87 روز پیش یعنی اول فروردین سال ۹۲، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، امسال را سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نام نهادند و از همان زمان «مشارکت گسترده مردم و برگزاری انتخاباتی توأم با آرامش، سالم و همراه با امنیت» به عنوان راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش دنبال شد.
کد خبر: ۵۷۱۴۵۶
پیام‌های یک حماسه

رهبر انقلاب در چهاردهم خرداد، رای مردم در انتخابات را صرف‌نظر از نامزد منتخب، رای به نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف کردند و راه را بر هرگونه سوءاستفاده از آرا و مشارکت مردم بستند.

پیام‌های حضور حماسه‌گونه مردم در ۲۴ خرداد را در دو بخش می‌توان برشمرد؛ نخست اصل مشارکت و حضور مردم و دوم نامزد منتخب. این نوشتار فعلا به پیام‌های بخش نخست می‌پردازد.

همراهی مردم با اصل نظام و حمایت و پشتیبانی از کلیت نظام، پیام اول و برجسته این مشارکت گسترده است. مردمی که نظام خود را قبول نداشته باشند به دعوت رهبر آن پای صندوق‌های رای حضور پیدا نمی‌کنند و با مشارکت نکردن خود نارضایتی‌شان از اصل نظام را اعلام می‌دارند.

دومین پیام مهم حضور و مشارکت مردم، ابراز اعتماد به فرآیند انتخابات بود. سال ۸۸، دشمنان با فتنه‌ای طراحی شده تلاش کردند با بی‌اعتماد کردن مردم به صندوق‌های رای، آنان را از مسیر قانونی خارج و به اقدامات آشوب‌طلبانه و غیرقانونی که امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازدو نظام را رو در روی مردم جلوه می‌دهد، منحرف کنند.

برای رفع آن ذهنیت و زدودن غبار بی‌اعتمادی از چشم مردم، تلاش‌های زیادی شد و به ثمر نشستن این تلاش‌ها نیازمند تائیدی از سوی خود مردم بود.

هر چند مردم در انتخابات مجلس نهم یک‌بار دیگر اعتماد دوباره خود را به اثبات رساندند، اما انتخابات ریاست جمهوری اهمیت و ابعاد ویژه‌ای داشت؛ خصوصا این‌که القای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری از قبل طراحی شده بود، لذا مشارکت بالای مردم در انتخابات ۲۴ خرداد به جهانیان نشان داد، مردم همواره و کماکان به فرآیند انتخابات در ایران اعتماد دارند و تلاش دشمن در این باره نتیجه بخش نبوده است.

اگر به تلاش‌های ماه‌ها و بویژه هفته‌ها و روزهای اخیر از سوی دشمنان توجه کنیم که همه همت‌شان ناامید کردن مردم از حضور بود، اهمیت این پیام بیشتر روشن‌ می‌شود.

پیام سوم ۲۴ خرداد، بی‌ثمر بودن تحریم‌ها در ناامید کردن مردم و دلسرد کردن آنها از همراهی‌شان با نظام بود.

از همان ابتدایی که غرب به سردمداری آمریکا، تحریم‌های بی‌سابقه را علیه ایران به‌کار بستند، هدفشان تاثیرگذاری بر زندگی مردم بود تا آنها را یا به شورش و اعتراض علیه نظام وادارند یا حداقل از ادامه همراهی دلسردشان کنند. آنچه جمعه گذشته مردم به نمایش گذاشتند بی‌ثمر بودن این تلاش دشمن هم بود.

چهارمین پیام حضور گسترده مردم خصوصا در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعتقاد مردم به نقش و تاثیرگذاری خودشان در تعیین سرنوشتشان است، نکته‌ای که در مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با این عبارات آمده است: «حکومت از دیدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه‌گری فردی یا گروهی نیست بلکه تبلور آرمان سیاسی ملتی همکیش و همفکر است که به خود سازمان می‌دهد تا در روند تحول فکری و عقیدتی راه خود را به سوی هدف نهایی (حرکت به سوی الله) بگشاید... با توجه به این جهت،‌ قانون اساسی زمینه چنین مشارکتی را در تمام مراحل تصمیم‌گیری‌های سیاسی و سرنوشت‌ساز برای همه افراد اجتماع فراهم می‌سازد تا در مسیر تکامل انسان هر فردی خود دست‌اندرکار و مسئول رشد و ارتقا و رهبری گردد که این همان تحقق حکومت مستضعفین در زمین خواهد بود.»

و خلاصه این‌که پیام ۲۴ خرداد، «نه» به دشمنان و ترفندهای آنان و «آری» به نقش خود، استقلال ایران، فاصله گرفتن از ضعف‌ها و اشکالات موجود، حرکت به سوی ایرانی قوی‌تر، پیشرفته‌تر و اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است.

مهدی فضائلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها