بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در حالی قرار است از شانزدهم تا نوزدهم مهر برگزار شود که هنوز میزبان قطعی این دوره مشخص نیست.
کد خبر: ۵۶۹۸۱۱
جشنواره فیلم کودک اصفهان بر سردوراهی

جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی ایران، طی 26 دوره در شهرهای تهران، اصفهان، همدان و کرمان برگزار شده است، گرچه اهالی سینما این جشنواره را بیشتر با نام اصفهان می‌شناسند و در چند سال اخیر نصف جهان، میزبان این جشنواره بوده است، اما حالا زمزمه‌هایی از اختلاف مدیران بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان شنیده می‌شود که باعث شده تا میزبانی و برگزاری این دوره گرفتار برخی حاشیه‌ها شود و نگرانی‌هایی به‌وجود آورد.

جعفر گودرزی، مدیر اجرایی و مشاور دبیر جشنواره(سیداحمد میرعلائی) در این رابطه به جام‌جم گفت: همان سالی که میزبانی جشنواره بعد از پنج دوره دوباره از همدان به اصفهان بازگشت، تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری اصفهان امضا کردیم که در طول سال با بنیاد سینمایی فارابی مشارکت فعال داشته باشد. در آن تفاهم‌نامه قید شد که شهرداری اصفهان یک سینما را به سینمای کودک اختصاص دهد و تامین فیلم‌ها هم توسط بنیاد فارابی صورت گیرد که متاسفانه در عمل این اتفاق نیفتاد و شهرداری اصفهان به تعهدش در این زمینه عمل نکرد. دیگر این‌ که قرار بود شهرداری اصفهان در بحث تولید فیلم کودک نیز با فارابی مشارکت کند و دبیرخانه فعال دائم داشته باشد که نمی‌دانم چرا از این مورد هم شانه خالی کرد!

او درخصوص تعهدات مالی شهرداری اصفهان در سال گذشته هم توضیح داد: متاسفانه هنوز هم شهرداری اصفهان به تعهدات مالی دوره قبل عمل نکرده و همین باعث بروز مشکلات و اختلاف‌نظرها برای برپایی جشنواره امسال در اصفهان شده است.

گودرزی ادامه داد: هدف ما این است که جشنواره معتبر و رده A جهانی مانند فیلم کودک و نوجوان، مکان ثابتی داشته باشد. امروزه بهترین جشنواره‌های دنیا را با شهرها و محل برگزاری شان می‌شناسند. جشنواره فیلم کودک نیز بیش از هر شهر دیگری به نام اصفهان معروف است. این جشنواره ظرفیت زیادی دارد و حیف است که با بروز چنین مشکلاتی این ظرفیت‌ها به هدر برود. ضمن این‌که انصافا هم اصفهان نسبت به شهرهای دیگر همچون همدان عملکرد بهتری داشته است.

وی افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا این جشنواره به نحو احسن برگزار شود. این رویداد تنها جشنواره مهم و موضوعی کشور بخصوص در حوزه کودکان و نوجوانان است. اگر مسئولان اصفهان این مساله را جدی بگیرند، جشنواره پرباری را شاهد خواهیم بود. هفته اول تیرماه میزبان قطعی این دوره معرفی خواهد شد و قطعا نظر و انتخاب اول ما شهر اصفهان است.

صحبت‌های جعفر گودرزی در حالی است که برگزارکنندگان این جشنواره در اصفهان نظر دیگری دارند، مجتبی شهیدی که مدیر اجرایی دوره قبلی جشنواره بوده است، بحث عمل نکردن به تعهدات مالی از طرف شهرداری اصفهان را منتفی دانست و گفت: هیچ مشکل مالی وجود ندارد و حتی تسویه حساب‌های جزئی باقیمانده هم انجام شده است. وی با قاطعیت اعلام کرد جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

با این حال پیگیری‌های خبرنگار جام‌جم از اصفهان بیانگر این است که اختلاف‌های پیش آمده میان برگزارکنندگان این جشنواره در پایتخت و اصفهان کمی فراتر از بحث‌ها و تعهدات مالی است و به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین مشکل این است که مسئولان تهرانی و اصفهانی اصلا همدیگر را قبول ندارند و جلسات مشترکشان هم چندان خروجی مثبتی نداشته و برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه اجرایی جشنواره، موید همین نکته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها