مهدی چمران در مراسم نماز جمعه تهران :

آرزوی مصطفی چمران شهادت در راه آزادسازی قدس بود

مهدی چمران با بیان اینکه شهید چمران آرزو داشت که برای آزادسازی قدس به شهادت برسد، گفت: شهید چمران در نوشته‌های خود می‌گوید که من اگر در هرکجا باشم با گلوله به اسرائیل حمله خواهم کرد تا به افتخار شهادت نائل آیم.
کد خبر: ۵۷۲۸۹۳
آرزوی مصطفی چمران شهادت در راه آزادسازی قدس بود

مهدی چمران برادر شهید چمران همزمان با سالروز شهادت برادرش در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه امروز تهران خاطرنشان کرد: زندگی شهید چمران مقاطع مختلفی دارد که مهمترین آن سفر وی به آمریکا برای تحصیل بود و پس از اینکه در این کشور تحصیلات خود را در عالی‌ترین سطح به اتمام رساند برای مبارزات چریکی راهی مصر شد و با اسرائیل جنگ خود را آغاز کرد و آرزو داشت که برای آزادسازی قدس به شهادت برسد.
 
وی با اشاره به حضور شهید چمران در خاورمیانه در زمان جمال‌ عبدالناصر و آموزش آن به فلسطینیان افزود: شهید چمران پس از مرگ جمال‌ عبدالناصر و به دعوت امام موسی‌صدر رهبر شیعیان لبنان به لبنان رفت و در مرز اسرائیل در میان یتیم‌های شیعه رحل اقامت گزید و در آنجا مدرسه صنعتی جبل‌عامل را بنا کرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهید چمران در نوشته‌های خود می‌گوید که من اگر در هرکجا باشم با گلوله به اسرائیل حمله خواهم کرد تا به افتخار شهادت نائل آیم، گفت : این شهید بزرگوار در نوشته‌های خود می‌گوید که شهادت را نقطه آرمانی خود می دانم.
 
وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چمران همراه یک گروه 99 نفره لبنانی به ایران آمد و به زیارت حضرت امام(ره) ‌شتافت و حضرت امام(ره) به شهید چمران فرمودند که در ایران بماند، ایشان مبارزه خود را در ایران ادامه داد که شما تلاش‌های ایشان را در جبهه‌های مختلف شنیده و دیده‌اید؛ چمران سیاست‌مداری ورزیده و توانمند بود که توانست در راه خدمت به اسلام قدم بردارد.
 
برادر شهید مصطفی چمران در ادامه با اشاره به نامه های شهید چمران گفت: ایشان تمام همت خود را برای پیروزی اسلام هزینه کرد. دعای شهدا مستجاب می‌شود و شهید چمران نیز همه چیز خود را برای اسلام داد و ظهر امروز در منطقه‌ای به نام دهلاویه به شهادت رسید و به ملکوت اعلی پیوست.
 
وی با بیان اینکه مصطفی دعا کرده بود که از ایشان چیزی باقی نماندگفت : از ایشان بیش از یک تفنگ خونین و یک لباس بسیجی باقی نمانده بود و مقداری هم حقوق ماهانه که در بانک ملی شعبه مجلس بود.
 
مهدی چمران در پایان تصریح کرد: همه ما باید از خداوند بخواهیم که به ما شایستگی پیروی از راه شهدا را عنایت کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها