در عکسی که می بینید، یک بسیجی، با یک قبضه آر.پی.جی بر دوش، ظرف آبی به دست گرفته و گام برمی دارد.
کد خبر: ۵۷۲۱۷۷
یک شکارچی خسته

در فیلم های هالیوودی، قهرمانانِ جنگجو، با عضلات درهم پیچیده و ابروانی گره خورده، ساعت‌ها با سلاح های سبک و نیمه سنگین، به دشمنان خود حمله می برند و آنان را در جهنمی از خون و آتش غرق می کنند و پس از پایان کشتار، چون کوه استوار!!! به حضور فرماندهان خود رسیده و مژده پیروزی می دهند.

اما کیست که نداند، این پهلوان پنبه‌های سینمایی، جز در اوهام غربیان، جایی دیگر ندارند و در مغرب زمین، چنین قهرمانانی، تنها در کمیک استریپ ها و سینماها، اجازه ترکتازی دارند. اما مشرق زمین، سرزمین قهرمانان واقعی است که گذر زمان آنان را به اسطوره هایی ماندگار تبدیل کرده و می کند. اسطوره‌هایی که در حقیقت، انسان هایی از گوشت و پوست بودند با عزمی آهنین که بسیاری شان، جان بر سر نبردهای جوانمردانه خود گذاشتند.

روزگاری نیز، از بسیجیان خواهند گفت. جوانان و نوجوانانی نحیف و کوچک جثه اما پولاد همت که آن قدر می جنگیدند تا به تیر خصم متجاوز از پای بیفتند یا از خستگی به زانو درآیند.

در عکسی که می بینید، یک بسیجی، با یک قبضه آر.پی.جی بر دوش،با گام هایی که به خوبی حکایت از خستگی او دارد، سری شکسته از آتشبار دشمن و صورتی که از فرط شلیک موشک آر.پی.جی، با خاک و باروت سیاه شده است، ظرف آبی به دست گرفته و گام برمی دارد.

معلوم نیست به سوی استراحتگاهی می رود تا دقایقی از شکار تانک بیاساید یا دوباره به محل استقرار خود بازمی گردد تا به شکارش ادامه دهد. شمایلش به اسطوره نمی ماند. خسته است و زخم خورده و ژولیده. اما اگر به چشمِ غیرت نگاهش کنی، شکارچی خسته را، حقیقتی می یابی، بر گونه اساطیر.(جهان نیوز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد مردانی از ارومیه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
ما چون شیشه ایم گر بشكنیم ریزتر شویم گر ریز تر شویم تیز تر شویم . ندایی كه از یك رزمنده در زمان جنگ و دوره راهنمایی در مدرسه هنگام سخنرانی ایشان شنیدم هنوز در گوشم طنین انداز است. درود بر رزمندگان اسلام
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها