سلطانیه در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای اعلام کرد:

ایجاد حفاظت فیزیکی برای تاسیسات هسته ای ایران

نماینده ایران در آژانس عنوان کرد:

موفقیت ایران در فناوری هسته ای

نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص گزارش اخیر یوکیا آمانو در باره ایران گفت: این گزارش کاملا نشان می دهد که ایران در فناوری هسته ای و بخصوص غنی سازی کاملا موفق بوده است.
کد خبر: ۵۶۸۴۳۵
موفقیت ایران در فناوری هسته ای

گزارش سالانه 2012، همکاری های فنی سال 2013، کمیته برنامه و بودجه، اجرای برنامه موسوم به برنامه عمل ایمنی هسته ای و اجرای پادمان در ایران، سوریه و کره شمالی از مهمترین موضوعات این نشست پنج روزه در مقر آژانس بین المللی در وین است.

در نخستین روز کاری نشست شورای حکام، بیانیه مقدماتی یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره موضوعات این نشست پنج روزه قرائت خواهد شد.

دکتر علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از شروع این نشست پنج روزه، گفت: این جلسه خیلی عادی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است که برگزار می شود. موضوعات مختلفی مثل برنامه و بودجه، بحث های مختلف کاربرد های انرژی مطرح می شود و موضوع ایران نیز در این هفته مطرح خواهد شد.

وی افزود: این یک جلسه عادی و موضوع خاصی نیست.

نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین در خصوص گزارش اخیر یوکیا آمانو در باره ایران اظهارداشت: این گزارش کاملا نشان می دهد که ایران در فناوری هسته ای و بخصوص غنی سازی کاملا موفق بوده و مسلط گردیده است و لذا چند کشور غربی چاره ای جز این ندارند که خود را با این واقعیت مهم تطابق دهند لذا هر چه زودتر باید به سیاسی کردن موضوع فنی ایران خاتمه داده، تا اینکه ایران و آژانس بکار فنی و تخصصی خود در چارچوب «ان.پی.تی» به همکاری خود ادامه دهند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها