رئیس سازمان زندان‌ها خبر داد

دریافت پابندهای الکترونیک در مهرماه

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از اجرای طرح دستبند ها و پابندهای الکترونیکی محکومان از نیمه دوم امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۷۳۹۳۲
اجرای طرح دستبند الکترونیکی برای زندانیان

غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در حاشیه همایش سراسری قوه قضاییه در جمع خبرنگاران افزود: براساس آخرین کارشناسی های صورت گرفته، کشور تایوان سازنده دستبندهای زندانیان تعیین شده است.

وی افزود: اگر سازندگان داخلی محصولات خود را ارائه کنند و شرایط لازم را برای اجرای طرح داشته باشند، محصول آنها در اولویت خواهد بود.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اضافه کرد: اعتبار مورد نظر برای خرید دستبندهای الکترونیکی زندانیان در بودجه سال ۹۲ دیده شده است.

وی با بیان آنکه هنوز دستبند الکترونیکی داخلی با امنیت بالا به ما ارائه نشده است، اظهارداشت: به همین منظور در مرحله نخست دستبندهای خارجی را خریداری خواهیم کرد.

اسماعیلی درباره قانون جدید مجازات اسلامی نیز گفت: این قانون با زحمت مجلس و شورای نگهبان بیش از ۱۰ روز است که لازم‌الاجرا شده و ما در این قانون تأثیرات خوبی را شاهد بودیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه زندان‌های امروز دانشگاهی برای بزهکاران است، اظهارداشت: آنچه که در زندان‌های امروز می‌بینیم مکان‌هایی برای اصلاح و بازپروری مجرمان است و افرادی که قبل از ورود به زندان بی سواد و بیکار بودند برای آنها در زندان سواد و شغل مناسب در نظر گرفته می‌شود.

رییس سازمان زندان ها افزود: باورهای دینی نیز با آموزش های لازم ارتقا داده می شود ، ضمن آنکه در داخل زندان‌ها، آنها با حرفه‌های مختلف و سواد‌آموزی آشنا می‌شوند که در حال حاضر زندانیان در ۷۰ رشته مختلف آموزش دیده و می بینند.

وی تصریح کرد: کسانی که معتقدند زندان‌ها دانشگاه جرم‌آموزی است اشتباه می‌کنند چرا که اطلاعات درستی ندارند و به روز نیستند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اظهارداشت: بیشترین آموزه‌های دینی در زندان ها ارایه می شود به طوری که ۸۰ درصد زندانیان نمازهای پنجگانه خود را به جماعت می‌خوانند و ۶۵ درصد از آنها در کلاس قرآن آموزش می‌بینند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سید حسین حسینی
United States
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
خداروشكر می كنم كه مسولان محترم اندیشه ای زیبا و خداپسندانه ای تصویب نموده اند متشكرم خیلی زیاد پیروز و سربلند باشید و جاودانه بمانید التماس دعا كوچیك شما سید حسین حسینی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها