با شکست تحریم های غرب؛

ذخایر گاز ایران اول شد

جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن ۳۳.۶ تریلیون مترمکعب ذخایر اثبات شده گاز طبیعی ، به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر گازطبیعی جهان شناخته شد.
کد خبر: ۵۷۰۸۹۴
ذخایر گاز ایران اول شد

شرکت بریتیش پترولیوم در گزارش بررسی آماری انرژی جهان که در ماه ژوئن ۲۰۱۳ منتشر کرده، به بررسی حجم ذخایر اثبات شده گاز طبیعی در کشورهای مختلف دارنده ذخایر گاز در دنیا پرداخته است.

براساس این آمار، جمهوری اسلامی ایران در پایان سال ۲۰۱۲ میلادی با در اختیار داشتن ۳۳.۶ تریلیون مترمکعب ذخیره اثبات شده گاز طبیعی، کشور فدراسیون روسیه را پشت سر گذاشت و جایگاه نخست بزرگترین دارنده ذخایر گاز دنیا را کسب کرد.

شرکت بریتیش پترولیوم در این گزارش اعلام کرد که کشور روسیه با ۳۲.۹ تریلیون مترمکعب و قطر با ۲۵.۱ تریلیون مترمکعب ذخیره گاز طبیعی به ترتیب در مقام های دوم و سوم بزرگترین دارندگان ذخایر گاز طبیعی در دنیا قرار دارند.

موفقیت ایران در کسب این مقام شکست مسلم برنامه های تحریم غرب علیه صنعت نفت و گاز کشورمان است.

کشورهای تحریم کننده ایران در تلاشند با ممانعت از سرمایه گذاری شرکت های غربی در این صنایع، جمهوری اسلامی ایران را به عقب رانده و توسعه این صنایع که از مزیت بالای درامدزایی ارزی و اشتغالزایی برخوردار هستند را به تاخیر اندازند.

صنایع نفت و گاز ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره تحت تحریم غرب بوده و با تلاش و توان کارشناسان و متخصصان ایرانی این صنعت توانسته است تاکنون سهم خود را در این عرصه در دنیا حفظ کند.

این گزارش مجموع ذخایر اثبات شده گاز طبیعی منطقه خاورمیانه را تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی ۸۰.۵ تریلیون مترمکعب اعلام کرده که ۴۳ درصد کل حجم ذخایر اثبات شده گاز جهان در مدت مذکور است.

بریتیش پترولیوم در این بررسی منطقه اورواسیا را با مجموع ذخایر اثبات شده ۵۸.۴ تریلیون مترمکعب گاز طبیعی، دومین منطقه دارنده بزرگترین ذخایر اثبات شده گازطبیعی در جهان در پایان سال ۲۰۱۲ اعلام کرده است.

پس از این منطقه، منطقه آسیا - اقیانوسیه با ۱۵.۵ تریلیون مترمکعب،‌ آفریقا با ۱۴.۵ تریلیون مترمکعب، آمریکای شمالی با ۱۰.۸ تریلیون مترمکعب و آمریکای جنوبی و مرکزی با ۷.۶ تریلیون مترمکعب ذخیره اثبات شده گاز طبیعی قرار دارند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها