احمدی نژاد در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی استان فارس:

هیچ قدرتی نمی‌تواند ملت ایران را مهار کند

احمدی نژاد در مراسم افتتاح طرح های شرکت پالایش نفت لاوان:

ردپای دانش و فرهنگ متعالی ایرانی در همه جای جهان وجود دارد

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایرانی‌های صلح‌، رفاه و عدالت را برای همه بشر خواسته اند، اظهار داشت: در دورانی که ایرانی ها پرچمدار علم در جهان بودند برخلاف عده‌ای که کوچکترین دستاوردها را با نیت‌های خاص و قطره‌ قطره به دنیا می‌دهند، به رایگان در اختیار همه بشریت قرار می‌دادند و امروز در هر کجای جهان که می‌رویم رد پایی از فرهنگ متعالی و دانش ایرانی‌ها وجود دارد.
کد خبر: ۵۷۳۸۷۳
ردپای دانش و فرهنگ متعالی ایرانی در همه جای جهان وجود دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح طرح‌های 14 گانه شرکت پالایش نفت لاوان با بیان اینکه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب بویژه در سال‌های اخیر اتفاقات و پیشرفت‌های بزرگی در صنعت نفت کشور بوقوع پیوسته که تصور آن هم غیرممکن بود، گفت: زمانی صنعت نفت کشور صد در صد وابسته بود و همه تجهیزات و کارهای مربوط به نفت از جمله اکتشاف و اجرای طرح‌ها وارد می‌شد، که این کار با منت‌های فراوان، گرفتن امتیازات سیاسی و استفاده از ابزارهای سرمایه‌گذاری برای فشار سیاسی صورت می‌گرفت اما به لطف خدا و تلاش خانواده بزرگ صنعت نفت امروز بخش اعظم فعالیت‌های صنعت نفت توسط نیروهای ایرانی طراحی، ساخته و اجرا می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز ما از یک وارد کننده و وابسته صد در صد به جایی رسیدیم، که می‌توانیم خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت را به جهان صادر کنیم تصریح کرد: امروز ذخیره عظیمی از خدمات مهندسی و دانش برای ملت ایران ایجاد شده که بی‌پایان است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌ها و اتفاقات بزرگی که در زمینه تولید بنزین در کشور به وقوع پیوسته اظهار داشت: بنزین به قدری قابل اهمیت است که زمانی برای متوقف کردن ملت، جنگی سنگین و گسترده را به ما تحمیل کردند پس از پایان جنگ برای ادامه خباثت‌های خود، فروش بنزین را به ملت ایران تحریم کردند چرا که می‌دانستند بنزین موجب حرکت بوده و حتی یک ساعت هم نمی‌تواند متوقف شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مصرف بنزین در سال 75 به طور متوسط 73 میلیون لیتر بود و اگر روند رشد مصرف بنزین در کشور را در نظر بگیریم، متوسط سالانه بیش از 15 درصد مصرف در کشور افزایش یافته است و امروز به حدود 130 میلیون لیتر رسیده، گفت: اقدامات مهمی در زمینه مدیریت مصرف بنزین در کشور اتفاق افتاد که از جمله آن مدیریت مصرف سوخت و تأمین بنزین از داخل کشور است.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: نزدیک به 25 سال روی پالایشگاه‌های کشور سرمایه‌گذاری نشده بود و یکباره اراده‌ای انجام شد تا بنزین در داخل کشور تأمین شود و امروز با تلاش و همت خانواده بزرگ صنعت نفت نیاز به واردات هیچ فرآورده‌ای برای تأمین بنزین در کشور نداریم و با بهره‌برداری از سایر طرح‌ها می‌توانیم صادرکننده نیز باشیم.

وی خودباوری و اعتماد به نفس را مهم‌تر از پیشرفت‌های صورت گرفته برشمرد و گفت: رسیدن به این خودباوری و اعتماد به نفس کار بزرگ صنعت نفت است که نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت و اگر این روند را به سرعت ادامه دهیم به فضل الهی ایران به قطب دانش و خدمات مهندسی در دنیا تبدیل خواهد شد کما این که در طول دوران تاریخی ایرانیان در جهان اینگونه بوده‌اند و دوره‌ای فاصله‌ای بوجود آمده که باید جبران شود.

احمدی‌نژاد با تأکید بر لزوم سازندگی در کشور اظهار داشت: خدای متعال نعمت‌های بی‌پایانی به بشر داده که وجود پیامبر اسلام و امام عصر(عج) از جمله این نعمات است و بنده با افتخار اعلام می‌کنم که یکی از نعمت‌های بزرگ خدا به بشریت وجود ملت ایران است و این حرف سخنی طایفه‌ای و ناسیونالیستی نیست که برخی بخواهند در واکنش به آن در داخل و خارج بداخلاقی و اخم کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران یک فرهنگ، استعداد و پرچم برافراشته است، گفت: اندیشه ملت ایران الهی، انسانی و در خدمت همه بشریت است و ایرانی‌ها همواره جهانی فکر کرده و عمل نموده‌اند و به فکر رفاه همه ملت‌ها بوده و هیچ‌گاه به دنبال خودخواهی و توسعه‌طلبی نبودند؛ اگر هم کسانی در تاریخ به دنبال توسعه‌طلبی بودند همواره در منظر ملت ایران منفور بوده‌اند.

وی با بیان اینکه انسان در تلاش برای رفاه و فداکاری برای سعادت دیگران معنا می‌یابد، گفت: ایرانی‌ها همواره به فکر هم بوده و بالاترین همبستگی اجتماعی را در خود داشته‌اند و با همبستگی برای ساختن آینده وعده‌داده شده که در آن از غم، فقر، تحقیر، ظلم، جنگ و کشتار و بداخلاقی‌ها خبری نباشد، تلاش می‌کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در ابتدای راه قرار داریم، تصریح کرد: باید با شتاب بیشتر و جهش بلندتر قله‌ها را فتح کنیم چرا که شیاطین می‌خواهند ما را متوقف و سست کرده و به مسایل دم دستی و بی‌معنا متوجه کرده و در همین سطح نگه دارند.

رئیس‌جمهور افزود: همگان باید تلاش و حرکت کنند؛ درست است که مشکلات و موانع وجود دارد اما باید حرکت کرده و از موانع عبور کنیم و امروز خدا را شاکرم که این آرمان در متن زندگی ملت ایران حضور دارد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه برخی تصور و اشتباه می‌کنند که می‌توانند مانع از پیشرفت ملت ایران شوند و به نفع آنهاست که با ملت ایران همراهی و همکاری کنند، گفت: هیچ اتفاقی نمی‌تواند مانع از پیشرفت سریع ملت ایران شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید همه ملت‌ها از ثروت‌‌های خدادادی جهان استفاده کنند، گفت: هنوز به طور کامل از موهبت‌های و استعدادهای موجود در دنیا استفاده نشده؛ ذخایر جهان به اندازه‌ای است که همه ملت‌ها بتوانند در رفاه زندگی کنند به شرط آنکه همه به عدالت و همدلی تن دهند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران و جامعه بشری بدانند هرکس در هر کجا بخواهد در برابر پیشرفت بشریت و ملت ایران بایستد قطعاً جزء شکست‌خوردگان تاریخ خواهد بود.

رئیس‌جمهور با گرامی‌داشت یاد شهدای انقلاب بویژه شهید رجایی خاطر نشان کرد: شهید رجایی الگوی وفاداری و خدمت صادقانه به ملت بود که همه وجود خود را در راه تحقق آرمان‌های الهی ملت فدا کرد و با نثار جان خویش موجب برافراشته ماندن پرچم ملت ایران شد.

پیش از سخنان رییس‌جمهور قاسمی وزیر نفت، ضیغمی مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های ایران و عزیزی استاندار هرمزگان گزارشی از روند اجرای پروژه‌های نفتی و پالایشگاهی در استان هرمزگان و کل کشور و نیز چگونگی برنامه‌ریزی‌های در راستای ادامه روند پیشرفت‌ها در این حوزه ارائه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها