رئیس جمهور در آستانه سفر به مسکو برای شرکت در نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، گفت: هماهنگ کردن سیاست‌ها درباره قیمت، شیوه‌های گوناگون عرضه و مدیریت منابع گازی از جمله اهداف دومین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در مسکو است.
کد خبر: ۵۷۵۵۰۹
اهداف و برنامه‌های سفر احمدی‌نژاد به روسیه

محمود احمدی‌نژاد صبح امروز دوشنبه با بدرقه رسمی معاون اول رییس‌جمهور و به همراه وزرای امور خارجه و امور اقتصادی و دارایی و مهندس اسفندیار رحیم مشایی و حمیدرضا بقایی تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.
 
احمدی‌نژاد پیش از عزیمت به مسکو، در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه انرژی نقش بسیار مهمی در مناسبات اقتصادی و به تبع آن مناسبات سیاسی جهان دارد، اظهار داشت: امروز انرژی فسیلی که بخش اصلی مصرف انرژی در جهان را به خود اختصاص داده نقش حساس‌تر و مهمتری دارد و به همین لحاظ همواره میزان تولید، تنظیم بازار، عرضه و تقاضا و قیمت آن در همه مناسبات دنیا تعیین‌کننده بوده است.

وی با اشاره به تشکیل سازمان اپک از 40 سال قبل افزود: تشکیل این سازمان و عضویت صادرکنندگان اصلی نفت تا حدود زیادی توانست به بازار تولید و فروش نفت نظم بخشد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: از دو دهه پیش، سهم مصرف گاز طبیعی در جهان به سرعت رو به افزایش است و از همین رو از چند سال قبل، تشکیل مجمع کشورهای صادرکننده گاز برای تنظیم بازار این محصول مورد نظر صادرکنندگان گاز طبیعی قرار گرفت و خوشبختانه امروز این سازمان با همکاری خوب و مؤثر ایران و روسیه تشکیل شده و دبیرخانه و دبیرکل دارد.

وی با اشاره به آیین‌نامه مجمع کشورهای صادرکننده گاز برای نشست‌های منظم سران این مجمع در فواصل معین تصریح کرد: سفر امروز ما به مسکو برای شرکت در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز است و هماهنگ کردن قیمت، شیوه‌های گوناگون عرضه و مدیریت منابع گازی از جمله اهداف این نشست است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نقطه‌نظراتی برای ارائه این نشست دارد، خاطر نشان کرد: البته کارشناسان و وزیر نفت زودتر به مسکو عزیمت کرده و جلسات و رایزنی‌هایی داشته‌اند به هر حال امیدوارم به تصمیمات خوبی در این نشست برسیم.

رییس‌جمهور گفت: به طور طبیعی در حاشیه این نشست ملاقات‌هایی نیز خواهیم داشت و علاوه بر آن با ایرانی‌های مقیم دیدار کرده و یک گفتگوی رسانه‌ای نیز خواهیم داشت و ان‌شاء‌الله امشب در مراسمی که در سفارت ونزوئلا در مسکو برای یادبود آقای چاوز برگزار خواهد شد نیز شرکت خواهیم کرد.
 
شرکت و سخنرانی در دومین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، دیدار با سران و برخی مقامات کشورهای شرکت‌کننده در این نشست، دیدار و گفتگو با ایرانیان مقیم روسیه و شرکت در یک گفتگوی تلویزیونی از جمله برنامه‌های رییس‌جمهور در سفر به مسکو است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها