حوادث خوزستان؛ حوادث کار

جان باختن یک کارگر در دزفول

مردی که با گروگان گرفتن سه نفر در یک بنگاه املاک در نصیرآباد شهریار، 27 میلیون تومان پول آنها راسرقت و همسایه بنگاهدار را زخمی کرده و گریخته بود، از سوی کار آگاهان جنایی شهریار در استان کرمانشاه دستگیر شد.
کد خبر: ۵۷۵۰۶۷
گروگانگیر مسلح در کرمانشاه به دام افتاد

به گزارش جام‌جم، بیست و یکم خرداد امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهریار تماس گرفت و از حمله مسلحانه مردی به یک بنگاه املاک در منطقه نصیرآباد و گروگان گرفته شدن سه مرد خبرداد.

در پی این حادثه، کار آگاهان جنایی اداره پلیس آگاهی شهریار به محل حادثه اعزام و متوجه شدند مرد مسلح با رها‌کردن سه مرد گروگان و زخمی کردن یکی از همسایه‌ها ـ که برای کمک به آنها آمده بوده ـ متواری شده است.

مرد زخمی به مرکز درمانی منتقل شد و سه گروگان رهاشده برای تحقیقات به پلیس آگاهی انتقال یافتند.

مرد نجات یافته از روز گروگانگیری گفت

ابتدا مرد بنگاهدار به پلیس گفت: روز حادثه دو مرد به‌عنوان مشتری به بنگاه آمده بودند تا ملکی را با آنها معامله کنم. پس از دریافت بخشی از پول که 27 میلیون تومان بود، در حال نوشتن قولنامه بودیم که مرد جوانی سلاح به دست وارد مغازه شد و با تهدید هر سه نفرمان، شروع به تیراندازی هوایی کرد و به زور 27 میلیون تومان پول از من گرفت و پس از گروگان گرفتن ما پول بیشتری می‌خواست. یکی از همسایه‌ها که متوجه گروگانگیری شده بود، قصد نجات ما را داشت که گروگانگیر او را با شلیک گلوله زخمی کرد. سپس با رها کردن من و دو گروگان دیگر، پا به فرار گذاشت.

در ادامه، دو شاکی دیگر پرونده نیز گفته‌های بنگاهدار راتائید و ازمتهم فراری شکایت کردند. کار آگاهان جنایی با جمع‌بندی اطلاعات و چهره نگاری رایانه‌ای از گروگانگیر مسلح، جستجوی گسترده‌ای را برای دستگیری او آغاز کردند.

نجات معجزه‌آسای مرد همسایه

در ادامه تحقیقات ماموران اطلاع یافتند مرد زخمی، از مرگ حتمی نجات یافته است.

کارآگاهان با اطلاع از این موضوع، به تحقیق از وی پرداختند و متوجه شدند، او روز حادثه با شنیدن صدای کمک‌خواهی مرد بنگاهدار و شلیک پی در پی گلوله قصد‌نجات آنها را داشته که هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شده است.

با پیگیری تحقیقات، کارآگاهان جنایی ردپای مرد مسلح را در استان کرمانشاه به دست آوردند و با هماهنگی بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب دادسرای شهریار، برای دستگیری متهم عازم کرمانشاه شدند و عصر جمعه هفتم تیر امسال وی را دستگیر کردند. از خانه متهم، نیز یک‌قبضه سلاح که در گروگانگیری و سرقت مسلحانه از آن استفاده کرده بود، کشف و ضبط شد.

اعتراف متهم

متهم در بازجویی مقدماتی مدعی شد، یکی از اقوامش در بنگاه مرد شاکی کار می‌کرده که در پی اختلاف‌هایی آنجا را ترک کرده اما مرد بنگاهدار باوی تسویه حساب نکرده و حق و حقوقش را نپرداخته است. او هم برای گرفتن طلب اقوامش، سلاحی را تهیه کرده و به بنگاه رفته است.

بنا بر این گزارش، روز گذشته متهم برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی شهریار منتقل شد. تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر جرایمش و کشف پول‌های دزدی از او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها