از تشکیل ستاد نبرد‌های پارتیزانی تا ابتکارات در جنگ

همرزم شهید چمران از او می‌گوید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر مضمونی زیبا در ظرفی زیبا ریخته نشود نمی تواند نگاه ها را جلب کند، گفت: این نکته در بازی «عملیات انهدام 2» که با مضمون عالی نبرد رزمندگان اسلام و رشادت های آنان در خرمشهر تولید شده است مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۶۷۳۱۵
دفاع مقدس زیباترین مضمون برای تولید بازی های رایانه ای فاخر

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، دکتر سید محمد حسینی در مراسم رونمایی از بازی «عملیات انهدام 2» که پیش از ظهر امروز در تالار شهید آوینی این اداره کل برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه در تولید کارهای فرهنگی غنی بودن محتوی و مضمون مهم است ولی کافی نیست، گفت: این دو ویژگی باید توام با هم در یک اثر هنری یا محصول فرهنگی وجود داشته باشند.

وی افزود: اگر مضمونی زیبا  در ظرفی زیبا ریخته نشود نمی تواند نگاه ها را جلب کند، این نکته ظاهراً در بازی «عملیات انهدام 2» که با مضمون عالی نبرد رزمندگان اسلام و رشادت های آنان در خرمشهر تولید شده است مورد توجه قرار گرفته است، عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در جنگ تحمیلی بود که  شور و نشاطی  وصف ناپذیر بین مردم ایجاد کرد و همه نصراللهی بودن فتح خرمشهر را که امام به آن تاکید داشت لمس کردیم.

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی افزود: در عملیات بیت المقدس کاملاً مشخص بود که خرمشهر را خدا آزاد کرد و این مساله در آنجا  به وضوح تجلی داشت و این نصراللهی به دنبال همت و اراده و تلاش مردم به ظهور رسید.

عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه ما عالی ترین مضامین الهی را که در طول هشت سال دفاع مقدس درک کردیم در اختیار داریم، ابراز داشت: هنرمندان، اهالی فرهنگ و تولید کنندگان محصولات فرهنگی باید تمام توان خود را به کار گیرند تا بتوانند تمام این هشت سال را به نسل های آینده و مردم دنیا عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه بازی های رایانه ای که در قالب جنگ تولید می شود از جذابیت و محبوبیت بیشتری بین نسل جوان برخوردار است، تصریح کرد: پیشکسوتان جنگ باید به کمک تولیدکنندگان بازی های رایانه ای بیایند و تجربیات و مشاهدات خودشان را ازجنگ برای طراحی واقعی تر مضامین و موضوعات برای  تولید بازی ها در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید ورود روحانیون و حوزه های علمیه را به عرصه تولید بازی های رایانه ای به فال نیک گرفت، افزود: امیدواریم حوزه بیش از پیش در این مقوله مهم وارد عمل شده و به محتوی سازی برای تولید بازی های فاخر و آموزنده بر اساس آموزه های اسلامی بپردازد.

حسینی با بیان اینکه بازی جاذبه دارد و باعث شیفتگی افراد می شود، اذعان داشت: غرب با درک این اهمیت سرمایه گذاری زیادی را در این عرصه انجام داده و دنیا را با فرهنگ خودش تسخیر کرد، امروز کشورهای اسلامی مملو از تولیدات هالیوود است که در آنها اسلام هراسی ترویج می شود، مسلمانان در این بازیها تروریست به نمایش داده می شوند که بچه ها باید برای موفقیت آنها را از سر راه بردارند و به این شکل موضوعاتی را که می خواهند به جوانان و نوجوانان تزریق می کنند.

وی افزود: ما باید به این موضوع اهتمام داشته و نیروهای خلاق، مومن و با انگیزه ای را در این مسیر تربیت کنیم، خوشبختانه در دانشگاه ها رشته های تحصیلی خوبی در این زمینه ایجاد شده و همه باید دست به دست هم دهیم تا محصولاتی با کیفیت بالا را به تولید انبوه رسانده و پس از ترجمه آن را به مشتاقان در سراسر عالم صادر کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از برگزاری هفته فرهنگی قم در تایلند، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده در هر جای دنیا این هفته های فرهنگی برگزار شود مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه در غرب هنر در خدمت سیاست است، افزود: تقدیر از ساخت فیلمی همچون آرگو و سایر فیلم هایی که نوعی در ضدیت با نظام مقدس جمهوری اسلامی است نشان می دهد غربی ها از ابزار هنر بر خلاف گفته هایشان در راستای رسیدن به اهداف مادی و سیاسی خود بهره می گیرند.

وی اضافه کرد: هنگامی که دیگران از این ابزار در رسیدن به برنامه های سیاسی و فرهنگی استفاده می کنند ما نیز باید از آن برای ترویج فرهنگ ناب و اصیل اسلامی که تشنگان زیادی در دنیا دارد به بهترین وجه بهره برداری کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه ما می توانیم آموزه ها و معارف ناب اسلامی را در قالب بازی به دنیا ارائه دهیم خاطر نشان کرد: به این وسیله افراد به راحتی این اموزه ها را می پذیرند، ما می توانیم مهارت های زندگی را  نیز در قالب بازی ها به دیگران عرضه کنیم و در عین حال باید آسیب شناسی آن نیز مد نظر قرار گیرد تا نوجوانان ما صرفاً وقت خود را با این بازی ها پرنکرده و با از دنیای واقعیت دور نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها