رییس‌جمهور با اشاره به اینکه پیامبر اعظم(ص) زیباترین جلوه خدا برای همه بشریت است، گفت: خدا متعال، قرآن را برای همه بشریت فرستاد و تلاوت به آن، جزء بهترین و زیباترین اعمال یک انسان محسوب می‌شود و باید در قرآن تدبر و تأمل کرده و قرآنی زندگی کنیم.
کد خبر: ۵۶۹۰۶۶
باید قرآنی زندگی کنیم

محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (جمعه) در مراسم اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبریک مبعث رسول گرامی به جامعه بشری و همه مردم جهان و عالم هستی، گفت: بدون تردید، مبعث رسول خدا(ص)، بزرگترین حادثه تاریخی بشر تا امروز است و برای درک و عظمت این حادثه، باید به خلقت و عالم هستی، نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه خدا خالق و خلاق است، افزود: خدا انسان را در بالاترین مرتبه وجود خلق کرد و دنیا را برای انسان و در خدمت انسان آفرید.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه خدا انسان را خلق کرد تا آیینه صفات او باشد، افزود: خداوند استعداد رسیدن به مرزهای خلیفه‌اللهی را در وجود تک‌تک انسان‌ها قرار داد و بالاترین درجه کمال و زیباترین زندگی و سعادتمندترین سرنوشت را برای انسان‌ها مقرر کرد، البته خدا انسان را در خاک، یعنی پایین‌ترین مرتبه هستی آفرید، اما استعداد برکشیدن تا خدا را، در او قرار داده است.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه مأموریت و هدف انسان در زندگی در این عالم هستی، برکشیدن از خاک تا خداست، افزود: خدای مهربان و لطیف، انسان را در پیمودن این راه خطیر بدون امکانات یار و یاور و راهنما قرار نداده است.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه خداوند در نهاد هر انسانی فطرت الهی، حقیقت آسمانی و عقل را قرار داده است، افزود: مطالبه حقیقت، کمال به عشق به مراتب بالای هستی، عشق به خدا و عشق به ارزش‌های الهی در درون همه انسان‌ها نهفته شده است؛ یک فطرت الهی برای انسان‌ها وجود دارد.

احمدی‌نژاد افزود: توجه به عالم معنوی، جاودانگی و عظمت‌های الهی، عشق و میل به سطح بالاتر و رسیدن به جایگاه خلیفه‌اللهی در وجود همه انسان‌ها نهفته شده است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه خداوند دو عنصر و دو حقیقت که در واقع یک حقیقت هستند را برای یاری بشر مقدر فرموده است، افزود: عنصر اول کتاب و برنامه حرکت و برنامه سعادت برای رسیدن به قله‌های کمال و جلوه‌گری خداوند متعال است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه عنصر و حقیقت دوم رهبری و مجری کتاب و الگو و نمونه و پیشقراول حرکت برای انسان‌هاست، گفت: معلوم است که جامعه انسانی باید یک مسیر طولانی کمال را طی کند و در هر مقطع متناسب با ظرفیت، یک کتاب و بخشی از برنامه‌ها، همراه با رسول و یاور از سوی خداوند نازل شد. به تناسب افزایش ظرفیت بشر برای دریافت حقیقت کتاب و برنامه‌ها کامل‌تر و تکمیل‌تر شد.

رییس‌جمهور افزود: بعثت رسول خدا(ص) به معنای آن است که جامعه بشری به نقطه‌ای رسیده که می‌تواند همه هدایت‌ها، برنامه‌ها و حقیقت‌ها را دریافت و از آن پیروی کند و به بالاترین قله کمال دسترسی یابد؛ بعثت یک جشن عالمی و برای همه جهان است.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: بشر پس از طی مراحل گوناگون به نقطه‌ای رسید که ظرفیت همه برنامه‌ها و کمال را دریافت کرد و شناخت و عشق به رسول نیازمند، بالاترین ظرفیت است.

رییس‌جمهور تأکید کرد: انسان به جایی رسید که ظرفیت رسیدن به قله‌های سعادت و کمال را دریافت کرد و خداوند در اینجا همه برنامه‌ها را در قالب، کتاب، یعنی قرآن کریم و همه رهبری و یاوری را در چهره حضرت محمد(ص) فرو فرستاد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه قرآن و پیامبر(ص) یک حقیقت و جدانشدنی از هم هستند، افزود: ویژگی‌هایی که خداوند برای قرآن معرفی کرده همان ویژگی‌ها را برای پیامبر اسلام(ص) معرفی کرده است. قرآن از ناحیه خداوند است، پیامبر(ص) هم از ناحیه خداوند است.

رییس‌جمهور گفت: قرآن براساس حق و میزان است در کتاب خداوند باطل راه ندارد و عین حقیقت است. همچنین برای اهل ایمان شفا و بشیر و نذیر است. یعنی بشارت به اهل ایمان و عمل صالح و نذیر برای همه اهل عالم. قرآن جامعه همه علوم و ارزش‌هاست و همه حقایق در درون آن نهفته است. یک رحمت از جانب خداوند است و اولین مخاطب قرآن خود پیامبر(ص) است. قرآن نازل شد تا انسان‌ها را به صراط مستقیم هدایت کند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: پیامبر(ص) به بعثت رسید تا انسان‌ها را به صراط مستقیم هدایت کند و در پیامبر(ص) باطل و گمراهی راه ندارد. قرآن وحی است و کلام پیامبر(ص) هم وحی. پیامبر(ص) جامعه همه علوم است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه پیامبر(ص) و قرآن لازم و ملزوم هم هستند، ‌افزود: سوال این است که اگر پیامبر(ص) نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ معلوم است که پاسخ آن تفرقه و درگیری است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: باید پیامبر(ص) باشد تا حقیقت قرآن را عرضه کند و بطن قرآن را برای جامعه بشری معرفی و همه حقیقت را دریافت و در عمل به اجرا بگذارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه طاغوت‌ها، مستکبرین، خودپرستان، خودخواهان، زیاده‌خواهان، مغرور‌ها، گمراه‌شدگان، از بشر سوء استفاده کردند، گفت: آنها فرصت‌های کمال را محدود کردند و راه‌های هدایت انسان را بستند و راه را برای تسلط شیطان در انسان‌ها هموار کردند.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: 1400 سال است که جامعه بشری در تکاپو و رنج است و ما امروز می‌بینیم که وضعیت جامعه بشری به چه صورت است.

رییس‌جمهور تبعیض، ظلم، تحقیر انسان‌ها، فقر، لشکرکشی و کشتار انسان‌ها را در نقطه اوج دانست و گفت: آن حقیقتی که در مرام مستکبران، فاقد کوچکترین ارزش است، انسان‌ها هستند. آنها برای پر کردن جیب‌های خود جنگ راه می‌اندازند و میلیون‌ها انسان را می‌کشند و از طرف دیگر جلوی رشد معرفت و اندیشه را بسته‌اند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بین آنچه بر انسان گذشته است با آن جایگاه واقعی که خداوند برای انسان مقرر کرده، تفاوت بسیار زیادی وجود دارد، گفت: تفاوت زندگی امروزی ما با جامعه سعادتمند و آن جامعه‌ای که خداوند مقرر کرده، زمین تا آسمان است.

رییس‌جمهور افزود: جامعه‌ای را تصور کنید که در آن تمام خودخواهی‌ها، جهالت‌ها و اصالت‌ها از بین رفته باشد و انسان در ملکوت عبودیت به پرواز درآمده باشد و همه استعدادها، شکوفا شود، همچنین عدالت، و کرامت انسانها برقرار شود و رابطه بین انسان‌ها براساس عشق و مهربانی باشد. حال این جامعه‌ای که همه انسان‌هایی که در آن عزیز و محترم هستند با زندگی امروز ما چقدر متفاوت است.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه کتاب و مأموریت پیامبر(ص) جهانی و برای همه بشریت بود، افزود: خدا سعادت را برای همه انسان‌ها مقرر کرده است و می‌خواهد همه انسان‌ها به سعادت برسند.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه بسیاری از آرزوهای پاک انسان‌ها مثل غنچه ناشکفته شکوفا نمی‌شود و پرپر می‌شوند، گفت: زندگی پیامبر(ص) و یاران نزدیکش بسیار زیبا و دوست‌داشتنی بود، چرا که پیامبر(ص) مثل نور در حال کمال بود و یاران او نیز چنین ویژگی داشتند.

احمدی‌نژاد گفت: البته برخی معتقدند که آن نوع زندگانی، مربوط به جهانی دیگر است در حالی که آن جهان، انعکاس این جهان است و باید در همین جهان عدالت به طور کامل مستقر و شأن و کرامت انسان‌ها پایدار و متجلی شود.

وی با طرح این سوال که آیا قرآن به تنهایی می‌تواند ما را به نقطه مطلوب برساند، گفت: قطعاً معلوم است که پاسخ به این سوال، منفی است؛ امروز یک میلیارد و 400 میلیون نفر مدعی پیروی از قرآن هستند، اما هنوز آن جامعه سعادتمند بشری، محقق نشده است و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که در کشور، شهر و روستای او آنگونه که پیامبر(ص) می‌خواهد، اداره می‌شود.

رییس‌جمهور افزود: آیا آن کسانی که امروز در مقابل نظام سلطه ایستاده‌اند، پیرو قرآن هستند یا کسانی که راه را برای تسلط نظام سلطه بر انسان‌ها باز می‌کنند، هر دو قرآن می‌خوانند و معلوم است که یک حقیقت دیگری در کنار قرآن لازم است.

احمدی‌نژاد گفت: ما نیازمند کسی هستیم که از جنس پیامبر(ص) باشد و مثل او قرآن بفهمد، باید مانند پیامبر(ص) بیندیشد و مانند پیامبر(ص) عمل کند و خودش در مرتبه بالای کمال و تعالی قرار داشته باشد. نیازمند کسی هستیم که عینیت قرآن باشد و خداوند چنین فردی را خلق کرده است و پیامبر(ص) عزیز نیز به روشنی این حقیقت را بیان داشته است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه قرآن نیازمند عطرت و انسان کامل و انسان از جنس پیامبر(ص) است، افزود: او باید باشد تا حقیقت قرآن را تلاوت و در جامعه بشری جاری و جامعه را به سمت قله هدایت و رهبری کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه خداوند هم قرآن را فرو فرستاده و هم از نسل و جنس پیامبر یک انسان کامل و یک رهبر آسمانی و حقیقت جاودانی خلق کرده، گفت: این انسان کامل زنده، ناظر، حاضر و منتظر است و جامعه بشری هم منتظر است. جامعه بشری باور دارد که روزی آن جامعه سعادتمند وعده داده شده محقق خواهد شد و مرد الهی خواهد آمد و همه انسان‌ها را نجات می‌دهد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه اقوام مختلف انسان‌ها چه در آمریکا، آسیا و در همه نقطه جهان منتظر مرد کامل آسمانی هستند، گفت: امام عصر(عج) حاضر است او باید بیاید تا برنامه و رسالت پیامبر(ص) را تکمیل کند و انسان‌ها را نجات دهد، البته او منتظر و خود مدیر و رهبر است. او منتظر است تا جامعه انسانی به نقطه موعود برسد.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: او مأمور است تا ما را یاری کند تا به نقطه موعود برسیم، البته او واسطه خداوند است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه این وعده خداوند است و او خواهد آمد، افزود: او همه بهار را در پس یک زمستان طولانی به بشر هدیه می‌کند و حزن و اندوه و غم و غصه‌های تاریخی بشر را به نشاط و خوبی و شادابی مبدل خواهد کرد. او خواهد آمد تا همه زیبایی‌ها و عقل و رحمت را به جامعه بشری هدیه خواهد کرد، قرآن نیازمند امام است اگر امروز قرآن تلاوت می‌کنیم باید تلاوت قرآن ما را با آن حقیقت نزدیک کند.

احمدی‌نژاد گفت: امروز جامعه بشری به یک نقطه و سرنوشت دیگر و آخر نزدیک می‌شود و از وضع موجود خود ناراضی است. اندیشه قرآنی و عزت به سرعت در دنیا منتشر می‌شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه نسیمی در حال وزیدن گرفته است، گفت:‌ بهار در راه است مأموریت و مسئولیت ما بخصوص مسلمانان این است که به دنبال حاکمیت انسان کامل باشیم و برای جایگزینی نظمی عادلانه و یکسویه و ضدبشری موجود تلاش کنیم و آن را با یک نظم الهی، آسمانی و عادلانه و انسان‌ساز جایگزین کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: همه این حقیقت در تلاش برای استقرار و حاکمیت قرآن و به دست انسان کامل محقق خواهد شد.

پیش از سخنان دکتر احمدی‌نژاد از نفرات برگزیده حفظ و قرائت قرآن با اهداء لوح و جوایزی از سوی رییس‌جمهور تقدیر به عمل آورد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها