معاون صنایع دستی کشور از برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی طی روزهای 16 تا 21 خرداد ماه جدر محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۶۸۵۴۰
برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی از 16 خرداد

یحیی رحمتی با اعلام این خبر، افزود: ایران از سال 1968 یعنی چهار سال پس از تاسیس موسسه جهانی صنایع دستی با عضویت در این موسسه هر ساله در روز دهم ژوئن مراسمی را برای بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی برگزار می کند. به همین منظور امسال  نیز نمایشگاه صنایع دستی در غرفه های 9، 8، 7 و 6 محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران در مساحتی به فضای 15 هزار متر مربع برپا می شود که هفت هزار و 200 متر از آن به فضای غرفه ای اختصاص دارد.

وی اظهارداشت: 31 استان کشور محصولات صنایع دستی خود را در 620 غرفه به نمایش می گذارند و 132 رشته صنایع دستی از این استان ها برای حضور در نمایشگاه انتخاب شده اند. همچنین سعی کرده ایم که تمامی این هنرهای صنایع دستی از جمله صنایع دستی اصیل ایرانی تشکیل شده باشند.

معاون صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: در کنار این غرفه ها 140 غرفه به تولید زنده و عرضه صنایع دستی توسط هنرمندان کشور می پردازد. همچنین کار  تحقیقی بزرگی انجام خواهد شد که در آن میزان ورودی کالاهای صنایع دستی، خروج این کالاها، بررسی صنایع دستی مورد اقبال بازدید کنندگان و دلیل شاخصه های این استقبال بررسی می شود. با بررسی این موضوعات می توانیم پلان مدیریت صنایع دستی کشور را ترسیم کرده و کالاهایی که بیشتر مورد توجه مردم قرار می گیرند را شناسایی و بررسی کنیم.

وی درباره مراسم تجلیل از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی نیز گفت: مراسم نیز به همین منظور در روز شنبه با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار می شود، همچنین در حاشیه این نمایشگاه از سایت مربوط به شناسنامه و  کارایی کالاهایی که مهر اصالت یونسکو را دریافت کرده اند و سایت صدور مجوزهای سه گانه کارت شناسایی، کارت صنعتگری و جواز تاسیس رونمایی می شود تا از این به بعد هنرمندان و صنعتگران بتوانند به صورت آنلاین نسبت به دریافت این مجوزها اقدام کنند.

رحمتی افزود: نمایشگاه ملی صنایع دستی به مدت 6 روز از ساعت 15 تا 21 در محل دایمی نمایشگاه های دایمی بین المللی تهران برپا خواهد بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها