فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات

انتخابات امسال، اهمیت مضاعف دارد

* اصل مطلب در مساله‌ انتخابات، ایجاد حماسه‌ سیاسی است؛ حضور حماسی مردم در پای صندوق‌هاست.
کد خبر: ۵۷۰۷۴۴
انتخابات امسال، اهمیت مضاعف دارد

حماسه یعنی چه؟ حماسه یعنی آن کار افتخارآفرینی که با شور و هیجان انجام می‌گیرد. هر رأیی که شما به یکی از این نامزدهای محترم بدهید، رأی به جمهوری اسلامی داده‌اید. رأی به هر نامزدی، رأی به جمهوری اسلامی است؛ رأی اعتماد به نظام و سازوکار انتخابات است.

این‌که شما وارد عرصه‌ انتخابات می‌شوید؛ چه آن کسی که نامزد ریاست‌ جمهوری است، چه آن کسی که انتخاب می‌کند ‌ـ‌ مثل من و شما ‌ـ‌ نفْس ورود در این میدان، به معنای اعتماد به جمهوری اسلامی و اعتماد به سازوکار انتخابات است؛ در درجه دوم هم، رأی به کسی است که یا شما، یا آن برادر و خواهر دیگر، یا بنده حقیر تشخیص داده‌ایم که برای آینده‌ کشور مفیدتر از دیگران است.

دشمنان ما در خارج، بیچاره‌ها در فکر اینند که از این انتخابات تهدیدی درست کنند علیه نظام اسلامی؛ در حالی که انتخابات فرصت بزرگ نظام اسلامی است. آنها امید دارند که انتخابات یا سرد باشد، تا بتوانند بگویند مردم به نظام اسلامی علاقه‌ای ندارند؛ یا دنبال انتخابات، فتنه به وجود بیاورند؛ کما این‌که در سال ۸۸ به دنبال آن انتخابات پـرشور، فتنه درست کردند.

دشمنان این ملت، دنبال این چیزهایند. اما آنها اشتباه می‌کنند، مردم ما را نشناخته‌اند. دشمنان این ملت، روز نهم دی را فراموش کرده‌اند.

آن کسانی که فکر می‌کنند در این کشور یک اکثریتی خاموش و مخالف با نظام جمهوری اسلامی‌اند، یادشان رفته است که 34 سال است که هر سال در بیست و دوم بهمن، در همه‌ شهرهای این کشور، جمعیت‌های عظیم به دفاع از نظام جمهوری اسلامی بیرون می‌آیند و «مرگ بر آمریکا» می‌گویند.

مراسم سالروز رحلت امام خمینی(ره) 14 خرداد 1392

* آنچه که امروز در درجه‌ اولِ کارهای سیاسی کشور قرار دارد، مساله‌ انتخابات است. انتخابات یک حادثه‌ یکروزه است، ظرف یک روز انجام می‌گیرد؛ اما از آن حوادثی است که تأثیر آن، تأثیر بلندمدت است.

انتخابات ریاست‌جمهوری را شما در ظرف یک روز انجام می‌دهید، اما اولا کسی را یا کسانی را برای مدت چهار سال بر سرنوشت کشور و جریان‌های عمده‌ کشور حاکم می‌کنید؛ ثانیاً دامنه‌ تأثیر آن به همان چهار سال هم محدود نمی‌ماند.

گاهی اوقات دولت‌ها کارهایی می‌کنند که تأثیرات آن تا سال‌ها باقی می‌ماند؛ چه کارهای خوب، چه خدای نکرده کارهای غیر خوب؛ تأثیر آن منحصر نمی‌ماند به آن چهار سال؛ مثل یک جریانی ادامه پیدا می‌کند.

پس شما در یک روز یک حرکتی می‌کنید، یک انتخابی می‌کنید، یک اقدامی می‌کنید که تأثیر آن در کوتاه‌مدت، در چهار سال و در بلندمدت، گاهی در 40 سال باقی می‌ماند؛ اینقدر انتخابات مهم است.

انتخاباتِ امسال اهمیت مضاعف دارد. من به شما عرض کنم برادران عزیز! خواهران عزیز! همه ملت ایران! امروز انتخابات شما به یک موضوع مهم بین‌المللی تبدیل شده است؛ این را بدانید.

دستگاه‌های فکری دشمنان ‌ـ‌ به قول خودشان، اتاق‌های فکر ‌ـ‌ نشسته‌اند رصد می‌کنند مقدمات این انتخابات را، این حادثه بزرگ را؛ دارند نگاه می‌کنند؛ نقشه هم دارند، هدف هم دارند. هدف جبهه‌ دشمنان شما، نقطه‌ مقابل هدف شما است.

دیدار اقشار مختلف مردم، 25 اردیبهشت 1392

*انتخابات، مظهر «حماسه‌ سیاسی» است؛ مظهر اقتدار نظام اسلامی است؛ مظهر آبروی نظام است. آبروی جمهوری اسلامی به انتخابات و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و تأثیر یکایک مردم در انتخاب مدیران کشور است. انتخابات مظهر اراده ملی است، نماد مردم‌سالاری اسلامی است.

ما که مساله‌ مردم‌سالاری اسلامی را در مقابل دموکراسیِ لیبرال غربی مطرح کردیم، مظهر مردم‌سالاری اسلامی همین حضور مردم در انتخابات است لذا به خاطر اهمیتی که انتخابات دارد، دشمنان ملت ایران همیشه سعی کرده‌اند انتخابات را از شور و هیجان بیندازند؛ برنامه‌ریزی کردند که مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی باز بدارند؛ مردم را دلسرد کنند، مرم را ناامید کنند.

در طول سال‌های مختلف که ما انتخابات داشتیم ـ چه انتخابات مجلس و چه بخصوص انتخابات ریاست‌جمهوری ـ همیشه دشمنان ما سعی کردند این انتخابات را بی‌‌رونق کنند؛ این به خاطر اهمیت انتخابات در کار کشور است.

بیانات در حرم مطهر رضوی در اولین روز سال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها