سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به بیانیه وزارت خارجه کانادا‎

افخم: دولت کانادا به عقلانیت در مقابل جنگ طلبی احترام بگذارد

در طول برگزاری رقابت‌های انتخاباتی میان نامزدهای ریاست جمهوری، برخی از سران غرب تحرکات گسترده‌ای را برای دلسرد ساختن ملت ایران و به زعم خود کاهش مشارکت مردم در انتخابات صورت دادند. از جمله این کشورها کانادا است.
کد خبر: ۵۷۲۱۹۱
شکست کانادا در برابر ملت ایران

سران کانادا به ویژه وزیر امور خارجه این کشور مواضع متعددی علیه ایران اتخاذ کردند و تلاش کردند تا گفتمان صهیونیستها را به بهترین شکل اجرا سازند تا آقای هارپر نخست‌وزیر کانادا نشان دهد که دست نشانده خلفی برای صهیونیستها است. این مداخلات حتی تا روز 24 خرداد و برگزاری حماسه سیاسی ملت ایران ادامه یافت و آنها تلاش کردند تا سیاستهای ضد ملت ایرانی را اجرا کنند.

این رفتار کانادایی‌ها درحالی صورت گرفت که در نهایت آنها چند رسوایی بزرگ مجبور به ترک صحنه شدند. نخست آنکه تاکید ملت ایران بر تحقق  حماسه سیاسی موجب شد تا دشمنان ملت ایران و نظام اسلامی از جمله کانادا در لاک دفاعی قرار گیرند. حماسه سیاسی ملت ایران نشان داد که آن هرگز پذیرنده ادعاها و القاهای واهی دشمن از جمله کانادا قرار نمی‌گیرند و صرفا براساس منافع ملی خویش تصمیم می‌گیرد. حماسه سیاسی ملت ایران شکستی سخت برای کانادا بود که به رسوایی جهانی برای این کشور مبدل گردید.

دوم آنکه ادعای کانادا برای دخالت در امور ایران را مسئله حقوق بشر و حمایت از حقوق مردم تشکیل می‌داد. کانادا با همین ادعا حتی در مجامع جهانی علیه ایران به پرونده‌سازی اقدام کرده است. نظام اسلامی براساس مردم سالاری دینی در 96 کشور جهان که اتباع کشورمان حضور دارند انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرد که با استقبال گسترده هموطنان عزیزمان همراه بود. جالب توجه آنکه به رغم آنکه بیش از 100 هزار ایرانی، در کانادا حضور دارند اما سران این کشور از پذیرش انجام انتخابات در این کشور خودداری کرده و عملا حق آنها برای انتخاب رئیس‌جمهور و مشارکت در تعیین سرنوشت کشورشان را نادیده گرفتند.

رفتار کانادا نمود عینی نادیده گرفتن حقوق انسانها در تعیین سرنوشتشان است که سندی دیگر بر واهی بودن ادعاهای آنها در زمینه حقوق بشر و دخالت در امور ایران به این بهانه است. اقدام ضد بشری کانادا رسوا کننده این کشور در صحنه بین‌الملل است که نقاب از چهره ضد بشری این کشور برداشت.

در جمع‌بندی کلی از آنچه ذکر شد می‌توان گفت که کانادا در جمع‌‌ بازندگان حماسه سیاسی ملت ایران بود که نه تنها به اهدافش نرسید بلکه با رسوایی شکست در برابر ملت ایران و بر ملاتر شدن چهره ضد بشری‌اش برای جهانیان مواجه گردید که سرافکندی و شرمساری را برای  این کشور را به همراه داشته است.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها