حاج حبیب الله معلمی از شاعران دفاع مقدس امروز دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۵۷۳۹۸۵
معلمی شاعر دفاع مقدس درگذشت

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ معلمی که نامش در کنار نام شهدا و ایثارگران، بر تارک تاریخ دفاع مقدس می‌درخشد و همواره ما را به یاد اشعار مخلصانه و زیبا می‌اندازد، مدتی به علت مشکلات ریوی به کما رفته بود و در بیمارستان نفت  اهواز بستری شده بود که امروز در اهواز درگذشت.

حاج حبیب‌الله معلمی، متولد 15 بهمن 1305 رامهرمز است، پدر وی معلم مکتب قرآن بود و به همین دلیل نام خانوادگی معلمی برای آنان انتخاب شد.

دوران کودکی خود را در مکتب خانه پدر گذراند، مکتب خانه‌ای که توسط نیروهای حکومت پهلوی تعطیل شد. سپس تحصیلات خود را در مدرسه تا کلاس نهم ادامه داد و در محضر پدر و همچنین همنشینی با استادانی همچون آیت الله سید علی بهبهانی از مجتهدان برجسته رامهرمز،  با سیره اهل بیت و همچنین الفبای عروض و قافیه آشنا شد.

از جوانی به سرودن پرداخت و از آغاز، مداحی اهل بیت را جانمایه اصلی شعرهای خود قرار داد. تشویق‌های یکی از دوستان پدرش که خود شاعری توانا بود به نام حاجی بابا اشتری لرکی زمینه را برای شکوفایی او فراهم کرد.

معلمی در سال1340 از رامهرمز به اهواز مهاجرت کرد و با آغاز جنگ در کنار حضور در اهواز به عنوان یکی از مهمترین شهرهای جنگی ایران، در فرصت‌های بسیاری همراه با فرزندانش در سنگرهای دفاع هم حضور داشت و همزمان به سرودن اشعار نیز می‌پرداخت.

بیشتر اشعار معلمی در کتاب « خونین نامه عاشقان حسین» در 2 جلد و در زمان جنگ توسط انتشارات سپاه پاسداران چاپ و منتشر شد.

کتاب شعر« وادی عشق» و کتاب «شفق خونین» از انتشارات دارالهدی از مجموعه اشعار این شاعر دوران دفاع مقدس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها