مبتکر و مجری طرح روستای بدون زباله در قائمشهر از اجرای این طرح برای نخستین بار در کشور در روستای اسکندرکلای قائمشهر خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۰۰۷
نخستین روستای بی‌زباله کشور در مازندران

عباس احمدی، کارآفرین مازندرانی در این باره اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح از روستای 600 خانواری اسکندرکلای قائمشهر هیچ زباله‌ای از روستا خارج نشد.

وی در توضیح این طرح بیان کرد: با به کارگیری افرادی برای دریافت و حمل ضایعات زباله روستاییان، زباله‌های خوراکی پوسیدنی در زمین‌های روستا دفن می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون از 90 روستای قائمشهر، روزانه 30 تن زباله بیرون می‌آید که امیدواریم با اجرای این طرح در این روستاها، شهرستانی با روستاهایی بدون زباله داشته باشیم.

این مبتکر و کارآفرین همچنین از اجرای طرح پرداخت قبوض آب آپارتمان‌ها برای نخستین بار در کشور به طور رایگان خبر داد و تصریح کرد: در صورت توافق ساکنان مجتمع‌های مسکونی، یک سبد مخصوص جمع‌آوری ضایعات در پارکینگ مجتمع نصب می‌شود که در صورت پر شدن سبد در هر هفته، قبوض آب‌بها در این مجتمع رایگان خواهد بود همچنین در صورت همکاری بیشتر و پر شدن سبد، زودتر از یک هفته، این شرکت هزینه نظافت ساختمان را نیز به عهده می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر نوع ضایعات غیر از مواد غذایی پوسیدنی در این سبد جا خواهد داشت.

احمدی یادآور شد: این طرح برای کاهش حجم زباله شهری و ایجاد اشتغال و نیز پرداخت آب بهای شهروندان متقاضی توسط مجریان طرح در صورت توافق شورای شهر جدید و شهرداری قائمشهر اجرایی می‌شود. تاکنون این طرح در 200 مجتمع مسکونی قائمشهر اجرایی شد.‌ (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها