مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ارائه خدمات درمان اعتیاد به مادران باردار یا نوزادان در حیطه صلاحیت‌های علمی و عملی دانشگاه‌های علوم پزشکی است و در بخش‌های درمانی مربوط این خدمات ارائه می‌شود.
کد خبر: ۵۷۱۶۶۶
ارائه خدمات درمان اعتیاد به مادران و نوزادان معتاد

به گزارش ایسنا، محمدباقر صابری‌زفرقندی افزود: درمان نوزدانی که از مادران معتاد متولد می‌شوند موضوع تازه‌ای نیست و در بسیاری از بخش‌های زنان و زایمان از سوی متخصصان نوزادان این امر صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در برخی استان‌ها به دلیل اعتیاد مادران، این مسأله بیشتر خودش را نشان می‌دهد و به همین منظور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راهنمای درمان اعتیاد در بارداری و شیردهی را تدوین و ابلاغ کرده است.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد تصریح کرد: ارائه خدمات درمان اعتیاد به گروه‌های نیازمند از جمله مادران باردار یا نوزادان در حیطه صلاحیت‌های علمی و عملی دانشگاه‌های علوم پزشکی است که در بخش‌های درمانی مربوط این خدمات ارائه می‌شود.

صابری‌زفرقندی ادامه داد: براساس پروتکل‌ها و منابع معتبر علمی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی تاکنون مشکلی برای ارائه خدمات درمانی به این گروه خاص گزارش نشده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها