معاون اول قوه قضاییه با انتقاد از رفتار دوگانه غرب گفت: امروز پرس تی وی و العالم و دیگر تلویزیون‌های جمهوری اسلامی ایران سخن حق می‌گویند و به همین علت مردم دنیا به آنها گرایش پیدا کرده‌اند، اما آنها از این گرایش وحشت دارند.
کد خبر: ۵۷۴۵۹۸
غرب از گرایش مردم دنیا به تلویزیون‌های ایران وحشت دارد

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با تاکید بر برخورد با مفاسد اقتصادی و اجتماعی افزود: مدعیان حقوق بشر برای یک مجرم یا قاچاقچی موادمخدر دل می‌سوزانند اما برای مردمی که آسیب می‌بینند یا امنیت آنان به خطر می‌افتد، سخنی نمی‌گویند؟

وی گفت: مدعیان حقوق بشر در برابر اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) لب به سخن نمی‌گشایند و آن را آزادی بیان می‌دانند اما بر خلاف همه میثاق‌های بین‌المللی و قوانین حقوقی،17 کانال تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران را قطع می‌کنند.

رئیسی با انتقاد از رفتار دوگانه غرب گفت: امروز پرس تی وی و العالم و دیگر تلویزیون‌های جمهوری اسلامی ایران سخن حق می‌گویند و به همین علت مردم دنیا به آنها گرایش پیدا کرده‌اند، اما آنها از این گرایش وحشت دارند.

معاون اول قوه قضاییه با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یارانش در حادثه هفت تیر افزود: این فاجعه که به دست منافقان کوردل انجام شد با جنایات سلفی‌ها در مصر و به شهادت رساندن شیعیان در این کشور همزمان شده است.

رئیسی با بیان این‌که عاملان رقم خوردن این جنایات در مصر، سوریه و عراق افراد جاهلی هستند که ذهن آنان شستشو داده شده است، گفت: مفتیان و نظام سلطه جهانی عامل ایجاد جریان تکفیری سلفی هستند.

وی با بیان این که جریان نفاق حاضر به شنیدن سخن حق نیست، بر شناخت چهره نفاق تاکید کرد و گفت: درک نکردن واقعیت، فساد انگیزی با شعار اسلام، امر به منکر و نهی از معروف و دوستی با کفار از ویژگی‌های منافقان است.

رئیسی افزود: آقایان بزرگوار اهل سنت ما از شما به خاطر محکوم کردن اهانت به ساحت صحابه رسول خدا، حجربن عدی تشکر می‌کنیم اما از شما انتظار داریم همانگونه که علمای شیعه ایجاد فرقه بهائیت را محکوم و اعلام کردند این فرقه به صهیونیست‌ها وابسته است و از آن برائت جستند، شما علمای الازهر مصر نیز اعلام کنید که جریان وهابیت و سلفیت ارتباطی به قرآن و دین حنیف اسلام ندارد وگرنه در آینده شاهد لطمات بیشتری از جانب جریان‌های وهابی و سلفی خواهیم بود.

معاون اول قوه قضاییه گفت: ما از علمای اهل سنت می‌خواهیم که اعلام موضع کنند و از اعمال جریان‌های وهابی و سلفی اعلام انزجار و آنان را محاکمه کنند.

قوه قضائیه آماده همکاری با رئیس جمهور منتخب است

رئیسی با قدردانی از مردم در خلق حماسه سیاسی در انتخابات 24 خرداد افزود: خلق حماسه اقتصادی نیز در پرتو هماهنگی و همکاری قوای سه گانه شکل خواهد گرفت و قوه قضائیه برای همکاری با رئیس جمهور منتخب و دولت آمادگی کامل دارد.

وی گفت: امیدواریم با یافتن راهکارهایی برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی در پایان سال، عملکرد خوبی از سه قوه در محضر مقام معظم رهبری و مردم ارائه کنیم.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با گرامیداشت هفته قوه قضائیه،گفت: قوه قضائیه مسوولیت بزرگ اجرای احکام اسلام و قضای اسلامی را در جامعه دینی بر عهده دارد و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که نه تنها قوه قضائیه بر اساس قانون اساسی از قوای دیگر مستقل است بلکه هر قاضی نیز استقلال دارد.

رئیسی با بیان این که قضات سربازان بی ادعایی اند که در کسوت قضا مهمترین شغل را در اجرای عدالت بر عهده دارند،افزود: امروز قضات ما در سراسر کشور مسوول رسیدگی به پرونده هایی هستند که بسیاری از آنها در رسانه‌ها و افکار عمومی مطرح نمی شود.

وی با اشاره به این که اکنون موضوع پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد، گفت: باید با نگاه پیشگیرانه و از بین بردن بستر وقوع جرم در جامعه، وقوع جرائم را در جامعه کاهش دهیم که این مهم نیازمند همکاری همه نهادهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه است.

رئیسی ابراز امیدواری کرد: لایحه تقدیمی قوه قضائیه در مجمع تشخیص مصلحت نظام به سامان برسد تا زمینه پیشگیری وقوع جرم فراهم شود.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر نظارت بر عملکرد قضات و قوه قضائیه گفت: ما به همه قضات و همکاران در قوه قضائیه اعتماد داریم اما کنترل و نظارت برخلاف اعتماد نیست و می‌تواند اعتماد را افزایش دهد.

رئیسی رعایت اخلاق عمومی و حرفه‌ای را ضروری دانست و گفت: اگر کسی در جایگاه قضا دچار کجی و لغزش شد، شرط اساسی برای قضاوت را از دست داده است.

وی افزود: امروز امکان ندارد گزارشی از کجی و لغزش به مجموعه های نظارتی برسد و آنها کار را پیگیری نکنند و به انجام نرسانند.

رئیسی گفت: اخلاق عمومی و حرفه ای جزو دستورکارهای جدی این دوره از مدیریت قوه قضائیه است و برای اجرای این مهم، معاونت خاصی به عنوان معاونت فرهنگی تشکیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها