گزارش کامل از جلسه علنی امروز مجلس

«مدال» اعتراض بهارستان بر سینه پاستور

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح اصلاح ماده‌ای از آیین نامه موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی روند طرح سوال از وزرا در مجلس تغییر می‌کند.
کد خبر: ۵۷۳۴۷۰
مجلس با فوریت تغییر روند طرح سوال از وزراء موافقت کرد

 نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز یک فوریت طرح اصلاح ماده‌ی 210 آیین نامه‌ی داخلی مجلس را با 128 رای موافق، 21 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 199 رای به تصویب رساندند.

ابتدا دو فوریت این طرح از سوی محمد قسیم عثمانی نماینده‌ی بوکان مطرح شد که احمدرضا دستغیب عضو کمیسیون آیین نامه‌ی داخلی و جواد جهانگیرزاده نماینده‌ی ورامین به عنوان مخالف و موافق صحبت کردند که در نهایت نمایندگان با 108 رای موافق، 38 رای مخالف و 18 رای ممتنع از مجموع 199 رای با دو فوریت این طرح مخالفت کرده و در نهایت بررسی این طرح به صورت یکخ فوریتی رای موافق دادند.

این طرح که به امضای 59 نفر از نمایندگان رسیده است به دنبال این است که روند طرح سوال از وزرا را به گونه‌ای تغییر دهد که ابتدا نماینده‌ مجلس سوال خود را مطرح کند و سپس وزیر پاسخ دهد.

همچنین مدت زمان طرح سوال از سوی نماینده به 10 دقیقه و پاسخ وزیر به 20 دقیقه تغییر پیدا کند، یکی دیگر از موارد پیش بینی شده در این طرح این است که در پایان مطرح شدن سوالات از وزرا در مجلس، نمایندگان در مورد اقناع یا عدم اقناع مجلس در مورد پاسخ وزیر رای بدهند و این موضوع منوط به نظر نماینده سوال کننده نباشد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها