گزارش کامل از جلسه علنی امروز مجلس

«مدال» اعتراض بهارستان بر سینه پاستور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده ای از قانون نظام صنفی کشور شرایط واگذاری پروانه کسب به فرد دیگر را تعیین کردند.
کد خبر: ۵۷۳۴۶۰
شرایط واگذاری پروانه کسب تعیین شد

در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده ای از این قانون مقرر شد در صورتی که دارنده پروانه کسب بخواهد محل کسب خود را به دیگری واگذار کند باید درخواست کتبی خود را به اتحادیه تسلیم نماید.

اتحادیه در صورتی که فرد معرفی شده واجد شرایط قانونی باشد و با رعایت سایر مقررات پس از ابطال پروانه کسب قبلی، پروانه جدیدی به نام فرد معرفی شده صادر می کند.

بر اساس تبصره این ماده در صورت درخواست صاحب پروانه مبنی بر تغییر پروانه کسب به حرفه ای دیگر علاوه بر طی مراحل قانونی استعلام و تسویه حساب از اتحادیه قبلی ضروری است.عدم پاسخگویی اتحادیه قبلی ظرف 15 روز پس از تاریخ استعلام به منزله نظر مثبت تلقی می شود.

 تعیین جریمه نقدی انتشار آگهی توسط فرد صنفی فاقد پروانه کسب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق تبصره ای به قانون نظام صنفی کشور جریمه نقدی انتشار آگهی توسط فرد صنفی فاقد پروانه کسب معتبر را تعیین کردند.

 نمایندگان با الحاق تبصره ای به این قانون مقرر کردند انتشار هر گونه آگهی تبلیغاتی به هر طریق توسط فرد صنفی فاقد پروانه کسب معتبر ممنوع است و متخلف به جریمه نقدی از 100 هزار تومان تا 25 میلیون تومان محکوم می شود.

رسانه های گروهی ، چاپخانه ها و موسسات تولید محصولات چند رسانه ای مکلفند قبل از قبول سفارش تولید یا نشر هر گونه آگهی تبلیغاتی یک نسخه از پروانه کسب را مطالبه نمایند در غیر این صورت به جریمه نقدی موضوع این تبصره محکوم می شوند.

وکلای ملت همچنین سازمان تعزیرات حکومتی را مسئول اجرای این حکم کردند.

نمایندگان با اصلاح ماده دیگری از این لایحه افراد صنفی را مکلف کردند در هر سال حق عضویت اتحادیه ذیربط را بپردازند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Sara
-
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۴
سلام,یه سوال داشتم,
اگر جوازی در دست اقدام باشه و در همین مراحل فردی كه اقدام به اخذ جواز كرده مجبور به انتقال مكان خود باشه,امكان جا به جایی پروانه كسب هست؟آیا باید تمام هزینه ها مجدد پرداخت بشه؟

نیازمندی ها