اجرای عملیات راهسازی در 50 کیلومتر و برگزاری مناقصه آسفالت 10 کیلومتر راه روستایی در راز و جرگلان .
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان راز جرگلان تشریح کرد:

اجرای عملیات راهسازی در 50 کیلومتر و برگزاری مناقصه آسفالت 10 کیلومتر راه روستایی در راز و جرگلان .

احمدی نژاد در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی استان فارس:

هیچ قدرتی نمی‌تواند ملت ایران را مهار کند

رئیس‌جمهور تأکید کرد: هیچ قدرتی نمی تواند ملت ایران را مهار کند؛ البته ممکن است موانعی در مسیر حرکت ملت ایجاد کند اما ملت ایران مانند رودخانه عظیمی است که هرگونه مشکل و مانعی را در مسیر حرکت خود از بین خواهد برد.
کد خبر: ۵۷۴۴۸۸
هیچ قدرتی نمی‌تواند ملت ایران را مهار کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی و صنعتی استان فارس با بیان اینکه اگر کشور پیشرفت کرده و آباد شود همه از آن بهره مند خواهند بود، گفت: رسیدن به این مقصود نیازمند کمک، پشتیبانی، همدلی و همکاری همه مردم و مسئولان است؛ همه باید دست به دست هم داده و با نگاهی که موجب حرکت و انجام امور باشد، کارها را دنبال کنیم.

وی با بیان این که امروز ملت ایران منسجم و متحد با یکدیگر بوده و اخبار پیشرفتهای ملت، روزانه در جهان منتشر می‌شود، گفت: پیشرفتهای ملت ایران به قدری بزرگ است که برخی نمی توانند و یا نمی خواهند که آنها را باور کنند و اگر ملت ایران همه قله های علم جهان را فتح کند نیز این دسته آن را انکار خواهند کرد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: باید سر و قامت ملت ایران به قدری خود را در دنیا بالا بکشد که هیج کس نتواند آن را انکار کند و این شدنی است؛ مهم نیست که دیگران در مورد ما چه می گویند بلکه آنچه اهمیت دارد کاری است که باید انجام شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملتی که پیشرفته و آباد باشد اگر همه شیاطین هم بخواهند، نمی توانند عظمت آن را انکار کنند، اظهار داشت: امروز علیرغم همه بد اخلاقی‌ها حرکت ملت ایران به سمت قله‌های پیشرفت با سرعت روزافزون انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید نگاه ما به قله‌های بلند و نقطه اوج کارها باشد، اظهار داشت: معنای این حرف آن نیست که ما به همه آن چیزی که می خواهیم می رسیم اما کسی که قله را هدف گیری می‌کند مطمئناً به دستاوردهای بالاتری خواهد رسید.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: اگر ما تصمیم بگیریم که باید در دنیا پیشگام و پیشرو باشیم آنگاه سرعت حرکت ما بسیار بالاتر خواهد بود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌هایی که امروز به طور همزمان در استان فارس به بهره برداری رسید، تصریح کرد: راه ، پایه و مقدمه پیشرفت است که امروز خوشبختانه شبکه حمل و نقلی در کشور بخصوص در استان فارس به سرعت در حال گسترش بوده و امیدوارم شبکه حمل و نقلی این استان هر چه سریع‌تر کامل شود.

وی با اشاره به بهره برداری فولاد پاسارگاد، این پروژه را کاری بزرگ برشمرد و تصریح کرد: ایجاد صنایع بزرگ در این استان از خواسته‌های مردم در سفرهای اول و دوم دولت به استان فارس بود و خوشحالیم که امروز موتور صنعت استان روشن است.

رئیس‌جمهور همچنین از مسئولان خواست تا با هماهنگی با محیط زیست حلقه‌های صنعت فولاد از جمله استفاده از معادن استان و ایجاد صنایع پایین دستی نیز تکمیل شود تا در استان فارس مجموعه کاملی از صنعت فولاد ایجاد گردد.

احمدی‌نژاد همچنین به مدیران و مسئولان کارخانه فولاد پاسارگاد توصیه کرد تا در کنار پرداختن به کار خود از مردم و جوانان استان و به ویژه مردم شهرستان کوار پشتیبانی کرده و نسبت به امور کارگران و تلاشگران این مجموعه نیز حساس باشند.

پیش از سخنان رییس جمهور غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت ، نیکزاد وزیر راه و شهرسازی و عابدین، استاندار فارس گزارشی از اقدامات انجام شده در این استان را ارائه کردند.

افتتاح بزرگراه شیراز- سپیدان

در جریان این سفر،محمود احمدی‌نژاد با حضور در محل احداث بزرگراه شیراز- سپیدان قطعه 3 و 4 این بزرگراه را افتتاح کرد.

بزرگراه شیراز- سپیدان یکی از مهمترین محورهای گردشگری کشور و محور ارتباطی استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد است. طول کل این پروژه 70 کیلومتر است که قطعات 2 و 1 آن قبلا به بهره‌برداری رسیده و قطعات 3 و 4 به طول 40 کیلومتر صبح امروز با حضور رییس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اجرای این پروژه شامل خاکبرداری، خاک ریزی، احداث پل و ابنیه، روسازی و اسفالت می‌باشد که قسمتی از این بزرگراه به صورت دو خطه و قسمتی دیگر به صورت چهار خطه احداث شده است.

افتتاح کارخانه ذوب آهن پاسارگاد

همچنین با حضور رئیس جمهور کارخانه ذوب آهن پاسارگاد شهرستان «کوار» افتتاح شد.

احمدی نژاد ضمن بازدید از بخشهای مختلف ، با متخصصان و مسئولان قسمتهای مختلف گفتگو کرد و از نزدیک در جریان چگونگی انجام فعالیتها در این کارخانه قرار گرفت.

کارخانه ذوب آهن پاسارگاد شهرستان «کوار» در زمینی به مساحت 300 هکتار با صرف اعتباری بالغ بر 6 هزار و 100 میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

آهن اسفنجی با ظرفیت 4 میلیون تن، گندوله سنگ آهن به ظرفیت 6 میلیون تن، شمش فولادی به ظرفیت 1.7 میلیون تن و اسلب فولادی به ظرفیت 2.75 از عمده تولیدات کارخانه ذوب آهن پاسارگاد کوار است.

این کارخانه 12 درصد نیاز فولاد کشور را تامین خواهد کرد. ظرفیت تولید فولاد در کشور هم اکنون 13 میلیون تن است که با بهره برداری از این کارخانه یک و نیم میلیون تن به ظرفیت فولاد خام کشور افزوده خواهد شد.

بهره برداری از طرح‌های مهر ماندگار استان فارس

با حضور رئیس جمهور چندین پروژه عمرانی و صنعتی استان فارس به طور همزمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی و صنعتی استان فارس که در محل احداث خانه فولاد پاسارگاد کوار برگزار شد چندین طرح و پروژه عمرانی و صنعتی این استان در قالب طرح های مهر ماندگار به طور همزمان به بهره برداری رسید.

بهره برداری از 26 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای مختلف استان فارس از جمله شیراز ، لارستان، آباده، اقلید، جهرم و داراب با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال، احداث سد مخزنی رودبال با اعتباری بالغ بر هزار و 100 میلیارد ریال، احداث پست 400 کیلو ولت برق لامرد با اعتباری بالغ بر 330 میلیارد ریال ، احداث پست 66 کیلو ولت صدرای شیراز با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال، بهره برداری از 140 کیلومتر باند دوم بزرگراه ، بهره برداری از تونل اباصالح اقلید، بهره برداری از کمربندی شهرستان آباده به طول 20 کیلومتر با اعتبار 360 میلیارد ریال، احداث 75 کیلومتر راه اصلی با اعتبار 450 میلیارد ریال، انجام عملیات آسفالت راههای روستایی و روکش آسفالت راه اصلی با اعتبار بیش از 600 میلیارد ریال، گازرسانی به 7 روستای استان فارس و گازرسانی به شهر ایپچ استهبان با اعتبار بیش از 12 میلیارد ریال از جمله پروژه‌هایی است که امروز همزمان با حضور دکتر احمدی‌نژاد در استان فارس به بهره برداری رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها