نامه ای که گویا هرگز به مقصد نرسید

پشت پرده انتشار نامه آیت الله مهدوی کنی به ولایتی

با نزدیک شدن به انتخابات، تشکل‌های سیاسی نامزد مورد حمایت خود را اعلام می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۹۸۰۸
اطلاعیه جامعه مدرسین درباره موضع ‌این ‌تشکل نسبت به ولایتی

در همین زمینه، در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با امضای آیت‌الله محمد یزدی منتشر شده، آمده است: «در پی اظهارنظر و گمانه‌زنی‌های متعدد در برخی از جراید و رسانه‌ها مبنی بر اعلام نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تماس‌های تعداد زیادی از مردم متدین انقلابی و هموطنان عزیز به اطلاع می‌رساند، بر اساس مصوبه جلسه رسمی روز جمعه مورخ 10 خرداد 1392 مبنی بر تشکیل جلسه فوق‌العاده، این جلسه روز شنبه مورخ 11 خرداد 1392 تشکیل شد که پس از بحث و تبادل‌نظر درباره نامزدهای ریاست جمهوری نظر اکثریت به جناب آقای دکتر علی‌اکبر ولایتی معطوف گردید.»

«مقاومت توام با تدبیر» راهکار اصلی حل مشکلات

دیدار رسمی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با ائمه جمعه در بدو ورود به هر استان در سفرهای انتخاباتی یکی از سنت‌هایی است که از انتخابات 1384 در فرهنگ سیاسی کشور نهادینه شد.

دکتر علی‌اکبر ولایتی در آغاز سفر استانی به خرم‌آباد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: این انتخابات موجب تأیید نظام و خشنودی مقام عظمای ولایت می‎شود و هر آنچه باعث خشنودی رهبری شود، خیر دنیا و آخرت در آن است و من چه برنده باشم چه بازنده، این مهم را پذیرا هستم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به مساله سیاست خارجی نیز اظهار کرد: چه در روابط داخلی و چه در روابط خارجی، در مقابل کشورهای بیگانه باید رابطه‎مان توأم با تدبیر باشد.

روحانی: شعار جای شعور را گرفته است

حجت‌الاسلام حسن روحانی در سفری به رشت، انتخابات آینده را سرنوشت‌ساز توصیف کرد و گفت: همه باید دست در دست هم دهیم تا 24 خرداد حماسه بزرگ سیاسی بیافرینیم،کسی نباید بگوید که رای مردم اثر ندارد.

روحانی خطاب به مردم رشت گفت: من می‌دانم که شما در رنج و گرانی، التهاب و افق نامشخص سیاسی هستید و کشور ما در آینده نیاز به ثبات و آرامش دارد چون زندگی مردم باید همراه با پویایی و شور و هیجان باشد، اما در این هشت سال که پول نفت بیشتری به دست آوردیم و جنگ و درگیری نداشتیم متاسفانه تنگ‌نظری‌ حاکم شد و مشورت را کنار گذاشتند و مدیران لایق نیز کنار گذاشته شدند در نتیجه شعار جای شعور را گرفت.

به یاد تبریز قدم می زنم

دکتر غلامعلی حدادعادل در سفر به تبریز، با طبع شاعرانه خود از مردم این خطه تجلیل کرد، حداد عادل با بیان این‌که «به هنرمندی صنعتگران تبریز اعتقاد دارم و سال‌هاست که از تبریز کفش می‌خرم و در تهران هر قدمی که برمی‌دارم به یاد تبریز می‌افتم»، گفت: همان‌طور که مادران و پدران شما پشتیبان اسلام و تشیع بودند، شما از روز اول انقلاب پشتیبان امام بودید و در این 34 سال نیز دست بر نداشتید و باید همین راه را ادامه دهید تا در این جنگ تحمیلی دشمن را ناکام بگذارید.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تبریز در همه امور پیشگام بود و هر وقت در کشور حرکتی انجام شده تبریزی‌ها پرچمدار بودند.

در روزهای اخیر اخبار متناقضی از احتمال کناره‌گیری حداد به نفع جلیلی یا ولایتی منتشر شده است، اما مجتبی توانگر، سخنگوی ستاد انتخاباتی حدادعادل ضمن تکذیب این اخبار به ایسنا گفت: در روزهای اخیر اخبار جدی شنیده‌ام که برخی بزرگان رایزنی‌هایی با آقای جلیلی برای کناره‌گیری آغاز کرده‌اند که وی در این زمینه استدلال‌های بزرگان را پذیرفته است.

این نخستین بار است که احتمال کناره‌گیری سعید جلیلی مطرح می‌شود. البته مساله‌ای که وجود دارد این است که حداد عادل از یک سو هنوز بطور اسمی عضو ائتلاف 1+2 است، اما از سوی دیگر از نظرگفتمانی با سعید جلیلی قرابت سیاسی دارد، شاید در این شرایط، حداد عادل بهترین تدبیر را باقی ماندن تا آخر در صحنه انتخابات تشخیص داده باشد.

می‌خواهم مردم را بر جناح‌های سیاسی مقدم کنم

به نظر می‌رسد هرچقدر فضای سیاسی و دو قطبی بر فضای انتخابات تاثیر بگذارد، تاثیر و آرای نامزدهای مستقل کاسته خواهد شد که یکی از این نامزدها محسن رضایی است.

فرمانده پیشین سپاه پاسداران دیروز در جمع مردم اهواز از شدت منازعات سیاسی در کشور انتقاد کرد و گفت: مساله این است که بیش از ده تا 15 سال است که منازعات سیاسی تحت عنوان جناح‌های سیاسی به کشور تحمیل شده و از پشت صحنه مدیریت کشور را تحت تاثیر قرار داده است؛ بنابراین منازعات سیاسی، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی در کشور سه مساله پیش روی کشور است که باید خاتمه یابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما می‌گوییم جناح‌های سیاسی باید خودشان را زیرمجموعه مردم تعریف کنند، نه این‌که مردم زیرمجموعه جناح‌ها قرار بگیرند، اما عده‌ای بر این عقیده هستند که اول جناح‌های سیاسی و بعد مردم قرار دارند و این چیزی است که در دو سه دولت اخیر اتفاق افتاد و نتیجه آن را شاهدیم. امروز می‌خواهیم راه جدیدی را در پیش بگیریم و مردم را بر جناح‌های سیاسی مقدم کنیم.

جلیلی: پس از فتنه و انحراف، «جریان تردید» در حال ایجاد شدن است

دکتر سعید جلیلی روز گذشته در یاسوج گفتمان جدیدی را که نام «گفتمان تردید» بر آن نهاده بود، مورد انتقاد شدید قرار داد و آن را در ادامه فتنه و انحراف تعریف کرد.

جلیلی هشدار داد: پس از فتنه و انحراف، «جریان تردید» در حال ایجاد است. دبیر شورای عالی امنیت ملی که در مناظره روز جمعه نشان داد با سیاست‌های هسته‌ای روحانی و دیدگاه‌های ولایتی مرزبندی جدی دارد، نظریه جدید خود را چنین توضیح داد: جریان «تردید» در حال ایجاد است و همان‌گونه که ملت ایران اجازه فتنه و انحراف را نداد، امروز هم باید اجازه ایجاد تردید در ادامه قدرتمندانه مسیر ولایت را ندهد. اگر مسیر نورانی ولایت مطلقه فقیه را با صلابت بپیماییم و به مردم اعتماد کنیم، حماسه‌های بزرگ و بیشتری در انتظار ملت ایران خواهد بود.

وی درباره تخریب‌های صورت گرفته در عرصه انتخابات اظهار کرد: بدبینانه نگاه نکنیم معمولا در انتخابات‌ از این حوادث پیش می‌آید و نمی‌شود آن را به حساب رفتارهای تخریبی گذاشت.آنچه در انتخابات مهم بوده این است که می‌خواهیم سرباز کوچکی برای ولایت و گفتمان انقلاب باشیم.

جلیلی عنوان کرد: هر کس رئیس‌جمهور شد باید گفتمان اسلام ناب را در دستگاه‌های دولتی جاری کند. فکر می‌کنم اگر کشور توانسته مقاومت کند و پیشرفتی داشته باشد به برکت گفتمان اسلام ناب بوده و برعکس اگر توقفی صورت گرفته در فاصله با این گفتمان بوده است.**دیالوگ عارف و همسرش با لهجه یزدی

با پخش نخستین مستند تبلیغاتی محمدرضا عارف و محمد غرضی از تلویزیون در شنبه‌شب، از دیشب پخش دومین مستند انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد، اما فیلم مستند عارف دارای چند نکته و حاشیه جالب بود.

نکته اول فیلم عارف این بود که گوینده گفتار متن فیلم کسی نبود جز فریده مروج، همسر عارف. همچنین پخش تصاویری از یزدی صحبت کردن عارف و همسرش در اتومبیل شخصی یکی از ابتکارات فیلم تبلیغاتی عارف بود.

عارف در مستند انتخاباتی خود به عنوان شخصیتی دانشگاهی و آکادمیک به تصویر کشیده شده بود، در کنار این وجه علمی و آکادمیک، تصاویری آرشیوی از سفرهای خارجی عارف در مقام معاون اول دولت اصلاحات به نیابت از سیدمحمد خاتمی، چاشنی سیاسی فیلم عارف بود. خبر دیگر این‌که، دیروز عارف به دیدار هاشمی رفسنجانی رفت تا گمانه‌های فراوان رسانه‌ای درباره ائتلاف قریب‌الوقوع حسن روحانی و محمدرضا عارف یک گام بیشتر به واقعیت نزدیک شود، هرچند که هنوز هیچ خبر رسمی از این ائتلاف منتشر نشده است.

تحلیل روزنامه نزدیک به دولت از جلیلی

روزنامه شهروند از رسانه‌های نزدیک به دولت دیروز در تحلیلی قابل تامل با عنوان «چرا جلیلی نمی‌تواند کاندیدای احمدی‌نژاد باشد؟» نوشت: اگر سعید جلیلی قرابتی با احمدی‌نژاد داشت حداقل از مشاوره پنج دقیقه‌ای مشاوران فرهنگی احمدی‌نژاد بهره می‌گرفت، گفتمان استراتژیک‌محور و ارائه سخت‌افزاری آن و شخصیت سخت جلیلی که خاصیت یک استراتژیست است نمی‌تواند با طیف‌های مختلف مردم ارتباط و دیالوگ برقرار کند، کسانی که احمدی‌نژاد را با جلیلی مقایسه می‌کنند اصولا یا شخصیت مردمی و خوش‌بیان احمدی‌نژاد را نمی‌شناسند یا شخصیت استراتژیک سعید جلیلی را!

برخورد با تخطی برخی نامزدها را بعد از انتخابات انجام می‌دهیم

سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری، معاون ستادکل نیروهای مسلح و رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به ارائه اطلاعات مرتبط با نیروهای مسلح از سوی برخی نامزدها گفت: برخورد قانونی با تخطی برخی نامزدهای ریاست جمهوری را به بعد از انجام انتخابات موکول می‌کنیم.

وی اظهار کرد: قبلا نیز تذکر داده بودیم که بهتر است نامزدهای محترم در محدوده اختیارات ریاست جمهوری به اظهارنظر بپردازند و از ورود به عرصه نیروهای مسلح که به‌طور مسقیم با امر دفاع و امنیت ملی کشور مربوط می‌شود اجتناب کنند.

باید تیم اقتصادی را کارآمد کنیم

آخرین سفرهای استانی انتخاباتی نامزدها معمولا به استان زادگاه آنها ختم می‌شود، دکتر محمد باقر قالیباف هم خراسان شمالی را به عنوان یکی از آخرین مقاصد سفرهای انتخاباتی خود برگزید.

شهردار تهران در جمع حامیان خود گفت:امروز من مکلفم که به دلیل رشادت‌های خون پاک شهدا که توانستند استقلال کشور را حفظ کنند، راه آنان را ادامه دهم و آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را برای پیشرفت کشور در اولویت کاری قرار دهم.

قالیباف با بیان این‌که « اکنون برای حفظ انقلاب و نظام چاره‌ای جز این نداریم که مجموعه اجرایی کشور بویژه در حوزه اقتصادی را کارآمد کنیم»، افزود: همه آنها در یک جمله خلاصه می‌شود که دولتی را بر سرکار بیاوریم که گرهی از مشکلات را بگشاید و مردم را از پیچ مشکلات نجات دهد و اگر غیر از آن باشد شعار است و فقط لفاظی کرده‌ایم.

چرا غرضی سفر استانی نمی‌رود؟

سایت خبرآنلاین دیروز میزبان سیدمحمد غرضی بود، حضوری که خالی از حاشیه نبود و وزیر پست و تلگراف و تلفن دهه شصت از شلوغی و سروصدای خبرنگاران به مدیرمسئول خبرآنلاین گلایه برد و وقتی با لبخند او مواجه شد، کمی عصبانی شد!

در جریان این نشست خبری، خبرنگاری از غرضی پرسید چرا شما مثل دیگر نامزدها به سفر استانی نمی‌روید که غرضی پاسخ داد: من به چند سفر استانی رفتم، اما تشخیص اجتماعی من این است که با رسانه‌ها کار کردن باعث می‌شود تا اثر اجتماعی انسان بیشتر باشد.

غرضی همچنین در مورد نگاه او به جایگاه زنان در جامعه، گفت: با آوردن چند زن به کابینه و مجلس برای زنان اعتبار اجتماعی درست نمی‌شود. زنان در زندگی باید تقویت مهارتی پیدا کنند. وعده دادن به زنان کلاه گذاشتن سر آنهاست. باید اعتبار مهارتی و اجتماعی به زنان داد تا آنها جایگاه و شخصیت خود را پیدا کنند.

غرضی همچنین اخبار برخی سایت‌ها را که به نقل از وی نوشته بودند «من رئیس‌جمهور بشو نیستم» تکذیب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
Spain
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
۰
۰
واقعیت این است كه اكثر صحبتهای غرضی مفهوم و قابل درك نیست؛ غرضی كاریزما ندارد و موفق نخواهد بود.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها