جانشین فرمانده ناجا خبر داد:

امحاء 100 تن مواد مخدر در تهران و 16 استان

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر 100 تن مواد افیونی در تهران و 16 استان کشور امحاء شد، گفت: جهان باید شرمنده این مبارزه جمهوری اسلامی ایران و حمایت هایی باشد که هیچگاه در این راه از کشور ما صورت نگرفته است.
کد خبر: ۵۷۴۲۰۰
امحاء 100 تن مواد مخدر در تهران و 16 استان

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار احمدرضا رادان صبح امروز در مراسم امحاء 100 تن مواد افیونی که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در تهران و 16 استان کشور برگزار شده است، گفت: قبل از هرچیز از تمامی دست اندرکاران این امر تشکر می کنم و امروز می خواهم در خصوص حقیقت مبارزه با مواد افیونی صحبت کنم تا حق مطلب در روز قیامت و هنگام مواجهه با شهدا ادا شده باشد، بنابراین در ابتدای کلامم به روح تمامی شهدای مبارزه با مواد مخدر، درد و آه شبانه جانبازان این عرصه و خانواده شهدای این مبارزه در کشورمان، سلام می کنم.

وی با اشاره به اینکه پنجم تیر مصادف با 26 ژوئن سالروز مبارزه جهانی با مواد مخدر نام گذاری شده است، افزود: این مبارزه، مبارزه ای منطقه ای و خاص کشور ما نیست، بلکه موضوعی جهانی محسوب می شود، ما و همه مردم جهان انتظار داریم که در این روز شاهد عزم جهانی برای مبارزه با این بلای خانمان سوز باشیم.

سردار رادان با طرح این سوال که آیا هم اکنون این عزم و اراده جهانی وجود دارد یا خیر؟، اظهارداشت: اگر این اراده وجود داشت، آیا هنوز می توانستیم بگوئیم کشورهای همسایه ما سهم مهمی در تولید مواد مخدر دارند؟! و یا اینکه بگوئیم هزاران هزار جوان، در کشور ما و دیگر کشورهای جهان طعمه مواد مخدر می شوند؟!

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: امروز اعلام می کنیم در جمهوری اسلامی ایران بیش از 3700 شهید و 12 هزار جانباز در راه این مبارزه تقدیم شده، در حالیکه این مبارزه آسیب های اجتماعی دیگری نیز به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: امروز ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته، باید بگوئیم شهدایی که در این عرصه جان خود را از دست داده اند تنها برای جمهوری اسلامی ایران نبوده بلکه برای تمامی کشورهایی است که در حاشیه مواد مخدر قرار گرفته اند اگر اراده مبارزه در ایران نبود امروز قطعا کشورهای اروپایی باید جوانان معتاد خود را از گوشه خیابانهایشان جمع می کردند؛ امروز کشورها به جای اینکه بیانیه صادر کنند باید بدنبال آن باشند که چگونه کشور خود را در مسیر این آسیب حفظ نمایند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: هیچکس نمی داند که سهم هر کشور در این مبارزه به چه میزان بوده و جالب است که از سهم خود نیز سوال نمی کنند؛ متاسفانه حقیقت تلخ مبارزه جهانی این است.

وی افزود: جالب است همه بر مبارزه جهانی با مواد مخدر و اینکه ایران در خط مقدم این مبارزه قرار گرفته است، اذعان دارند، اما کشورهای دخیل نه تنها هیچ کمکی به ما نمی کنند بلکه از در اختیار گذاشتن ابتدایی ترین تجهیزات نیز دریغ کرده و ما را محکوم به تحریم می نمایند، در واگذاری سگ های مواد یاب، ابزارهای الکترونیکی و اپتیکی نیز این راه را در پیش گرفته اند.اگر سهم جهانی در این مبارزه مشخص شود، نه تنها نباید حتی یک خاکریز در مرزهای کشور برای مبارزه وجود داشته باشد بلکه دیگر لازم نیست هزاران هزار شهید نیز در این را ه تقدیم کنیم.

سردار رادان با طرح این سوال که کشورهایی که درامر مبارزه با مواد مخدر هستند چقدر تلفات داشته و هزینه کرده اند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز با تمام توان خود در این مبارزه قدم گذاشته تا آسیب آن به دیگر کشورها نرسد.

وی به صرف هزاران هزار دلار در جهت انسداد مرزهای کشور ایران و در مقابل سهم کشورهای دیگر که در این زمینه، اندک مالی هزینه نمی کنند، اشاره کرد و افزود: این چه روز مبارزه جهانی با مواد مخدر است که دیگر کشورها چشم خود را بر این حقیقت می بندند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در همسایگی کشور ما قرار دارد، تصریح کرد: کشورهایی همچون انگلیس و عضو ناتو اعلام می کنند که ما تنها برای گفت وگو با طالبان به افغانستان وارد شدیم و نه برای اینکه با مواد مخدر مبارزه کنیم.

سردار رادان افزود: جهان باید شرمنده این مبارزه جمهوری اسلامی ایران و حمایت هایی باشد که هیچگاه در این راه از کشور ما صورت نگرفته است؛ جهان باید شرمنده مسئولان، رزمندگان، مرزبانان و همه دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران، سال گذشته موفق به کشف 500 تن انواع مواد مخدر شد که در این مبارزه 20 نفر از نیروهای پلیس به درجه رفیع شهادت نائل شدند، این در حالی است که طی سه ماهه اول امسال نیز، 115 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است.

جانشین فرمانده ناجا  خاطرنشان کرد: با تمامی این ناملایمات اعلام می کنیم که این مبارزه را با شدت بیشتر ادامه می دهیم و پیش از گذشته در مسیر این مبارزه، پیشتاز هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها