحی شود که در آن فرهنگ ایرانی اسلامی در رنج سنی مختلف طراحی شود که باعث خستگی در مخاطب به خصوص کودکان نشود.

نایب رییس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برای مبارزه با فرهنگ بیگانه باید فرهنگ خود را تقویت کرد، اظهارداشت: برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای فرصتی برای تقویت فرهنگ بومی اسلامی بوده و  در این رویداد می توان جوانان را با بازی های بومی و تاریخی تولید شده، آشنا کرد.

به گفته وی، می توان فرهنگ دیرینه کشورمان را احیا و با به تصویر کشیدن  خاطرات و داستانهای گذشتگانمان آنها را زنده نگه داریم.

به عقیده نوباوه، معرفی فرهنگ خودی به جامعه سبب فرهنگ سازی شده و با تولیدات داخلی  به جوانان یاد آور می شویم که دارای چه فرهنگ پر افتخاری هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بازی رایانه ای سبب کاهش بزهکاری در قشر جوان می شود، تاکید کرد: باید مراقب بازیهای تولید شده بود چرا که خشونت حاکم بر برخی از بازی ها جوانان را تحریک و آنها را به سوی اجرای تصاویر دیده شده می برد.

نوباوه افزود: در صورتیکه نخبگان  فرهنگی به سمت تولید بازی های رایانه ای  کشیده نشوند می توان با استفاده از ادبیات بومی و مقالات بین بخشهای مختلف فرهنگی کشور ارتباط موثری را ایجاد کرد.

سومین نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانه ای تهران، مرداد ماه امسال برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها